قطار نمایه

تقی زاده گفت: در کوپه هایی که به دلیل شیوع کرونا فقط ۵۰ درصد ظرفیت فروخته می شود، بابت هر صندلی خالی ۲۵ درصد از مسافر اخذ می شود البته این مصوبه مشمول کوپه های با ظرفیت تکمیل نخواهد بود.

به گزارش مشرق؛ مهرداد تقی‌زاده اظهار داشت: با شیوع کرونا در کشورمان مقرر شد ناوگان ریلی با ظرفیت کمتری مسافران را سوار کنند به عنوان مثال در کوپه های چهار نفره فقط دو مسافر سوار می شوند و هزینه آن دو صندلی خالی توسط شرکت حمل و نقل ریلی پرداخت می شود که البته این موجب ضرر و زیان برای شرکت های ریلی است.

وی افزود: البته خانوارهایی هم هستند که به انتخاب خود هر ۴ یا ۶ صندلی کوپه قطار را انتخاب میکنند و همگی در یک کوپه می نشینند که این از نظر مصوبه ها مشکلی نداشت.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته افزود: حال در این شرایط برخی افراد از این فرصت استفاده غیرمناسب می کردند بدین ترتیب که اگر چهار نفر از اعضای یک خانواده قصد سفر داشتند، هر دو نفر جداگانه بلیت تهیه می‌کردند و در واقع ۸ صندلی را اشغال می کردند در حالی که هر چهار نفر می توانستند کنار یکدیگر باشند بنابراین ظرفیت های قطار به سرعت تکمیل می شد و صندلی خالی برای دیگر مسافران قطار باقی نمی‌ماند.

تقی زاده افزود: در راستای اینکه انگیزه‌ای برای اخذ بلیت بدین طریق فراهم نباشد مقرر شد ۲۵ درصد هزینه هر صندلی خالی فقط در کوپه هایی که به ازای ۴ صندلی، دو مسافر می نشیند از مسافران دریافت شود.

وی اضافه کرد: اما در کوپه هایی که هر چهار صندلی آن تکمیل است این ۲۵ درصد از مسافر دریافت نمی‌شود و این برای افرادی که می‌توانند در قالب یک خانواده در یک کوپه باشند انگیزه ایجاد می کند تا ظرفیت‌های دیگر قطار را اشغال نکنند و صندلی بیشتری از قطار خالی بماند.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته اظهار داشت: این مصوبه در ابتدای ماه جاری به تصویب رسید و امروز ششم بهمن ابلاغ شده است و از روزهای آینده اجرایی می شود.

تقی زاده گفت: البته مسافرانی که تا پیش از این اقدام به تهیه بلیت کرده اند مشمول این پرداخت این ۲۵ درصد قیمت صندلی خالی نمی شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    4 3
    به برکت مجلس جهادی بلیط قطار هم گرون شد
    • هادی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 1
      چه ربطی به مجلس داره؟! اینا از برکات دولت لیبرال و تنبله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس