کد خبر 1170663
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی امروز گفت "ترامپ مُرد و برجام زنده ماند؛ برجام، سر حال‌ تر از دیروز است. ترامپ برج ساز بود؛ سیاست بلد نبود، اما جدیدی ها بلدند"!

این سخنان در حالی مطرح شد که چند ساعت قبل تر،  وزیر خارجه جدید آمریکا تاکید کرد "ایران بزرگترین بانی تروریسم است". سناتور لندزی گراهام در جلسه سنا از بلینکن پرسید "آیا هنوز ایران را بزرگترین بانی تروریسم در دنیا می‌دانید؟" و او بلافاصله با قاطعیت گفت "بله!".

بلینکن همچنین گفت "ما خواهان محدودیت‌ های طولانی‌ تر و قوی‌ تر هستیم! بایدن معتقد است اگر ایران به توافق بازگردد، ما هم به توافق برمی گردیم. اما، همراه با متحدان مان، به عنوان سکویی برای یک توافق طولانی‌ تر و قوی‌تر برای رسیدگی به مسئله موشکی و فعالیت‌ های بی‌ ثبات‌ کننده ایران استفاده خواهیم کرد".

مفهوم سخنان بلینکن، تداوم رفتار خصمانه با ایران است. دولت ترامپ با هماهنگی دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره، تحریم های گسترده را به بهانه تروریسم و اقدامات بی ثبات کننده ایران به اجرا گذاشت.

زیر سازی کاتسا (مادر تحریم ها) در دولت اوباما آغاز شده بود؛ همچنان که تحریم های سیسادا و آیسا و ویزا، یادگار دولت اوست. مجموعه این تحریم ها در واقع اعلام جنگ با ایران بوده و اقدامات خصمانه آمریکا ادامه خواهد داشت.

از طرف دیگر حتی اگر تحریم های هسته ای هم تعلیق شود -که با اما و اگر روبه روست- انبوه تحریم های پسا برجامی و ضد برجامی سر جای خود است و هیچ تحریم نفتی و بانکی و مالی موثری لغو نخواهد شد. این البته ربطی به اقدامات فریبکارانه (شیرینی آدامسی) ندارد.

اکنون باید از آقای روحانی پرسید که از کدام برجام زنده و سر حال حرف می زند؟ حقوق پایمال شده، یا تعهدات یکطرفه شده ایران؟!

کاری که آمریکایی ها بلدند خدعه و کلاهبرداری است؛ اما روحانی، کاربلد کدام کار است؟ ایستادن پای خطوط قرمز منافع ملی؟ یا کمک به تداوم و تشدید تحریم ها به اعتبار ماندن در توافق به هر قیمت؟! به معنای دوم می توان گفت مادر تحریم ها و مایه زاد و ولد آن، خود برجام است.

از یاد نمی بریم که ترامپ پیش از خروج از برجام، به واسطه خانم موگرینی از روحانی تضمین گرفت که ایران در برجام می ماند و پیمان شکنی آمریکا را پاسخ نمی دهد.

 1500 تحریم این گونه توسط دولت اوباما و ترامپ روی هم انباشته شد تا هر کدام، فرصت باج خواهی جدید باشد. خوش بینانه اگر نگاه کنیم، آن که کار بلد نبود، آقای روحانی بود: با میراث برجامی "تحریم پلاس"؛ "برجام و تحریم به توان ده"!


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    7 0
    برجام مایه نکبت و تحقیر و فلاکت ایرانیان هست در نتیجه روحانی راست گفته که برجام سرحال و زنده ست
  • هادی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    15 0
    آقای روحانی : کی برسد روزی که ما هم رفتن تو را جشن بگیریم . انشاالله
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    8 0
    اون برجامی سرحاله که به نفع نورچشمیا آقازاده ها قاچاقچیا واردکننده ها ارز دولتی بگیرها بوده وگرنه برای مردم برجام از اولم مرده به دنیا اومد
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    7 0
    برجامی که ما همه تعهداتمون را انجام دادیم ولی اونها طلبکارند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    6 0
    مثل روحانی و ظریف ووو که زبان دنیا را بلد بودند و آفتاب تابان برجام و حذف بالمره تمام تحریمها و ورشکستگی پول ملی را به ارمغان آوردند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس