ویژه ها

اصلاح‌طلبان بارها بر اجرای روند خسارت بار برجام‌های ۲ و ۳ تاکید کردند. سردار سلیمانی از جمله مقاماتی بود که نسبت به این پیشنهاد خسارت بار و مغایر با منافع ملی، صراحتا واکنش نشان داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**دعایی:سردار سلیمانی از ظریف الهام می گرفت

روزنامه اطلاعات در شماره امروز به گفت و گو با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه پرداخته است.

«محمود دعایی» مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در ابتدای این گفت و گو خطاب به ظریف گفت: «ما می‌دانیم که بر شما چه می‌گذرد. خداوند سعه‌صدری به شما داده و به خاطر برخورداری ازمعرفت بالا و توکل همه چیز را تحمل می‌کنید. ناسپاسی‌ها و نادانی‌ها و ندانم‌کاری‌ها را تحمل می‌کنید و از آن می‌گذرید و خداوند به شما پاداش خواهد داد و امیدواریم که به آبرو و باطن پاک شما، به این ملت و جامعه ما رحم کند و افتخاراتی امثال شما را از ما نگیرد».

دعایی در ادامه گفت: «سردار سلیمانی یکی از هوشمندترین و فهیم ترین سردارانی بود که شما را درک می‌کرد و به شما عشق می‌ورزید و علاقه داشت و از راهنمایی‌های شما الهام و بهره می‌گرفت...در تاریخ روابط خارجی که در این کشور شکل گرفته و عناصری به عنوان رابط خارجی مسئولیت‌هایی پذیرفته‌اند، نظیر شما را ما نداشتیم».

محمود دعایی پیش از این در اظهارنظری عجیب گفته بود «تاریخ گواهی می‌دهد که انسان‌های بزرگ و اولیای الهی چه سختی‌هایی را متحمل شدند. به راستی محمدجواد ظریف در عصر ما یکی از اولیای الهی است»!

متاسفانه کارنامه آقای ظریف در وزارت امور خارجه به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. به همین منظور فعالین اصلاح طلب در پی آن هستند تا با مصادره محبوبیت سردار سلیمانی، نقاط ضعف جدی کارنامه ظریف را پوشش دهند.

یکی از نقاط ضعف جدی ظریف در قریب به ۸ سال اخیر این بود که وزارت «امور خارجه» را به وزارت «امور برجام» تقلیل داد. اقدامی که خسارت های فراوانی در پی داشت.

علاوه بر این، حفظ عزت و اقتدار، یکی از فاکتورهای اساسی در سیاست خارجی است، اما متاسفانه آقای ظریف نتوانست در این خصوص کارنامه قابل قبولی ارائه کند.

برای نمونه، ظریف- بهمن ۹۴- به فاصله کوتاهی از فاجعه منا در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «خبر خوب این بود که دوست من عادل الجبیر (وزیر خارجه آل‌سعود)  با حضور ایران، به مذاکرات وین بیاید...۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم»!

زانو زدن وزیر امور خارجه در مقابل امیر کویت برای صدور وزیرا برای سفر هیات ایرانی به عربستان و عدم صدور ویزا برای وزیر فرهنگ دولت یازدهم از جمله ااتفاقات تأسف برانگیز در آن مقطع بود. سعودی‌ها حتی به ظریف در مورد فاجعه منا اجازه ملاقات هم ندادند.

در یک نمونه دیگر در بهمن ۹۶ دولت آلمان در اقدامی توهین آمیز و خلاف قواعد دیپلماتیک از سوخت رسانی به هواپیمای ظریف خودداری کرد. این اقدام سخیف دولت المان، توهین به مردم ایران بود اما ظریف مجدداً در سال ۹۷ به کنفرانس مونیخ رفت و سخنرانی کرد و هیچ اشاره ای به این مسئله نکرد و علاوه بر این حتی یک جمله هم از دیپلمات خود (اسد الله اسدی دبیر سوم سفارت اتریش) دفاع نکرد. دیپلماتی که تیرماه ۹۷ در اقدامی غیرقانونی توسط آلمانی ها بازداشت و سپس به بلژیک منتقل شد و همچنان به صورت غیرقانونی در بازداشت است.

«حسین امیرعبداللهیان» معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه چندی پیش در گفت‌وگویی با اشاره به تماس تلفنی سردار سلیمانی با وی تصریح کرد: «فردای روزی که تصاویری از قدم زدن ظریف با جان کری منتشر شده بود، حاج قاسم با من تماس گرفت و در آن تماس، کمک تسلیحاتی و ارتباط مستقیم آمریکایی‌ها با داعش را گوشزد کرده و گفته بود این پیام به آقای ظریف منتقل شود».

**عبدی: برجام قالبی است برای حل مسائل دیگر با آمریکا

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد و چندی پیش تاکید کرده بود که «الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «اجمالا گمان کنم که امریکا به برجام برمی‌گردد، شاید زود شاید هم قدری طولانی‌تر. ولی در هر حال حتی اگر برگردد دیر یا زود دوباره با مشکل مواجه خواهیم شد. این را نیز پیش‌تر بارها متذکر شده‌ام که برجام قالبی بود برای حل مسائل دیگر منطقه‌ای. اگر برجام بد است که هیچ، بهتر است آن را لغو و باطل کنند، ولی اگر خوب و قابل دفاع است، چرا آن را به دیگر موضوعات منطقه‌ای تعمیم نمی‌دهیم؟».

عبدی در ادامه نوشت: «اتفاقا برجام سخت‌ترین موضوع برای توافق بوده و موارد دیگر به نسبت راحت‌تر هستند. هنگامی که از تصمیم به گفت‌وگو و توافق در مسائل دیگر منطقه‌ای سخن می‌گوییم نه به معنای کوتاه آمدن است و نه به معنای سلطه‌طلبی است. هر توافقی مبتنی بر موازنه قوا است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «اگر دولت بایدن گامی به پیش بگذارد و در عین حال سایر اختلافات در مسیر حل یا مدیریت شدن حرکت نکند، دیر یا زود دچار بحران در روابط خواهیم شد. مساله فقط ایالات متحده نیست. فراموش نکنیم که ترامپ در خصومت با ایران تنها ماند، زیرا مساله ما فقط ایالات متحده نبود. خطری که نباید به آن تن داد تقابل با نظام بین‌المللی است... مشکل نگاه ما به نظام بین‌المللی با وضعیت موجود است...برجام فقط در چارچوب این پذیرش معنادار است اگر این را متوجه نبودید، مشکل از توافق‌کنندگان است و نه از ذات برجام».

عباس عبدی در این یادداشت، اظهارات ترامپ و همپیمانان اروپایی وی درباره برجام را تکرار کرده است. «ریچارد هاویت»  عضو پارلمان اروپا و عضو حزب کارگر انگلیس در سال ۹۵ گفته بود: «برجام نقطه عطفی در بازسازی روابط با ایران بود. البته این‌طور نیست که اکنون همه مشکلات مانند موضع خصمانه ایران نسبت به اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر در ایران مرتفع شده باشد. نه این‌طور نیست. اما توافق هسته‌ای فرصتی بود برای بازگشت ایران به جامعه بین‌المللی و کسب اطمینان از احترام کامل به قوانین حقوق بین‌الملل... نیروهایی در داخل ایران در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند...ما می خواهیم به سوی ساختار امنیتی جدیدی در سراسر خاورمیانه حرکت کنیم».

اصلاح طلبان و فعالین و لیدرهای فتنه ۸۸ در سال‌های اخیر بارها بر اجرای روند خسارت بار برجام های ۲ و ۳ تاکید کردند. سردار سلیمانی از جمله مقاماتی بود که نسبت به این پیشنهاد خسارت بار و مغایر با منافع ملی، صراحتا واکنش نشان داد.

حاج قاسم -اسفند ۹۷- با هشدار نسبت به طرح ضدایرانی برجام ۲ و ۳ گفت: «برای دشمن، این برجام، سه‌ضلعی است نه یک‌ضلعی. اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌رسد، اما آدم عجولی که آمده(ترامپ)، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌رسد. اینکه اصرار می‌کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، این خونی را که در عالم اسلامی جریان پیدا کرده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

رهبر معظم انقلاب- اول فروردین ۹۵- فرمودند: «در همین توافقی هم که ما با آمریکایی‌ها در قضیه‌ پنج بعلاوه یک و مسئله‌ هسته‌ای کردیم، آمریکایی‌ها به آنچه وعده داده بودند عمل نکردند و کاری را که باید می‌کردند انجام ندادند. بله، به تعبیر وزیر خارجه محترم ما، روی کاغذ کارهایی را انجام دادند امّا از راه‌های انحرافی متعدّد، جلوی تحقّق مقاصد جمهوری اسلامی را گرفتند. شما نگاه کنید امروز در سرتاسر کشورهای غربی و کسانی که تحت تأثیر آنها هستند، همچنان معاملات بانکی ما دچار مشکل است، بازگرداندن ثروت‌های ما در بانک‌های آنها دچار مشکل است، معاملات گوناگون تجاری‌ای که احتیاج به دخالت بانک‌ها دارد دچار مشکل است؛ وقتی دنبال می‌کنیم، تحقیق می‌کنیم و می‌گوییم چرا این‌جور است، معلوم می‌شود از آمریکایی‌ها می‌ترسند. آمریکایی‌ها گفته‌اند که ما تحریم‌ها را برمی‌داریم و روی کاغذ هم برداشتند امّا از طرق دیگر جوری عمل می‌کنند که اثر رفع تحریم‌ها مطلقاً به‌وجود نیاید و تحقّق پیدا نکند».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «بنابراین، کسانی که امید می‌بندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت می‌کنند که ما ناگزیر باید به همه‌ تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز می‌زند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمی‌کند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض».

** شرط و شروط بانیان وضع موجود برای حضور در انتخابات

«حسین انصاری راد» از نمایندگان مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «کلید حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو در اختیار برخی نهادهای نظارت‌کننده بر انتخابات است. اگر شرایطی فراهم شود که احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب بزرگ مثل اتحاد ملت، کارگزاران، اعتماد ملی و افرادی چون زیباکلام و سریع القلم و... بتوانند شرایط حضور در انتخابات را داشته باشند و در یک اجماع کاندیدای جریانی خود را معرفی کنند می‌توان امیدوار بود که اصلاح‌طلبان فعالیت خوب و مثبتی در انتخابات داشته باشند. اگر نهادهای ناظر حاکمیتی شرایطی را برای حضور همه جریانات سیاسی فراهم کرده و اجازه دهند که این احزاب کنگره‌های خود را تشکیل دهند، طرفداران خود را در شهرهای مختلف جمع کنند و مردم هم به انتخاب خود در ۱۴۰۰ امیدی پیدا کنند انتخابات به نحو مطلوبی انجام خواهد شد».

اصلاح طلبان بانی اصلی وضع موجود هستند. وضع فعلی مسکن و خودرو و بورس و قیمت اقلام خوراکی و بازار لوازم خانگی و ...همگی دستپخت جریان اصلاح طلب است.

با اینحال فعالین این طیف بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای تغییر ریل گذاری خود و جبران خسارت ها، با طلبکاری در پی شرط و شروط گذاری برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

طیف اصلاح طلب برای انتخابات به هیچ عنوان پایگاه اجتماعی مناسبی ندارد و فعالین این طیف نیز بارها صراحتا به این واقعیت اذعان کرده اند.

به همین خاطر اصلاح طلبان در پی آن هستند تا با حمله به شورای نگهبان و مظلوم نمایی، بر کارنامه خالی خود و همچنین پایگاه اجتماعی بسیار ضعیف خود سرپوش بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    54 2
    فهم و شعور يك سمپادي قديمي بيش از اين نمي‌شود.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      47 2
      خدا عاقبت جناب دعائی را ختم به خیر کند که عالمانه و عامدانه همچون مسیح مهاجری با نشر مسائل تفرقه افکنانه و بدون سند دو روزنامه مشهور کشور را با چراغ خاموش به روزی نامه برای اصلاح طلبان تهوع آور بدل کرده اند!!!!
    • آرش IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      46 1
      یک سوال دارم چه طور میشه جریانی که شعارشون نه غزه نه لبنان بوده..میخواهند شخصیتی رو تصاحب کنن که فرمانده ی نیروی قدس است...و محل اصلی کمک به مستضعفین عالم بود؟....سردار شهید سلیمانی برای تمام مظلومین لبنان و یمن و فلسطین..امید بود..آقایون اصحالات فکر میکنید مردم عقل ندارن؟؟؟
    • SE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      29 0
      اینکه ایستادگی و مقاومت با وادادگی ذلت پذیری و تسلیم پذیری با هم رفاقتی ندارند فهمیدنش شعوری در حد دانش آموزان دبستانی کفایت میکند
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      28 0
      به نظر بنده : برجام ظریف و عراقچی و روحانی فرقی با پیمان های ننگین گلستان و ترکمنچای میرزا ابوالحسن خان ایلچی و قرارداد رویتر میرزا حسین خان سپهسالار و قرارداد تجزیه هرات از ایران امین الدوله غفاری و .... نداااارد
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      25 0
      سردار سلیمانی عزیز مرد میدان مبارزه با استکبار جهانی بود و هیچ قرابتی با جریان سازشکار و غربگرا نداشت.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      18 0
      ۷۷درصد برق فرانسه از طریق هسته‌ای تامین میشه،مکرون میگه صنعت هسته‌ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.اونوقت ما صنعت هسته‌ایمونو که با بدبختی و خون کلی شهید بدست آوردیم،با خنده های ایشون و دوستاش دادیم رفت.سردار سلیمانی از این میخواست الهام بگیره که الان ایرانی نبود
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      11 0
      ۱۷:۵۹ ای دهنت طلا پاتم کربلا. درود بر شرفت
    • حجت IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      10 0
      در عمرم کلمات سخیف زیاد شنیدم یکی از بدترین این کلمات این سخن دعایی است سردار سلیمانی هیچگاه از ادمهای ....... الهام نگرفته
    • حجت IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      8 0
      اگر تا امروز اقای دعائی را منصف می دانستم الان فهیمدم که که هم خلیل بی انصاف و ... تشریف دارد
    • حجت IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      5 0
      ما سردار سلمیانی که از ظریف الهام بگیرد را قبول نداریم و انرا خدا نیافریده
    • کریمی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      4 0
      خدا بین شما واین حرفتان قضاوت کند . از بعضی اظهار نظرها آدم گریه اش میگیره . بی بصیرت
  • شرقی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    51 1
    تام کاتن سناتور جمهوری خواه خطاب به جواد ظریف در جریان توافق هسته ای می گوید: متوجه شده ام در 20 سالگی طی جنگ ایران و عراق در حالی که روستایی ها و کودکان کشته می شده اند تو در آمریکا پنهان شده بودی، این نشانه ی شجاعت نیست که وقتی کشور شما برای بقا می جنگد در آمریکا پنهان شده بودید؛ این نشان می دهد که شما شخصیت ضعیف النفسی دارید.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 27
      ظریف وطن پرست و دانا ترین وزیر ایرانی بعد از انقلاب هست چطور میگید در آمریکا قائم شده بود در صورتی که قطعنامه 598 و ظریف تهیه و تنظیم کرد
    • رضا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 7
      سلام همون خودت را بیشتر نشون بدید
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      9 0
      نمیدونستم دمت گرم.سرچ کردم دیدم انگار واقعا بوده
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      14 0
      واقعا ظریف ضعیف تشریف دارد ضیف ترین وزیرخارجه ایران دربرجام دیدیم شجاعتش خخخ
  • میثم IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    63 0
    آقای دعایی از خدا خجالت بکش . سردار سلیمانی از رهبری خط می گرفت و نفس مسیحایی امام جامعه استنشاق می کرد. نه از یک غرب باور ، غرب زده که اعتقاد به دشمن ندارد و همه تلاش او راضی کردن دشمن است به هر قیمتی. اگر سردار دلها زنده بود به شما می گفت که مقتدا و راهنمای او کیست.
    • شرارت IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      33 0
      آقای دعایی اولیای الهی شما!!! برای بالا رفتن نیازمند مصادره محبوبیت سردار سلیمانی هستند؟!!!!. شهید سلیمانی با تمام عظمتی که داشت مخلصا و تماما نگاهش و عملش در راستای فرامین بهترین اولیای خدا رهبر عزیزمان سیدعلی خامنه ای بود... نه آنهایی که اصرار به مذاکره با شیطان دارند و مسخر به یک لبخند شیطان می شوند
    • یوسف IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      18 0
      دوستان! خیلی خودتونو اذیت نکنید! این بیچاره بشدت متوهم و بیماره!!؟؟ پ اهمیتی به اجراجیفش ندیدن مث زیباکلامه طفلی!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    21 0
    آره خب. اونموقع كه طرف تو آمريكا ول مي‌گشت حاج قاسم تو ميدان جنگ ايشون رو الگو قرار داد و پيروز شد. وقتي هم داشت با كري قدم مي‌زد ايشون هم خيلي متنبه شد و فهميد آمريكا دوست ما و مردم مظلوم جهان است و از حركت ايشان تقدير كرد. در آخر هم بر اثر رفاقت زياد با آمريكا شهيد شد. يعني پاسوز رفيق شد. جمع كن عمو جان
  • شیرازm IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    15 0
    این ادم چقدرحقیرونادانه ک فکرکرده ظریف یا تسلیم پذیریش یاباج دادنش وتعظیم کردن به غرب بالبخند خوب کاریه؟؟ حتی اسم ظریف کنارسردابزرگ بردن اشتباهه و کار درستی نیست.. سردارفرمانده جهان اسلام بودچندین ملت را فرماندهی میکرد.. اماظریف فقط چندتاهم جناحی خل و...
  • DE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    18 0
    دعایی: سردار سلیمانی از ظریف الهام می‌گرفت! . ادب از که آموختی از بی ادبان هر کار آنان کردند من نکردم و سردار سلیمانی هرکاری ظریف کرد نکرد. حتی نامه ای را که امریکا برایش ارسال داشته بود را باز نکرد چه برسد التماس کند برای مذاکره // عبدی : برجام قالبی است برای حل مسائل دیگر با آمریکا .هنوز هم به اندازه کافی بتن داریم و خدا راشکر به اندازه کافی محل برای بتن ریزی .تمام شرکتهای تولید اسلحه و موشک و پهباد و شرکت های دانش بنیان و شهرک های صنعتی زیر زمینی هــــــــــــــــــــــــــــــووووووو اینقدر زیاته میتونیم همه اش را قالب برجام بزنیم و بعد دراین قالب بتن بریزیم چه خوشکل میشه . من خیلی بتن کاری دوست دارم
  • Mjp IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    9 0
    سرداربزرگ دلهاسالهاجنگیدومقاومت شکل دادتاپای نجس غرب به منطقه بازنشه همانطورکه نامه امریکاییهارابازنکرده پس داد مسلم بودخواهان مذاکره به این شکل وباج دادن نیست. مکتبش این بودکه غرب دست ازاستعمارش برداره ومردم منطقه راقتل وعام نکنه انوقت مذاکربشرط قبول حق وقدرت ایران واخرشم شهیدشدبخاطرمکتب حقش... ایاظریف این کارهاوشرایطی ک سرداردلهامدنظرش بودقبول داره واجراکرد؟برجام گویای افکار ذلت پذیرومنش خودکم بینی ظریفه. کاملادوراه متضاد
  • حسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    21 0
    سردار سلیمانی از شهدا و فرزندان آنها الهام می گرفت نه از خود باختگان مرعوب در مقابل غربی ها که تصور می کنند امریکا می تواند ظرف ده دقیقه کل سیستم دفاعی مارا از کار بیندازد و حقارت خود را می خواهند به کل مردم تسری بدهند
  • NZ ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    16 0
    تبليغات هدفمند جريان نفوذی با گستاخی حداکثری در حال اوجگيری است. بهرحال برنامه منسجم از کدخدا در حال تزريق است و هر چه به انتخابات نزديکتر می شويم بی پروايی در گستاخی بيشتر و بيشتر می شود.
  • همه چی وارونه IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    28 1
    محمود دعایی: "به راستی محمدجواد ظریف در عصر ما یکی از اولیای الهی است".!! حیف و صد حیف و هزار حیف... که جناب دعایی در زمان قاجارها نبود، اگر می‌بود قطع به یقین میرزا ابوالحسن خان شیرازی با کارنامه ای که از خود به یادگار گذاشته در نزد ایشان (جناب دعایی) جزو پیامبران اولوالعزم بود.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    28 0
    نادانی به نام دعایی
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    18 0
    عبدی: برجام قالبی بود برای اثبات بیشرفی و مزدوری ما اصلاح طلبان به کشور، مردم و شهدا.
  • محسن IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    20 1
    ساقی تو کی هس گه انقدر مزخرف میگی. اسم سردار رو ب اون زبان کثیفت نیار
  • وطن پرست DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    20 0
    تبریک می گم اقای دعایی تونستن رکورد بلاحت رو که قبلا در اختیار اقای مطهری بود فرسنگ ها جابجا کنند. بیچاره الهام ...
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    19 0
    محمود دعایی ! رزق اولیاء الله رزق معنوی ،شهادت ،و جهاد مقابل انحرافات دینی است نه سکه های دزدیده شده از سفره مردم و سند خیانتبار برجام،(سعدی ،مولوی فردوسی،ملاصدرا،علامه طباطبایی،امام خمینی،آیةالله مصباح و... رزقشان را از خداوند با واسطه حضرت ولیعصر(س) گرفتند،شما روزیتان را از که گرفتید؟ با حیله و ترفند واز سفره مردم)
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    18 0
    دعایی نکنه اولیاءالله بودنش مثل معاویه باشه
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    14 0
    دعایی سلیمانی از ظریف الهام می گرفت لابدظریف هم از خدا الهام می گیرد طبق گفته ایشان چیزی نمانده ظریف فرستاده االاعزم شود (( (امان از نفاق ودورویی ))
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    19 0
    بند کفش سلیمانی کجااااااااا هزاران تا مث ظریف الدوله ها کجاااااااا
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 4
      کاشکی توی کشورمون هزاران نفر مثل دکتر ظریف داشتیم ، تا روابط سیاسی و اقتصادی کشورمون را با همسایه ها و سایر کشورها برقرار میکرد . دکتر طرفدار صلح و دموکراسی هست . نعمت بزرگی هست باید قدرش را بدانیم . ایشان خیلی بزرگتر از این حرفاست . کاشکی کاندیدای ۱۴۰۰ میشد
    • مهدی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      4 0
      هزاران نفر که هم زمان نمی توانند وزیر امور خارجه باشند . اتفاقا از وظایف وزارات امورخارجه فقط مذاکره با آمریکا نیست . مذاکره برای آب هیرمند وحق آبه مذاکره برای اننیت مرزهای ایران وپاکستان . وایجاد بازار فروش محصولات در جهارگوشه دنیا هم هست . وبا قهقهه زدن در مقابل غربیها چیزی درست نمیشه ...
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    انهایی‌‌که‌‌متوانند‌‌بسم‌‌اله‌‌ودیگران‌‌توهبن‌‌نکنید‌‌
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    5 0
    محمود دعایی،در سال۱۳۴۶ مثلا تحت تعقیب قرار گرفت به عراق گریخت.خیلی از مبارزان واقعی دستگیر شدند یا نشدند از کشور فرار نکردند،اما دعایی خلق الساعه مبارز شد و گریخت!؟
  • ایرانی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    6 0
    دعایی کیه؟ اطلاعات دولتی بایدازاین حرفها بزندزندگی توام بااشرافیگری مجبورت میکنددستبوس ارباب باشی نه مجیزگوی برجام
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    13 0
    راست گفته بنده خدا, می گن ادب از که آموختی از بی ادبان. وطن پرستی از که آموختی از وطن فروشان. شرف از که آموختی...
  • داریوش IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    7 0
    آقایان دیپلماسی واصلاح طلب : الان بایدن هم آمد اروپا هم به تعهدش عمل نکرد اندونزی هم نفت کش ایرانی رو توقیف کرد شما زبان دنیا را بلد بودید؟ شما فقط زبان چاپلوسی بلد بودید مثال شما شبیه شاه های قاجاره که در قبال هدایای اندک به انگلستان امتیاز می دادند شما همون هدایای اندک رو نگرفتید ،تازه کلی اطلاعات امنیتی هم به جاسوسان خارجی دادید که خودشون رو برای تهدید های آینده آماده کنند جالبه اوباما گفته بود ایران یک مقدار دیگه مقاومت می کرد تحریم ها برایش بی اثر می شد که اصلا باور نمی کردند آقایان برجام را امضا کنند . لطف کنید این چند ماه آخر رو ساکت باشید وافاضه نکنید!
  • GB ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    انسان در حیرت می ماند از سطح شعور پایین این انسان‌های مانند دعایی ، دشمنان حاج قاسم که به او را به شهادت رساندند ( ژنرال های امریکای ، سیاستمداران غربی ...) شناخت بهتری از ایشان دارند تا این موجودات وقیح ، انسان از خود باختگی این اصلاح طلبان واقعا در شگفت می ماند
  • علی GB ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    24 0
    اگر حاج قاسم مانند ظریف بود و از او الهام میگرفت که ترور نمی‌شود شیرین عقل. امریکا دربه در به دنبال مهرهای مانند ظریف هست که در قدرت باشند.
  • علی DE ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    15 1
    این دعایی آدمیست که لباس پیامبر را دزدی کرده و بتن کرد مثل آشنا پس خرده نگیرید
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    محض رصای خدا شما افسادطلبان دهن گشادتون رو ببندید !! تا قبل از شهادت سردار یک سردار تندرو و دلواپس بود که با کارهاش در منطقه نمیزاشت مذاکره و روابط با کدخدا شکل بگیره ؟؟!!! الان ظریف رو در حد سردار بالا بردید ؟
  • رضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    18 0
    با باد کردن آقای ظریف نمی توانید سردار امت اسلامی شهید قاسم سلیمانی را تحقیر کنید.۹
  • ایرانی۱ IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    12 0
    ببند........
  • IE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    16 0
    لعنت بر کسی که دوباره از مذاکره صحبت بکنه لعنت بر کسی که صحبت از حل و فصل مشکلات با آمریکاه صحبت بکنه
  • سجاد IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    15 0
    دعایی یه دعایی واسه خودت بخون . اخه این کجا و ان کجا
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    9 0
    دعایی عجب رویی دارد خجالت هم چیز خوبی برخی بی بهر سردارسلیمانی جانش رادرراه این سرزمین فدا کرده اما ظریف باان برجام ایران رافدا کرد
  • وطن دوست IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    6 0
    :)))))))))))))))))))
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    10 0
    یعنی به ظریف وحی نازل می شد؟
  • حسین رضا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    14 0
    سردار سلیمانی از خدا واهل بیت علیهم السلام الهام می‌گرفت نه از ظریف.!!!
  • عاصی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    اقای دعاعی اقازادهات کجا مشغولند ؟
  • علیرضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    خیلی پررو هستید مملکت را به این روز انداختید بازم گورتونو گم نمیکنید دارید برای ناکارآمدیهایتن سرپوش میگذارید فکر میکنید ازگیرمحاکمه میتوانید فرارکنید بیشتر دراین۸سال اشک ملت را درآوردید خجالت نمیکشید مردم دیگرچیزی ندارند که شما بخواهید بچاپید..
  • محمد محسن IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    10 0
    اگر سردار سلیمانی از ظریف الهام می‌گرفت شهید نمیشد.
  • سیدمصطفی موسوی شعار IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    11 0
    سلام درنطر داشتم نقدی مستدل در رد ظریف که جز خزان آیدی برای کشور نداشت ونخواهد داشت ، لکن حماقت یا ریا کاری وفریبکاری وماست مالی محمود دعایی حس وحالم را خراب کرد، خدایا گنه کاریم و قاصر، ولی چه گناه وحشتناکی از ما سرزده که چنین حمقائی در رأس امورفرهنگی وسیاسی ما قرارگرفته اند، چه وفیهانه زور میزنندکه این را تطهیرو بعنوان اولیاء الهی ؟؟؟!!! وکاندیدای ریاست جمهوری وزبان محمود دعایی لال، بعنوان رئیس جمهوربه مردم حقنه کنند، مگر اینگه ملت خردش زایل ومدهوش گردد، معاذالله .
  • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    14 0
    آقای دعایی راست می گوید شهید سلیمانی از ظریف الهام می گرفت تا با اقتدار در سلطه آمریکا بیایستد درست مثل همان که می گفت ادب از که آموختی گفت از بی ادبان
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    17 0
    دعایی اگر دعایی هستی یک دعایی برای خودت بنویس شاید شفا یافتی ظریف بر دعا و ثنا کارش حل نمیشه
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    10 0
    اللهم اشف کل مریض بجز دعایی
  • بهنام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    10 0
    پیامهای اصلاح طلبها فقط ذلت پذیری را توجیح میکنند هیچ پیام امید اوری را نمی فرستند همش می خواهند دست بوس امریکا باشند امریکا دارد سقوط میکند وبایدن هم بسیار بدتر از ترامپ است چه ترامپ با اتکا به قلدری حقیقت امریکا را بیان میکرد اما بایدن روباه مکاریست که بسیار دشمنیش بیشتر از ترامپ استو بسیار زیرکتر وپنهانکارتر نگاهی به وزرایش گویای پلیدیش است امریکا نابود می شود
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    9 0
    اقای دعایی کمار زر بزن
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    «سردار سلیمانی یکی از هوشمندترین و فهیم ترین سردارانی بود که شما را درک می‌کرد و به شما عشق می‌ورزید و علاقه داشت و از راهنمایی‌های شما الهام و بهره می‌گرفت.................. و این قسمت یادش رفته بود بنده اضافه می کنم.اونجایی که آقای ظریف گفته بود اگه آمریکا یک بمب بیاندازه تمام سیستم های ما مختل میشه رو هم سردار ما ازش الهام گرفته بود به اون خاطر از آمریکایی ها ترسی نداشت.
  • سرباز سردار IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    11 0
    خدایا میدانم اشکهایم رامیبینی دل سوخته را می‌بینی نداری و سفره خالی من و امثال من رامیبینی ولی بخاطر شهدا صبر میکنم نادانها و احمقها را که در هر لباسی خیانت می‌کنند به عدل و قضاوت خودت می‌سپارم درود بر رهبرم سید علی و دوستدار سردار دلها
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    خدا به دعایی شفا نده ما بخندیم
  • وطن دوست IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    7 0
    کیست که نداند اگه به اصلاح طلبان باشد بطور کل ایران عزیز را بامردمان شریفش بابرجامی دیگر در اضای کارت سبز وپرشدن حسابهای خارجیشان مفت میفروشند
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    9 0
    دعایی چرا دروغ می کویی
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    12 0
    اقای محمود دعایی سرداری که تمام منطقه روی انگشتش میچرخید بیاد از یک....خط بگیره اخه محمود دعایی تو به چی فروختی به چند تا دلار کثیف
  • روح الله IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    13 0
    از این دم مسیحایی جناب ظریف کمی هم به ترامپ فوت میکردید تا کلاه گشاد برجام ازهم ندرّد و تمام قد و قواره تان را به گند نکشاند.... تحریف حقایق تاچه حد ... مردم را اینقده احمق فرض کردید ....
  • DE ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    17 0
    اینا الحق مه حیا وشرفو خوردند . واقعا دشمن اززیرو بم ما ازخود ما زودتر خبردار میشه وبدون شک توسط همین امریکاپرتان افساد طلبه وچه بسا درمورد شهادت سردارم کمتراز پمپئوها مقصر نبودند اما مثل اربابشون پررو وپرتوقعو کذابن.هرجا خوبی هست ادعاشون مالکیت اون خوبیهاس اما اگه خوبی مال دیگران باشه نهایت سعیشون سیاه کردن اون حسن طرفها مقابله. صدرحمت بسنگ پای قزوین .خدارو شکر خیانتهاشون برای ملت برملا شده ومرگشون بسیار نزدیکه
  • ع IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 11
    هردو این عزیزان با‌هم هماهنگ بودند که‌کار خوب پیش می رفت
  • پویا نوری IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    10 0
    عاقلان دانند، نتیجه کار مشخصه جناب دعایی، نیاز به توضیح نداره ، سردار کل خاورمیانه رو متاثر کرد با جنگاوریش ، و ظریف به دست و پا افتاده، تا گندی رو که با کمک رئیسش زده پاک کنه
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    جناب دعائی سردار دلها ۴۰ سال در راه خدا جهاد کرد آن مرد بی ادعا و مظلوم هرقدمش استقبال از مرگ سرخ بود.مدعیان و صاحب منصبان باید تآسف بخورند که آن الگوو مرشد را از دست دادند ومن بعد در مزار آنمرد که بحق از اولیاالله بوددخیل بیفتند یکی هم مثل شما آخر عمری، هشدار که شاید فرجی باشد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    شهید سردار دلها سلیمانی و ظریف؟ هر که دروغ بگه؟ حداقل خجالت از لباس پیامبر بکش.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    4 0
    دعایی ، توبه کن !
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    پناه بر خدا اخه سردار دلها چطور ممکنه از ظریف الهام بگیره اصلاحات که سر تا به پاش تملق و چاپلوسی و دوستی التماس از بیگانس در حالی که شهید سلیمانی بیش از چهل سال با این جریان نفاق جنگید و در همین راه شهید شد .لطفا این اراجیف رو واسه خاله و عمتون بگین شاید کمی بخندن بهتون .
  • اکبر IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    آقای دعایی سابقه داشتی ولی مشکلت خیلی حاد شده حتما به یک طبیب خاص خودت را معرفی کن
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 4
    دم ظریف گرم واقعا صبوره ازش ممنون ودر انتخابات از او همایت میکنم
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    حرف مفت که کنتور نداره
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 2
    ملت ایران تا ابد به شخصیت دکتر ظریف افتخار میکنه ، دکتر ظریف محبوب ملت ایران هست و خواهد ماند و چیزی جز خدمت صادقانه به ملت ایران نداشته و نداره
  • امیر IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    وزیران وجهانگیر ی به ملت ۸ساله دورغ گفتن.خداوندروسیاه ورسواشون کرد.بادیپلماسی التماسی باعث ذلت وفقروعقب ماندگی کدند.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 4
    ما ملت ایران همیشه مدیون شخصیتهایی مثل دکتر ظریف هستیم ، ایشان شخصیتی بسیار بزرگ و ارزشمند که باعث شکوه و عظمت کشور عزیزمان ایران هست
  • قاسمی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    5 0
    خدا آقای دعایی رو هدایت کنه
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    ما ملت ایران مدیون شهید سلیمانی هستیم
  • علی.. DE ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    5 0
    یکی جلو این اراجیف گویای این متملق را بگیره شما اصلاح طلبان سرتاپایک کرباسین
  • میرک IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    5 0
    اقای دعائی شرم وحیاخوب است یوم الحشردرپیش است سردارسلیمانی از ظریف الگونمی گرفت الگوی سردارفقط سیدعلی والسلام تحریف افترا ممنوع .
  • جواد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 4
    دقیقا در کشور کسانی هستن که این همه مشکلات و گرانی وکمبود رو درست کردن که بگویند اگه بر خلاف نظر ما رای بدهید عاقبت همین هست کتمان هم نمیکنن علنا میگن شما که دوره اول روحانی رو دیده بودید چرا دوباره رای دادید میگن حالا که به روحانی رآی دادید بیچاره تون میکنیم دفعه دیگه رای دادن به سرتون نزند
  • یاسر BE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    آقایان به نظر منه بی سواد آدمهای ظریف نمیتوانند این جام را بشکنند به یه آدم زمخت احتیاج داریم که طوری بشکندش که دیگه کسی برش نداره والسلام
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    اقا چرا اینقدر چرند میگید.کی میخواهید بجای حرف عمل کنید.مهلتتون تمامه ها
  • یاسر BE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    آقایان به نظر منه بی سواد آدمهای ظریف نمیتوانند این جام را بشکنند به یه آدم زمخت احتیاج داریم که طوری بشکندش که دیگه کسی برش نداره والسلام
  • دهاتی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 1
    یا خدا سردار سلیمانی از ظریف الگو می گرفت پس چرا همراه ظریف نبود یا مثل ظریف به آمریکاییها لبخند نمی زد ویا باژنرالهای آمریکایی قدم نمی زد
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    آدم از طرز تفکر امثال دعایی تعجب می کنه البته من به انتقاد شما که می گین ظریف زانو زد اشکال دارم اون کار اسمش زانو زدن در مقابل امیر کویت نیست بلکه در همچین مجالسی اگه تصویر رو دیده باشین به خاطر حفظ نظم جلسه این کار رو می کنن
  • حجت IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    پسره زنگ می زنه به گاج می گه می خوام مشاور تحصیلی کنکور بشم. می پرسن رتبت چند شده؟ می گه نهصد هزار. بهش میگن بیا استخدامی. بگو چه کارایی می کردی که بگیم کنکوری ها اون کارا رو نکنن. مدیونی فکر کنی مراد ازون پسره ظریف بوده
  • محمد ملایی از قم IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    آقای دعایی واقعا سوراخ دعا را گم کردی متاسفم
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    4 0
    دعائی درست میگه سردار از ظریف الهام می گرفته، البته هر کاری ظریف انجام میداده سردار بر عکس اون کار رو انجام میداد
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    دعایی عجب ...ی که سردار وطن پرست با یه ... مقایسه میکنه
  • ممقانی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    دعایی بگذار چند سالی بگذرد لااقل آنوقت تحریف کن ما دم خروس تان را باور کنیم یا قسم حضرت عباس تان را
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      1 0
      الهم‌ اشفع‌کل مریض
  • ناشناس IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 4
    نمی دونم چرا اصولگرایان فکر می کنند سردار دلها هم عقیده اونا بوده سردار برای منفعت مردم می جنگید و ظریف هم برای منفعت ایران ولی متاسفانه کارشکنی ها باعث شد برجام نافرجام بمونه اگه برجام برای ایران و ایرانی بد بود مطمئنا آمریکا ازش خارج نمی شد شمایید که همیشه فکر می کنید با جنگیدن با دنیا می تونید مشکلاتتون رو حل کنید اگر واقعا این طوره چرا برای هر چیزی می خوایم بسازیم باید وابسته به کشورای دیگه باشیم واقع بین باشید پیشرفت با تعامل بوجود میاد نه با انزوا و ستیزه جویی باید با پنبه سر برید که متاسفانه شماها فقط قلدرم بلدرم یاد گرفتیدو فحاشی و تخریب و..... امیدوارم روزی برسه یاد بگیرید اسلحه زبان و کلام درست از هر اسلحه ای کار آمدتره
    • DE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      اگه برجام برای ایران و ایرانی بد بود مطمئنا آمریکا ازش خارج نمی شد
  • حمید IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    3 0
    حتماً آقای ظریف به ایشان گفت که بره کشور روسیه را برای جنگ در سوریه تحریک کن
  • سید. US ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام. برای انتخاب. در کدام . جبهه . زیستن.و .و با سربلندی . خون .خود را . به پیشگاه .عشق مطلق. (خداوند ) تقدیم کردن. حتی .یک .دم هم . کافی است. (تا . حر .گردی ) و جاودانه شوی. به امید. اینکه .( ظریفی ). در کنار عاشقان جای گیرد. و تاریخ . به نیکی قضاوت . کند. انشاءالله. . یاعلی.
  • DE ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    2 0
    دعایی: سردار سلیمانی از ظریف ابهام می‌گرفت. هر وقت ظریف در راه دیپلماسی و دفاع از کشور دچار ابهام و شک و تردید میشد .شهید سلیمانی با حرکت های انقلابی و شجاعانه خودش از ظریف ابهام میگرفت و شک و تردید و ابهام ظریف را برطرف میکرد./ عبدی: برجام قالبی است از طرف امریکا برای قلب مسائل , آمریکا به ایران نظراتش را در برجام غالب کرد .البته فقط طی این 30 ساله ریاست اصلاح طلبان و کارگزارانتی ها صدها چیز دیگر هم به ایران غالب کرد.
  • حجت IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    اقای دعائی تحریف یعنی چی
  • حجت IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    1 0
    اقای دعائی عاقبت بخیر نمی شی این جفا یه یک شهید و ایثار گر در راه خدا ست
  • عبدالله IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    راستی که خیلی از اصلاح طلبها ستون پنجم دشمن هستند اگر مردم ایران می خواستند استقلال کشورشون رو فدای وابستگی وتعامل با غرب کنند چرا انقلاب می کردند شاه که با کلاس تر ازشماهابود مگه سرشون درد می کرد که این همه شهید بدن ۸سال بجنگند ۴۲ سال تحریم رو تحمل کنند این همه هزینه بدن بعد برگردند به ۴۲ سال پیش واقعا احمقانه ست
  • مهدی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    اگر شهید سلیمانی از ظریف الهام گرفته بود ،الان پادگان های لب مرز و داخل کشور رو با همه تجهیزاتش به آمریکایی ها داده بود و داشتیم با چوب دم کوچه ها کشیک میدادیم . و سردار سرحال وخندان با غربی ها و عصبانی وپر خاشگر با مردم ومجلس و...... تو کشور داشت از کارش دفاع میکرد .
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    تاریخ میخوانیدم که شمر رزمنده وجانباز جنگ صفین بود تعجب میکردیم با دیدن مثالهایی در جمهوری اسلامی فهمیدیم اقایان ریادی که سابقه مبارزه داشتن وروحانی هم هستند برای مطامع نفسانی خود یک سردار که وصیتنامش موجود هست سفارشاتش در مورد ولی فقیه با کسیکه نه شرط رهبری در برجام رو زیر پا گذاشته وکشور رو در ورطه هلاکت ونابودی کشانده با هم مقایسه وحتی سردار سلیمانی را الهام گرفته از او میداند این نهایت ابو موسی بودن هست اقای دعایی شما چراچرا مهمترین ویزگی سردار سلیمانی اطاعت از رهبری بود نه امضای کری
  • محمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    همانطور که لقمان حکیم ادب را از بی ادبان آموخته بود سردار شهید سلیمانی هم از رفتار و گفتار و کردار کسانی که اقتدار و امنیت کشور را هدف گرفته بودند وحتی خود او را...، برای برباد دادن نقشه های آنان، از آنها الهام گرفته بود وهر فنی آنها زدند بدلش را زد تا کشور به دست بیگانگان نیفتد و با شهادتش این درخت تناور را آبیاری کرد و استحکام بخشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس