مبتلایان به کرونا در جهان از 100 میلیون نفر فراتر رفت - کراپ‌شده

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به کرونا در سرتاسر جهان از ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا شامگاه سه‌شنبه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در سرتاسر جهان به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

همچنین بر اساس آمار این دانشگاه، تعداد قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان به حدود ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار مبتلا بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را دارد. آمریکا در تلفات کرونا با بیش از ۴۲۳ هزار نفر نیز رتبه نخست را داراست.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده است که حتی سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس