اکتشافات نفتی نمایه نفت نمایه پالایشگاه نمایه

وزیر نفت هند اعلا کرد: امیدوارم در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» بتوانیم نفت بیشتری از ایران و ونزوئلا خریداری کنیم، هند نیاز به متنوع کردن منابع نفتی خود برای واردات است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، کشور هند امیدوار است که در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» ایران و ونزوئلا نفت بیشتری را صادر کنند.

بیشتر بخوانید:

رفع تحریم نفتی ایران در اولویت‌های بایدن نیست

هند می گوید انتظار دارد که آمریکا در دوره ریاست جمهوری جدید طوری رفتار کند که هند که سومین کشور وارد کننده نفت درجهان است بتواند منابع نفتی خود را برای واردات متنوع تر کند.

دارمندرا پرادهان وزیر  نفت و انرژی هند در شبکه تلویزیوونی بلومبرگ باتاکید بر اظهارات ماه گذشته خود که گفته بود «برخی تغییرات ژئوپلتیکی وجود دارد و باید منتظر بمانیم که اتفاقات چطور پیش می رود»، تصریح کرد: ما بسیار خوشحال می شویم اگر تعداد کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت افزایش یابد.

اقتصاد کشورهای آسیای جنوبی به شدت به واردات انرژی وابسته است و پالایشگاه این کشورها با سیاست های خارجه کاخ سفید که طی چند سال گذشته دسترسی به نفت ایران و ونزوئلا محدود شده به مشکل برخورده اند.

وزیر نفت و انرژی هند همچنین با تاکید بر اهمیت این طلای سیاه در اقتصاد کشورها گفت: تغییرات آنی در سیاست های تولید نفت کشور ها برنامه های اقتصادی را با خطر جدی مواجه می کند و به افزایش تورم می انجامد.

وی افزود: ما انتظار نداریم نفت را با قیمت پایین خریداری کنیم اما انتظار تصمیمات سریع و به زانو در آورنده از سوی تولید کنندگان نفت را نیز نداریم.

هند قبل از منقضی شدن معافیت تحریمی آمریکا درسال ۲۰۱۹ سومین کشور واردکننده نفت از ایران بود.

صادرات نفت ایران به چین هم ماه گذشته تقریبا دو برابر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    نباید به کسانی که ( دولت هایی ) در زمان سختی تنهاتون گذاشتند اعتماد کنید . دوستان خود را در زمان سختی بشناسید .. در زمان تحریم ها ببینید کدام دولتها مراوداتشان را با شما قطع نکردند به آنها دست دوستی بدهید .. و از کسانی که با یه تشر آمریکا قراردادها و امضاهایشان را به هم زده و ایران را ترک کردند دوری کنید ....
  • Mjp IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    هندبااین جمعیتش میتونه به جهان حکومت کنه اماسران بزدل ونوکرزادهاشون ازقدیم تابحال عادت کردن به بردگی واستعمار شدن.. هندیک ملیاردو.. جمعیت ازترس امریکای سیصدملیونی نفت خودشونتونه ازهمسایش تامین کنه.. عجب عقب مانده و بزدلی هستن سرانش ک اجازشون دست امریکاست.. اقتداروطن وکشوربزرگمون حالامیفهمم ک بااینهمه تحریم وجمعیت کم چطوردربرابرکل قدرتهای خبیث قدعلم کرده.. افتخاربایدکرداز این کشورشجاع وتوانگرومقتدرایران زمین.. درودبه رهبرومردم انقلابی
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    7 1
    غلط کرده هروقت دلشون میخاد میان و هروقت دلشون میخاد میرن به این دولتهای دم دمی مزاج نباید اعتماد کرد
  • ناشناس US ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    ایران باید تهاتر انجام دهد ازهند برنج و موز یه کشور تولیدکننده موزاست ودر مقابل نفت و مواد پتروشیمی صادرکند نه بره از ترکیه که هیج مزرعه موزی ندارد موز به صورت دلالی واردکند
  • رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    به اين وزير بخت برگشته بگيد بيخودى صابون به دلش نزنه ، امكان نداره ايران با بايدن كنار بياد ، پس نفت بى نفت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس