کد خبر 1171137
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
جلوگیری پنتاگون از دسترسی دولت بایدن به اطلاعات جنگ افغانستان

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور از دسترسی مقام‌های دولت تازه آمریکا به اطلاعات جنگ افغانستان جلوگیری کرده است.

به گزارش مشرق، نشریه «پولتیکو» در گزارشی اظهارداشت که پنتاگون اعضای دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا را از دسترسی به اطلاعات مهم عملیات کنونی در افغانستان محروم کرده است.

بیشتر بخوانید:

تشدید اقدامات امنیتی در واشنگتن

بر اساس این گزارش، مقامات دولت بایدن از دسترسی به اطلاعاتی درباره کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، مأموریت‌های عملیات ویژه در آفریقا و برنامۀ توزیع واکسن کرونا منع شده‌اند.

این نشریه گفته است که عدم اجازه تیم بایدن به این اطلاعات مهم، کار افرادی در پنتاگون است که در دولت ترامپ به سمت‌هایی گماشته شدند.

گزارش می‌افزاید که این کار در انتقال قدرت در تاریخ آمریکا بی‌پیشینه است و دولت تازه این کشور را دربارۀ مسائل مهم امنیت ملی دچار مشکل خواهد کرد.

جو بایدن چهارمین رئیس جمهور آمریکا است که جنگ افغانستان را به میراث می‌برد.

به نظر برخی کارشناسان از مواردی که همچنان در دوران ترامپ با ابهام روبرو است نیز استفاده از پروژه نیروهای قراردادی و سربازان اجیر محسوب می‌شود.

 در زمان ریاست جمهوری ترامپ بخصوص سال نخست آن «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «استیو بنن» مشاور سابق کاخ سفید بارها مسئله کاهش هزینه و نیز سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را در قالب جایگزینی نظامیان آمریکایی با سربازان اجیر شرکت‌های خصوصی مطرح کرده بود اما همچنان در ابهام است.

با این حال، دولت افغانستان، طالبان و نیروهای ناتو در افغانستان نیز منتظر اعلام برنامه‌های دولت جدید آمریکا هستند اما به نظر می‌رسد که جو بایدن در سه ماهه نخست ریاست جمهوری برنامه‌ مشخصی برای افغانستان ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 1
    دوستان سرچ کنین کلیپ من بایدن هستم رو ببینین ۲دقیقه و ۱۱ثانیه بیشتر نیست
  • SE ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    حال روز این روزهای امریکا یادآور سریالهای کره ای است
  • CA ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    از اشرف می‌پرسه خب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس