کد خبر 1173090
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
آزمون: دوست ندارم رونالدو رکورد دایی را بشکند/ احساس خاصی به دهاتی بودنم دارم

سردار آزمون در گفت‌وگویی بلند با یک روزنامه ورزشی روسیه مطالب مختلفی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه گفت‌وگویی با سردار آزمون، مهاجم تیم زنیت سن‌پترزبورگ منتشر کرد که در زیر می‌خوانید:

* در جدول برترین گلزنان لیگ برتر روسیه با آرتم جیوبا رتبه نخست را در اختیار دارید. در فصل گذشته نیز به صورت مشترک آقای گل شدید. آیا در زنیت با هم رقابت داخلی دارید؟

رقابت سالم باعث پیشرفت می‌شود. در تمامی خطوط تیم زنیت بازیکنانی هستند که با هم رقابت دارند. من و جیوبا یکدیگر را خوب درک می‌کنیم. به خوبی می‌دانم حتی وقتی نگاهم به توپ است، او کجاست و همیشه می‌دانم به کدام سمت می‌دود.

* جیوبا یک بار گفت که آزمون سرعتی‌تر از من است اما من از او فنی‌تر هستم و بهتر پاس می‌دهم. این را می‌پذیرید؟

در مورد خودم نمی‌توانم چیزی بگویم. سخت است که بگویم در چه شرایطی بهتر از جیوبا هستم. او بازیکن توانمند و قدرتمندی است. در لیگ برتر روسیه بازیکنی ندیدم که بدون خطا کردن توپ را از جیوبا بگیرد. او در محوطه جریمه می‌تواند هر کاری بکند و بهترین است.

* همبازی پیشین و دوست قدیمی‌ات یعنی الکساندر کوکورین به فیورنتینا پیوست.

کوکورین بازیکن توانمندی است و می‌تواند در هر لیگی بازی کند. برای او در ایتالیا آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم از فوتبال روسیه دفاع کند و باعث خوشحالی هواداران فوتبال کشورش شود. همیشه از گلزنی میرانچوک برای آتلانتا خوشحال می‌شوم و در مورد کوکورین هم همین‌گونه است. اطمینان دارم می‌تواند موفقیت‌های بیشتری در فوتبال به دست آورد.

* کوکورین زمانی شما را کولخوز (دهاتی) خواند. شما خودتان این واژه را خیلی دوست دارید. چرا؟

خانواده‌ام اهل شهر کوچکی هستند، بنابراین احساس خاصی به کلمه دهاتی و دهاتی بودنم دارم، البته این کلمه توهین‌آمیزی نیست و به نظرم برعکس است. همه فکر می‌کنند دهاتی یعنی ساده‌لوح و خودشان معنای توهین‌آمیزی در آن قرار می‌دهند. برای من تحت هیچ شرایطی این‌گونه نیست. دهاتی یعنی فروتن و به معنای ساده‌لوح و ژنده‌پوش نیست. در تیم زنیت یوری ژیرکوف یک نمونه عینی برای من است. با آرامش کار می‌کند و رفتار فروتنانه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

پیروزی زنیت با گلزنی سردار آزمون در امارات

* موضوع نقل‌ قول‌ها را ادامه بدهیم. چه کسی گفته بود بیایید از تیم ملی روسیه حمایت و به جیوبا، آزمون و چرچسوف افتخار کنیم؟!

تینا کاندلاکی (مجری ورزشی روسیه). چنین چیزی رخ می‌دهد و بد نیست.او فقط می‌خواست بهترین‌ها را در تیم ملی فوتبال روسیه ببیند!

* دوران تعطیلات را چگونه گذراندید؟

پس از یک برنامه فشرده و برگزاری بازی در هر 3 روز دیدار با خانواده ضروری بود. این دوران را در ایران کنار عزیزانم گذراندم. حتی به شبکه‌های اجتماعی سر نزدم. سعی کردم وقتم را با کسانی بگذارنم که دلم برای‌شان تنگ شده بود.

* روز نخست ژانویه برای جشن تولدتان چه چیزی هدیه گرفتید؟

من به طور کلی این موضوع را دوست ندارم. اطرافیانم این را خوب می‌دانند و اگر هم چیزی هدیه بدهند از قبل خواهد بود.

* در فصل تابستان تعطیلی نداشتید و وقفه فصل جدید فقط 2 هفته بود. پس از پایان سال احساس نکردید که قدرتی ندارید؟

شاید از نظر روانی کمی سخت بود. به دلیل شیوع ویروس کرونا اقوام و دوستان نمی‌توانستند پیش من بیایند. من هم مدت طولانی در کشورم نبودم. از نظر تمرینی و جسمانی خسته نبودم و عادت کردم.

* بسیاری معتقدند دلیل ناکامی زنیت در لیگ قهرمانان اروپا برنامه فشرده مسابقات بود. نظر شما چیست؟

نمی‌توانم بگویم که برنامه فشرده بازی‌ها روی نتایج زنیت تاثیر گذاشت. تا حدودی بدشانس بودیم. در دقایق پایانی گل می‌خوردیم و امتیازها را از دست دادیم. حتی در یک بازی ترکیب ثابتی نداشتیم. پیش از هر بازی یک یا  چند بازیکن محروم داشتیم. نمی‌خواهم بگویم آنهایی که بازی کردند خوب یا بد بودند. بازیکنان جوان زنیت در لیگ قهرمانان اروپا تجربه خوب و ارزشمندی کسب کردند. به دنبال بهانه نیستم. وقتی در زمین هستید فارغ از شرایط بیرونی باید برای پیروزی بازی کنید. ما این شکست را می‌پذیریم و امیدواریم در فصل جدید لیگ قهرمانان بهترین نتایج را بگیریم.

سردار آزمون ,

* زنیت صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه است. به نظرتان رقیب اصلی زنیت در نیم‌فصل دوم چه تیمی است؟

ما برای رقابت با هر تیمی هماهنگ هستیم و به همه حریفان احترام می‌گذاریم. حریفان زنیت با فاصله چند امتیازی از هم قرار دارند و نمی‌توانید تفاوتی قائل شوید.

* در آخرین بازی نیم‌فصل زنیت با گل شما برابر اسپارتاک مسکو پیروز شد. برداشت شما از بازی این حریف چیست؟

همه می‌دانند رقابت سختی میان زنیت و اسپارتاک است. هواداران و فوتبالیست‌ها از آن آگاه هستند. ما حتی با وجود این پیروزی تیم مسکویی را رقیب زنیت برای کسب قهرمانی می‌دانیم. اسپارتاک تیمی قدرتمند با مربی خوبی است که همیشه سکوی قهرمانی را دنبال می‌کند.

* شما در نظرسنجی شبکه فاکس اسپورت رتبه دوم بهترین بازیکن آسیا در سال 2020 را کسب کردید. آیا این عنوان برای شما مهم است؟

خیلی خوشحالم اما همیشه باید بیشتر تلاش کنم. رتبه اول به هیونگ مین از تاتنهام رسید. او بازیکنی توانمند است و امیدوارم همچنان بتوانم با مین رقابت کنم.

* الگوی شما علی دایی است و همچنان رکوددار گلزن برتر جهان در رده ملی محسوب می‌شود. کریستیانو رونالدو فقط 7 گل با شکستن این رکورد فاصله دارد. دایی خودش می‌خواهد این رکورد توسط رونالدو شکسته شود. شما چطور؟

به نظر می‌رسد رونالدو شانس شکستن این رکورد را دارد اما علی دایی الگوی من است.به رونالدو احترام می‌گذارم اما نمی‌خواهم که  او این رکورد را بشکند، البته در آینده هم بازیکنانی خواهند بود که رکورد هر دوی آنها را خواهند شکست.

* اکنون بحث‌های زیادی در مورد واکسیناسیون کروناست. آیا شما قصد این کار را دارید؟

اگر هیچ پیامدی برای سلامتی انسان ندارد، چرا نباید استفاده کنم. تنها در صورت اثبات بی‌خطر بودن می‌توانیم به واکسن اعتماد کنیم. امیدوارم دنیا روزی کرونا را فراموش کند و این بیماری از بین رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان معتمدی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    علی دایی گل‌های زیادی زده است و تعداد زیادی از این گلها به این های تایلند هند و کشورهایی که توپ فوتبال ندارند و گاها ایران هزینه هواپیمای آنها را میداد تا بیایند وقتی به یک تیم 27 گل زده می شود دیگر ما حساب دستمان است البته علی دایی گل‌های خوبی به کره و کشورهای قوی هم زده اما این گل زدن رونالدو فرق میکند رونالدو یک ابرستاره است و گل های او تمام به کشورهایی مثل آلمان انگلیس فرانسه برزیل اسپانیا و ......... این ها است و این اصلا قابل مقایسه نیست البته ارزش کار علی دایی خوب بود و برای کشورمان مفید بود هرچند هرگز قهرمانی آسیا را نتوانستند بگیرند بنظرم مقایسه ابدا کار درستی نیست
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    الان رونالدو رکرده دایی رو بزنه . ببین دنیا چطور بهش عکس العمل نشون میدن . ولی علی دایی ...هنوز نصف مردم نمیدونن علی دایی کیه کجاییه منظورم بیرون از مرزه . حتی ایرانم ارزش رکردش را درک نمیکنن .بعضی ازمردم .بلانصبت. یه واقعیته
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    یک مسابقه با مالدیو بگذارند رونالدو هر 7 دقیقه یک گل می زند می شود 12 گل آخه این جوجو با کدام ... شده رکود دار خود فیفائی ها هم براش جوک درست اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس