کد خبر 1172244
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
استقلال فاقد تاکتیک و برنامه بود/ نقطه ضعف مشابه با دربی داشتیم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال در بازی مقابل سایپا طرح و برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشت و تنها به توانایی‌های فردی بازیکنانش متکی بود.

به گزارش مشرق، رضا رجبی درباره شکست یک بر صفر استقلال مقابل سایپا در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: نیمه اول بازی استقلال و سایپا بار فنی چندانی نداشت و نیمه دوم بعد از گل سایپا بازی گرم و استقلال یکپارچه به سوی دروازه سایپا حمله‌ور شد. نارنجی پوشان از آن به بعد به دنبال ضد حمله بودند. البته در تمام دقایقی که آبی پوشان به سوی دروازه سایپا حمله می‌کردند، هیچ طرح و برنامه و یا تاکتیک کلاسیکی برای این حملات به چشم نمی‌خورد.

کارشناس فوتبال گفت: وقتی می‌گویم طرح و برنامه یا تاکتیک، منظورم این است که یک تیم در طول بازی پاس‌های عمقی، فرار از تله آفساید، کارهای ترکیبی ۲ و ۳ نفره مثل «یک و دو» یا «ایجاد مثلث»، شوتزنی و… را باید داشته باشد. اما آنچه ما از استقلال می‌بینیم یا تنها سانتر از جناحین است و یا تکیه بر تکنیک و خلاقیت‌های فردی ستاره‌ها. ما به این تاکتیک و طرح و برنامه نمی‌گوییم.

رجبی بیان داشت: یک آنالیز ساده قبل از بازی از سایپا مشخص می‌کرد آنها با ۵ هافبک بازی می‌کنند و بازی کردن با ۳ مهاجم مقابل تیم‌هایی که با ۵ هافبک بازی می‌کنند مقدور نیست. اگر این آنالیز درست انجام می‌شد، قطعاً آبیها از ابتدای بازی یکی از مهاجمان خود کم و یک هافبک اضافه می‌کردند. کاری که از اواسط نیمه دوم انجام دادند و توانستند بعد از ورود اسماعیلی و رضاوند قدری تعادل در میانه زمین ایجاد کنند. در واقع این اتفاق باید از ابتدای بازی می‌افتاد.

بیشتر بخوانید:

فکری مربی شش دانگی نیست

پیشکسوت آبی پوشان گفت: ناهماهنگی‌هایی که از ابتدای فصل در خط دفاعی و به خصوص در مرکز آن دیده می‌شد، همچنان به چشم می‌خورد. با اینکه ترکیب‌های مختلفی در این منطقه امتحان شده، اما هنوز این هماهنگی ایجاد نشده است. هرچقدر هم که استقلال خط حمله قوی داشته باشد، اگر قرار باشد هر توپی به زمین آنها می‌آید برای تیم حریف تبدیل به موقعیت شود، کار آنها پیش نمی‌رود.

مدافع پیشین آبی پوشان گفت: همانطور که در بازی مقابل پرسپولیس خط دفاع ما بعد از بالا آمدن اسیر ضد حمله سریع شد و عارف غلامی ناچار شد در میانه زمین مهاجم پرسپولیس را با خطا متوقف کند، در صحنه‌ای مشابه در بازی با سایپا باز هم خط دفاعی ما در وسط زمین جا ماند. این نشان می‌دهد حریفان روی این نقطه ضعف ما شناخت پیدا کرده و روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

رجبی تاکید کرد: اگر نکته‌ای فنی را در قالب نقد بیان می‌کنیم، قصدمان تنها کمک به از بین بردن ضعف‌های تیم است تا با رفع معایب، این تیم به اوج قدرت برسد و بتواند در پایان فصل قهرمان شود. ما کارشناس فوتبال هستیم و عمرمان را برای استقلال گذرانده‌ایم و باید ایرادهایی که وجود دارد را بیان کنیم. امیدوارم محمود فکری و همکارانش هم از بیان این نقطه نظرات ما دلخور نشوند و آن را پای دلسوزی ما بگذارند. ما استقلالی هستیم و آرزوی ما موفقیت این تیم است و برای مان هم هیچ تفاوتی ندارد چه کسی سرمربی باشد، چه کسی در هیات مدیره یا مدیرعامل باشد. ما وظیفه داریم از تیم خود حمایت کنیم و یکی از نحوه‌های حمایت کردن، بیان نقطه ضعف است. درست مثل یک آیینه که حُسن و عیب را با هم منعکس می‌کند.

مدافع پیشین استقلال در خاتمه بیان داشت: استقلالی‌ها باید این شکست را فراموش کنند و تنها از آن درس بگیرند. فکری و همکارانش باید تمرکز خود و بازیکنان شان را بگذارند روی دیدار با نفت مسجد سلیمان که حساسیت امتیازات آن دست کمی از دیدار با سایپا ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس