مشاور کرواتی سریع القلم

محمود سریع‌القلم از افراد اصلاح‌طلب که زمانی با عنوان مشاور رئیس‌جمهور از او نام برده می‌شد، می‌گوید جو بایدن سیاست فشار حداکثری ترامپ بر ایران را کنار نخواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، محمود سریع‌القلم از افراد اصلاح‌طلب که زمانی با عنوان مشاور رئیس‌جمهور از او نام برده می‌شد، می‌گوید جو بایدن سیاست فشار حداکثری ترامپ بر ایران را کنار نخواهد گذاشت، موضوع ایران مورد اجماع دو حزب آمریکاست، صحبت از برداشته شدن تحریم‌ها کلی و مبهم است و برجام به گونه‌ای تنظیم شده که امکان مصادره به مطلوب آمریکا در آن وجود دارد و... آیا سریع‌القلم از مواضع سابق خود برگشته است؟

او در یادداشتی می‌نویسد: «هرچند بازگشتِ به برجام هدف اصلی سیاست خارجی آمریکا در این دوره (دولت بایدن) اعلام شده، اما این بازگشت به معنای طبیعی شدن روابط اقتصادی خارجی ایران نخواهد بود زیرا موضوع ایران، موردِ اجماعِ دو حزبی است. سیاستِ فشارِ حداکثری که به توقفِ ارتباطاتِ بانکی و تورم چند صد درصدی در ایران منتهی شده هم‌اکنون اهرمی است که دولت بایدن آن را کنار نخواهد گذاشت.»

سریع‌القلم درخصوص بحث لغو تحریم‌ها هم آورده: «صحبت از برداشته شدنِ تحریم‌ها خود بسیار کلی و مبهم است... شاید هم این فضا عمدی باشد. آمریکا که دو قرن تجربۀ کار حقوقی بین‌المللی را دارد، برجام را به گونه‌ای تنظیم کرده که آنچه می‌خواهد از آن مصادره کند.»

روزنامه جوان با مرور سخنان سریع‌القلم نوشت: آیا این حرف چند ساله منتقدان برجام نیست؟ او که از حامیان برجام به شمار می‌رود، مدعی شده: «دلیل اصلی که این نویسنده حتی قبل از جشن‌های خیابانی در تهران، ناکامی برجام را پیش‌بینی می‌کرد ناشی از نادیدهِ گرفته شدنِ مسائل بنیادی اختلافاتِ ایران و آمریکا در مذاکراتِ برجام بود.»

سریع‌القلم در حالی چنین ادعایی را مطرح می‌کند که در هنگام سرمستی از انعقاد برجام نوشته بود: «صدا و سیمای ما هم متأسفانه به این جریان کمک می‌کند. از یک لبوفروش یا راننده تاکسی که تمام روز را سرگرم حل مشکلات معیشتی‌اش است، درباره جریان هسته‌ای نظرخواهی می‌کند. بنابراین صدا و سیما اصالتاً یک نهاد پوپولیستی است و به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه کمک می‌کند.»

به نظر می‌رسد حالا سریع‌القلم با همان راننده‌های تاکسی لبوفروش‌های رویکرد پوپولیستی صداوسیما همراه و هم‌نوا شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    8 0
    چرا چشمتون همیشه به دست کدخداست اقایون اصلاح طلب؟ یعنی خودتون اینقد بی عرضه و ناتوان هستین؟
  • حسين DE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    4 0
    اين يارو تندقلم آدم با جرئتى هستش ، چونكه صراحتا به بلاهت خودش اعتراف كرد.
  • سید IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    2 3
    حبس تز! شامل: حجاریان ـــ بشیریه ـــ سریع القلم ـــ تاج زاده ـــ زیباکلام! بر روی هم انگشت کوچک استاد رحیم پور ازغدی نمی شوند!
  • SE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    7 0
    اگر یک جو عقل در کله خود بزرگ بین برجامیان بود که متن برجامچای را تا نیمه نخوانده توی صورت غربیها میکوبیدند چه رسد که امضا کنند و فتح الفتوحش بخوانند و بابت این افتضاح سراسر خسارتبار مدال و نشان و سکه از جیب ملت بین خود بذل و بخشش کنند
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    وقتی این حامی سرسخت برجام می گوید برجام طوری نوشته شده که آمریکا می تواند ازان استفاده به نفع خود کند مگر این آقایان به اصطلاح ژنرال که ادعایشان را تریلی نمی کشد کور بودند که امضا کردند. آیا نباید اینها محاکمه شوند که همه توان کشور رابه فنا دادند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    2 0
    اینها ادای فهم و دانش رو در میارند که شاید مورد نقد قرار نگیرند!
  • علـی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    هزار آفرین دمتون گرم خوب ضلیع کردید طرفو...
  • حمید IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    باید این تیتر رو میزدید: دیدید رانندگان تاکسی و لبوفروش‌ها از تئوریسن‌های اصلاح‌طلب بهتر می‌فهمن؟!
  • صالح IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    ایران در حال حاضر شرایط ویژه ای دارد و ایران تحریم ها را شکست و بایدن راهی جز تعامل ندارد..
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    این کند قلم و اون یکی زشت کلام را به حال خودشون رها کنین. راحت باشن اگر حرف نزنن خانواده هاشون فکر میکنن زنده نیستن.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    اون سکه هایی که دادید را بگرید . بازرسی کشور و قوه قضاییه ورود کند . برای خرابکاری برجامی نزدیک به 48000 سکه به این افراد داده شد .
  • علی یوسفی کیا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    عزیزان ماباید به قدری اقتصاد وسیاست بصیرت خودمون را بالا ببریم که هرکی امروز تو آمریکا به قدرت رسید برای تاثیری نداشته باشد مثال بارزش حوادث کنگره که هر کشور جهان سومی بود قعر دریا بود ما دنبال چی هستیم کل جامعه سیاسی آمریکا برعلیهش شدند
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    قلمش سریعه، ولی ذهنش چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس