کد خبر 1170333
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
قرنطینه سراسری در آلمان تا ۲۶ بهمن تمدید شد

دولت فدرال و ایالات آلمان برای تمدید قرنطینه سراسری در این کشور تا ۲۶ بهمن ماه و تشدید برخی محدودیت‌ها برای مهار کرونا توافق کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، از ساعت ۱۴ به وقت محلی امروز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور درباره چگونگی مبارزه با کرونا در روزهای آینده با هم مشاوره می کنند.

بر اساس توافقات انجام شده محدودیت های فعلی توافق شده بین دولت و ایالات باید تا ۱۴ فوریه ( ۲۶ بهمن ماه) تمدید شود.

همچنین دولت و ایالات آلمان توافق کردند که برای مهار کرونا قانون استفاده اجباری از ماسک تشدید شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آینده باید ماسک های پزشکی در وسایل حمل و نقل عمومی و مغازه ها استفاده شود.

هنوز توافقات کلی درباره همه اقدامات لازم انجام نشده است.

ویروس جهش یافته انگلیسی به سرعت در بسیاری کشورها از جمله در آلمان در حال گسترش است و این مسئله کارشناسان علمی در آلمان را نگران کرده و به اعتقاد آن ها برای مهار این ویروس به اقدامات فوری که به مذاق بسیاری شهروندان خوش نمی آید نیاز است.

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی از تمدید قرنطینه سراسری برای مهار کرونا حمایت می کنند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۱۱۳۶۹ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۹۸۹ مرگ کرونایی دیگر در این کشور خبر داده است.

حدود سه هفته بعد از شروع واکسیناسیون کرونا در آلمان حداقل ۶۵۸۱ نفر در این کشور دوز دوم واکسن کرونا را هم دریافت کردند. بر اساس اطلاعات انستیتو ابرت کخ آلمان حدود ۱.۱ میلیون نفر در این کشور هم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان ۲۰۶۵۱۸۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۸۷۳۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس