کد خبر 1171069
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
بایدن نمایه

جو بایدن با ادای سوگند به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا آغاز به کار کرده در حالی که بسیاری از اعضای کابینه وی مشخص شده اند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» روز چهارشنبه طی مراسم تحلیف در کاخ سفید، با ادای سوگند، به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا آغاز به کار کرد.

بایدن پیش از این بسیاری از اعضای کابینه خود را مشخص کرده و روند بررسی صلاحیت کابینه وی در سنا نیز کلید خورده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری «ای بی سی»، برخی از مهمترین اعضای احتمالی کابینه بایدن به شرح زیر هستند:

معاون رییس جمهور

«کامالا هریس» ۵۶ ساله که روز چهارشنبه در کنار بایدن ادای سوگند کرد نخستین زن سیاه پوستی است که سمت معاونت ریاست جمهور آمریکا منصوب می‌شود.

وزیر دادگستری

جو بایدن در روز ۷ ژانویه (۱۸ دی) قاضی «مریک گارلند» ۶۸ ساله را به عنوان گزینه خود برای تصدی سمت دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا تعیین کرد.

بیشتر بخوانید

دیدگاه رئیس اطلاعات ملی پیشنهادی بایدن درباره ایران +فیلم

نخستین تماس بایدن با یک مقام خارجی

وزیر کار

بایدن پیش از این «مارتی والش»، شهردار ۵۳ ساله بوستون را به عنوان گزینه خود برای تصدی سمت وزیر کار آمریکا انتخاب کرد.

وی از سال ۲۰۱۴ تاکنون به عنوان شهردار بوستون در حال فعالیت است.

وزارت بازرگانی

«رود آیلند» و «جینا رایموندو» گزینه‌های بایدن برای تصدی سمت وزیر بازگانی آمریکا هستند.

وزیر آموزش

«میگوئل کاردونا»، ۴۵ ساله که سمت‌های مختلفی را در زمینه آموزشی و تحصیلی در ایالت «کنتیکت» بر عهده داشته، قرار است به عنوان وزیر آموزش بایدن فعالیت کند.

وزیر کشور

«دب هالند» ۶۰ ساله، نماینده حزب دموکرات از ایالت نیومکزیکو که بومی آمریکا به شمار می‌رود از سوی بایدن به عنوان وزیر کشور انتخاب شده است.

وزیر حمل و نقل

«پت بوتجیج»، ۳۸ ساله که شهردار سابق نیویورک نیز بوده، در رقابت‌های درون حزبی دموکرات حضور داشت و در صورت تایید صلاحیت نخستین فرد همجنس باز در دولت آمریکا خواهد بود.

وزیر انرژی

«جنیفر گرانهولم» ۶۱ ساله که پیش از این فرماندار میشیگان نیز بوده قرار است به عنوان وزیر انرژی دولت جدید آمریکا فعالیت کند.

وزیر دفاع

«لاوید آستین»، ژنرال بازنشسته آمریکایی که در نیروی زمینی ارتش این کشور مشغول به خدمت بوده، از سوی بایدن به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده است.

وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی

«خاویر بسرا» ۶۳ ساله که از سال ۲۰۱۷ فرماندار کل کالیفرنیا بوده قرار است در بحبوحه پاندمی کرونا به عنوان وزیر بهداشت آمریکا اغاز به کار کند.

وزیر امنیت داخلی

«الخاندرو مایورکاس» ۶۱ ساله که دارای اصالت کوبایی نیز است به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا انتخاب شده است.

وزیر خارجه

«آنتونی بلینکن» ۵۸ ساله که از افراد نزدیک به بایدن به شمار می‌رود قرار است ریاست یکی از مهم‌ترین سمت‌های دولت بایدن را به عهده بگیرد.

وزیر خزانه داری

«جانت یلن» ۷۴ ساله که پیش از این ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشته، گزینه مورد نظر بایدن برای تصدی سمت وزیر خزانه داری است.

مدیر اطلاعات ملی

«آوریل هاینز» ۵۱ ساله که در دولت «باراک اوباما» معاون مشاور امنیت ملی بوده، از سوی بایدن به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا انتخاب شده و سنا نیز با ۸۴ رای مثبت در برابر ۱۲ رای منفی صلاحیت وی را تایید کرد.

مشاور امنیت ملی

جو بایدن در اواخر ماه نوامبر «جک سالیوان» را به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا انتخاب کرد؛ سالیوان ۴۳ ساله در صورت تایید از سوی سنا، جوانترین عضو کابینه بایدن خواهد بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل

«لیندا توماس گرینفیلد» ۶۸ ساله که در ۴ ساله دوم ریاست جمهوری اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه فعالیت داشته، قرار است به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل فعالیت خود را آغاز کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    جمعی از بیشرفان
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      و حرامزادگان.....
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    چه دولت کوچکی؟ درمقایسه با ساختار هیئت وزیران درایران اگر مدیرامنیت ملی، وزیر امنیت ملی و مشاور امنیت ملی وسفیر آمریکا در سازمان ملل را که درایران جزو دولت نیستند را کنار بگذاریم و وزیر خزانه داری را با چشم پوشی همسنگ وزیر اقتصاد بدانیم ، روی هم می شوند 8 نفر برای یک کشور با جمعیت بالای 300 میلیون و آن طول وعرض جغرافیایی و آن همه حضور مربوط و نامربوط که در سراسر دنیا دارد. . این بدان معناست وظیفه دولت در حوزه هایی امور داخله و امنیت، امور خارجه، دفاع ، آموزش ، بهداشت، است و مواردی همانند وزارت کار، انرژی و بازرگانی نیز همانند ایران نیست، بخش خصوصی کار خود را می کند و این ها هماهنگ کننده و پشتیبان هستند. آنچه برایشان خیلی پررنگ است امنیت ملی است : وزیر دفاع، وزیر امنیت داخلی، مدیر امنیت ملی، مشاور امنیت ملی ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس