کد خبر 1171019
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
حمله دوباره به کاروان ارتش آمریکا در عراق

یک کاروان ارتش آمریکا در شهر سماوه عراق هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش مشرق، منابع خبری از وقوع یک انفجار در مسیر کاروان نظامیان تروریست آمریکا در جنوب عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که یک بسته انفجاری در مسیر کاروان حامل کمکهای لجستیک متعلق به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا منفجر شده است.

وی خبر داد، این انفجار در مسیر «السماوه» واقع در جنوب عراق رخ داده است. این منبع تأکید کرد که این انفجار خسارت‌هایی به خودروهای زرهی آمریکا وارد کرده ولی تلفات جانی در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید

حمله جدید به کاروان لجستیکی آمریکا در عراق

انهدام تجهیزات آپاچی‌های آمریکایی در تله انفجاری

در همین ارتباط، یک کاروان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به تازگی در استان الناصریه عراق هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت.

بلافاصله پس از این حمله، یک کاروان لجستیکی دیگر وابسته به این ائتلاف در السماوه نیز هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت که تلفات جانی نداشت.

پارلمان عراق سال گذشته به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، مصوبه خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

با این حال، نظامیان بیگانه مستقر در عراق بویژه نیروهای آمریکایی هنوز خاک عراق را به‌طور کامل ترک نکرده‌اند.با وجود فشارها بر نظامیان خارجی برای ترکی عراق، وزارت دفاع آمریکا اخیرا خبر داد که تعداد نظامیان این کشور در عراق به 2500 نفر رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    آقا خودتونین، مگه میشه یه ساله حمله میکنین یه یانکی خط برنمیداره، قرارمداری چیزی گذاشتین؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس