سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: قصد اسائه ادب به مردم و علمای قم را نداشتم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قصد اسائه ادب به مردم و علمای قم را نداشتم. یکی از جاهایی که پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کرد و جزو اولین استان‌هایی بود که رنگش از زرد به آبی تبدیل شد، استان قم بود.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی با بیان این‌که یکی از بحث‌های مهمی که در کنترل بیماری وجود دارد رعایت پروتکل‌هاست، اظهار کرد: اگر وضعیت کشور ما نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی مطلوب‌تر است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ نقش هماهنگی دستگاه‌ها و مشاغل و کسب‌وکارها در این دستاورد بزرگ قابل تقدیر است. فراموش نکنیم که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی درصد کمی از آن‌ها، منجر به خیز جدید بیماری و نهایتاً بستری و مرگ و میر خواهد شد.

وی افزود: الگوی رعایت پروتکل‌ها، مقام معظم رهبری بوده و هستند؛ همه مراجع و علما همکاری کردند و ستاد شورای سیاستگذاری برگزاری نماز جمعه و ائمه جمعه فوق‌العاده همکاری کردند و ما مدیون تلاش‌های این افراد بوده‌ایم.

رئیسی ادامه داد: شهر قم و مشهد بعد ملی و بین‌المللی دارند و همه نگاه‌ها به این شهرهاست بنابراین پروتکل‌ها باید در همه کشور و به خصوص در این نقاط رعایت شود. یکی از جاهایی که پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کرد و باعث شد جزو اولین استان‌هایی شود که رنگش از زرد به آبی تبدیل شد، استان قم بود که همواره از مسئولین و علمای قم تقدیر و تشکر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: تذکر و هشدار دادن چیز بدی نیست و بسیاری از نقاط کشور مشکلاتی در حوزه رعایت پروتکل‌ها دارند و الزاماً هم مردم همان شهرها نیستند؛ بسیاری از این افراد از نقاط دیگر به این شهر مسافرت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به هیچ وجه قصد اسائه ادب به مردم و علمای شهر قم نداشته‌ام و گزارش‌هایی که ما ارائه می‌کنیم گزارش‌های علمی است و هر هفته در ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش‌هایی که از سراسر کشور جمع می‌کنیم را گزارش می‌دهیم. جاهایی مانند مشهد و قم که برای ما از بعد ملی و بین‌المللی مهم است و با توجه به این‌که این مناطق به رنگ آبی درآمده‌اند و منع تردد در آن‌ها برداشته شده است ما باید خیلی شدیدتر هشدار می‌دادیم تا حواسمان باشد کوچکترین غفلت موجب از دست دادن جان هموطنان نشود.

رئیسی خاطرنشان کرد: بر اساس مسئولیتی که ما داریم در این زمین باید هشدار می‌دادیم و نه قصد اسائه ادب داشته‌ام و نه به مردم این شهر قصد توهین داشته‌ام و همواره از علما و مردم و برگزارکندگان نماز جمعه تشکر کرده‌ایم زیرا در این مدت همواره با ما همکاری کرده‌اند. همه ما مسلمان و عاشق اهل بیتیم و با این وجود اگر مردم قم و علما و مسئولین این شهر ناراحت شده‌اند بدانند که قصد و غرضی نداشته‌ام و این هشدار، یک مسئله پزشکی بوده و توهین و بی‌احترامی نبوده است.

گفتنی است پیش از این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در یکی از جلسات ستاد کرونا، نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها در شهر قم انتقاد و بیان کرده بود: کسانی که با بی‌مبالاتی این برنامه‌ها را برگزار می‌کنند، بدون تعارف مسئول مرگ مردم در پیک بعدی کرونا هستند و باید مجازات شوند.

این سخنان وی با واکنش تند برخی مسئولین و علمای شهر قم همراه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • رضا ادیب IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    16 2
    خیلی بزرگوار هستیم که بخاطر این اسائه ادب مجازاتت نکردیم. من بعد مواظب حرف زدنت باش...!!!
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      1 3
      هر کار و گندی که میخان میزنن بعد میگن ببخشید!! نه این بخشیدن عواقب داره!!!!!!!!!!!!
    • وطن پرست DE ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      5 1
      خدا که ارحم الرحمین هست می گه توبه زبانی بدون توبه عملی پذیرفته نیست اما ظاهرا جمهوری اسلامی از خدا بخشنده تره چون توبه زبانی رو می پذیره. باید بری نمازجمعه قم و از پشت تریبون نمازجمعه معذرت خواهی کنی.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    7 0
    عجب صبری خدا دارد.!
  • حسین رضا IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 0
    فاز ونولت قاطی کرده بوده اگر واقعا ارادت به علما واهل دین داری.!
  • عبدالله IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 0
    همه شهرها با وضعیت زرد وآبی می‌توانند نمازجمعه برگزار کنند اصلا دلیلی نداشت چنین حرفی بزند.!
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    دقیقا چه قصدی داشتی پس؟ خوبه که مسولان این دولت از دستگاه قضا ترسان شده اند
  • DE ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 3
    اعدام! بايد اعدام بشه
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 0
    این که نمیشه هر کی هر چی دلش خواست بگه تشویش درست کنه هتک کنه با یه عذرخواهی سرهمش کنن اگه یه دفعه مجازات درستی اعمال بشه دیگه تو جامعه کسی اینکار رو نمیکنه
  • عطیه IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 0
    چرا عاقل کند کاری باز ارد پشیمانی با مقدسات دینی ادم جنگ نمیره جناب ریییسی
  • محمد مهدی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    7 0
    اول فکر کن بعد حرف بزن.!
  • مریم IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    منم از مردم قم و علماش معذرت میخام
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 1
    انسانها!! اگر سعی کنند کمی ظرفیت شنیدن پیدا کنند قطعا خیلی پیشرفت میکردند.....
    • حسین رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      0 0
      بستگی دارد حرف چی باشد. اگر حرفهایی از جنس حرفهای معاون وزیر بهداشت باشه شنیدن نداره که هیچ توبیخ هم داره...!!! وقتی روحانی رئیس جمهوره ظرفیت شنیدن حرف ما خیلی بالا رفته...!!!
  • ایرانی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    با سلام پس قصدش چه بود؟
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 1
    باید برکنار شود
  • محسن US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    «گفتنی است پیش از این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در یکی از جلسات ستاد کرونا، نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها در شهر قم انتقاد و بیان کرده بود: کسانی که با بی‌مبالاتی این برنامه‌ها را برگزار می‌کنند، بدون تعارف مسئول مرگ مردم در پیک بعدی کرونا هستند و باید مجازات شوند ». این پاراگراف را بنده عیناً از همین متنِ مشرق کپی - پیست کردم. من هر چه فکر کردم متوجه نشدم که کجای سخنِ ایشان اشکال دارد و توهین به مردم و علما محسوب می شود؟ ایشان از کسی اسم نبرده و گفته است «کسانی که با بی مبالاتی این برنامه ها را برگزار می کنند... » خب اگر کسانی این حرف را به خودشان گرفته اند تقصیر ایشان چیست؟ اما عجیب تر از آن، کامنت های بعضی از این کاربرانِ محترم است که جای دستگاه قضایی نشسته اند و حکم به محکومیتِ ایشان می دهند و حتی عذرخواهی را هم نمی پذیرند!
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    اونو اصلا اعدامش کنید ولی کاش در بقیه موارد هم همین جوری برخورد میکردید ‌وفتی ملیون ملیون دلار از سرمایه های مملکت رو هاپولی میکنن کجایید و کجایند
  • وطن دوست IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 1
    عقل که نباشد جان در عذاب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس