کد خبر 1171517
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحولات عراق درباره حادثه تروریستی بغداد یاداشتی از ماجد الشیولی را منتشرکرد.

 روز پنجشنبه مورخ ۲۱/۱/۲۰۲۱ که تقریبا روز اولی بود که جو بایدن فعالیت خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا آغاز می کرد، انفجارهای انتحاری دو منظوره (انجام دو انفجار در فاصله زمانی و مکانی نزدیک به هم) به قلب پایتخت ،بغداد، باز می گردد تا با خود دلایل و پیام های عدیده ای را که شایسته است نزد آن توقف کرده و در آن تأمل کرد، به همراه داشته باشد:

یک: این انفجار در قلب پایتخت اتفاق افتاد تا از توجه رسانه ای بیشتری برخوردار باشد و پیام آن به تمام طرف های مربوطه با قدرت و با تمرکز بالا برسد.

چرا که دولت عراق به طور مستقیم مسئول حفظ امنیت در کشور است و چه بسا این انفجارها به مانند گوشمالی برای یادآوری دولت عراق درخصوص آنچه که باید علیه حشد انجام دهد، بود؛ نیروی نظامی که مساحت گسترده و موفقیت های بسیاری در دنبال کردن باقی مانده های داعش و نابودی آن ها داشته است.

و مفاد این پیام آن است که "یا این که توانایی های حشد و نفوذ جمهوری اسلامی ایران را محدود می کنید و یا این که تمام عراق را برای شما تبدیل به جهنمی می کنیم" و این به غیر از اطلاع آنان از عزم آقای الکاظمی برای ورود به مبارزات انتخاباتی و تمایل وی برای بقا در قدرت می باشد.

دو: توجه ویژه طرف هایی که این انتحاری ها را برای انجام این جنایت تحریک کردند مبنی بر این که توسط انتحاری سعودی ها انجام شود، یک امر بیهوده یا اتفاقی نیست چرا که این امر پرده از این بر می دارد که آمریکا پشت این موضوع قرار دارد تا پیامی را مبنی بر فشار بر محمد بن سلمان برای تسلیم شدن وی در برابر دیکته کردن های دولت جدید آمریکا و نیز مجازات وی به خاطر حمایتش از ترامپ، ارسال کند.

چرا که محمد بن سلمان نیاز مبرمی برای بهتر کردن وجهه خود نزد عراقی ها داشت تا از سرمایه گذاری ها و پروژه های اقتصادی بیشتری برای غلبه بر نفوذ ایران در عراق (به زعم خودش) برخوردار شود.

سه: برای کسی که دارای امعان نظر در قضایای عراق است، آثار بایدن در این انفجار مشخص می باشد و گویی که او می خواست صهیونیست ها را از طریق خدمتی به آنان از خود مطمئن کند و این بدان معناست که حتی اگر وی قدم در توافق هسته ای با ایران بگذارد اما او همزمان در فعالسازی نقش گروه های تروریستی برای متزلزل کردن امنیت و ثبات پایتخت های مؤثر در محور مقاومت نیز قدم خواهد گذاشت.

چهار: بایدن بر تمرکز بر اوضاع داخلی آمریکا تا زمانی که برداشتن مین هایی که ترامپ برای وی در جامعه آمریکایی کاشته بود، فراهم شود، تصمیم گرفته است؛ مین هایی که باعث ایجاد چند دستگی های اجتماعی حاد در میان آمریکایی ها شده بود.

پس کسی که به سخنان بایدن گوش فرا داده باشد، می بیند که وی تمرکز بسیاری بر اصلاح وضع داخلی و بازگرداندن وحدت به ملت آمریکا داشته است؛ ملتی که ارتباطات و همبستگی آن شروع به تفکیک شدن کرده بود. و همه این ها به معنای بازگشت دوباره دموکرات ها به جنگ های نیابتی است.

پنج: بعید نیست که این انفجارها تلاشی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خود باشد. چرا که احزاب طرفدار اکتبر که آمریکایی ها به آنان امید دارند، تا بدین لحظه از نظر سازماندهی و توانایی های سیاسی با احزاب قدیمی که در عرصه سیاست فعال هستند، توانایی رقابت ندارند و این انفجارها به آنان مدت زمان بیشتری را برای سازماندهی امور خود و فراهم کردن امور لازم برای رقابت در انتخابات پیش رو را برای آنان فراهم می کند.

شش: این انفجارات برای آمریکایی ها به عنوان بهانه ای برای ادامه بقای در عراق محسوب می شود و این امری مورد استقبال هم برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و هم برای صهیونیست ها به طور مساوی است.

هفت: آنچه که قابل ملاحظه است این است که این انفجار در مکانی که مملو از حضور مردمی برای احیای اولین سالگرد شهادت خالقان پیروزی بر داعش حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس (رضی الله عنهما) بود، صورت گرفت و انگار که این حادثه پیامی برای به چالش کشاندن و نیز ابراز خشم آمریکا علیه مطالبه کنندگان خروج ایالات متحده آمریکا از عراق بود.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا عجب صبری خدا دارد. اگر من جای او بودم.......... خدایا فرج امام زمان ما را برسان...
  • احسانی پور IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس