قالیباف نمایه

رئیس مجلس گفت: باید برای توسعه دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه، نام این وزارتخانه را هم تغییر داده و به وزارت خارجه و تجارت و امور بین الملل تبدیل کنیم.

 به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۳۰ دی ماه ۹۹) پس از کارت زرد دوم مجلس به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: وزارت خارجه برای توسعه دیپلماسی اقتصادی فقط یک گام برداشته است اما نیازمند ‌آن هستیم که علاوه بر ستاد، دیپلماسی اقتصادی در مجموعه صف و سفارتخانه‌ها هم پیگیری شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس شورای اسلامی: لایحه بودجه اولویت را به دلالان می‌دهد

وی افزود: نگرش وزارت خارجه باید از بحث‌های سیاسی امنیتی به موضوعات سیاسی و اقتصادی تغییر پیدا کند و به آن اولویت بدهند.

ببینید:

فیلم/ قالیباف: فقط "زعفرانیه" را نبینیم، "غیزانیه" را هم ببینیم

رئیس مجلس تصریح کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین الملل تبدیل کنیم، ولی منظور از این کار انجام تجارت از سوی این وزارتخانه نیست؛ در برخی کشورها می‌بینیم که وزارت خارجه آنها موضوع تجارت و اقتصاد را با کشورهای دیگر دنبال می‌کند.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نام وزارت خارجه را تغییر دهیم باید مجلس با ارائه طراحی این موضوع را دنبال کند و این آمادگی را اعلام کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    13 10
    یاد شورای شهر افتادم فقط اسم عوض میکنن!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    20 6
    این مسخره بازی ها چیه؟؟ تغییر نام وزارتخانه ها و اقداماتی از این دست چه دردی از مردم دوا میکنه؟؟ لطفا بجای این خاله زنک بازی ها به مشکلات مردم رسیدگی کنید. بفهمید درد مردم چیه!!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    16 6
    آخه یعنی چی. خوب وظایف جدید برای این وزرات خانه تعریف کنید فقط باید اسم عوض کنید. کار دیگه ای بلد نیستید
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      12 5
      عزیز من این یه کنایه بود به وزارت خارجه که می گه در وظایف من تجارت بین الملل جایی نداره
  • محقق IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    با سلام. اینجانب سالها از شهرستان گرفته تا سطوح عالی کشوری مدیر بودم از قضا در حوزه ساختار و تشکیلات هم چند سالی در یکی از سازمان ها مدیریت کردم. همین چند هفته پیش به یکی از دوستان گفتم در صورتی موضوع توسعه اقتصادی و تولید بخوبی محقق می شود که دستگاههای موازی از جمله وزارت امور خارجه ساختارهای موازی در تشکیلاتشان شکل گیرد. چرا ویتنام با بروز کووید-19 6 هییت برای مفابله با آن و موضوع صادرات بخش کشاورزی طی یک هفته به کشورهای مختلف اعزام نمود. اینها همه باید با برنامه ریزی باشد.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    نامگذاری "وزارت خارجه و تجارت امور بین الملل" درست نیست، درستش این است: << وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل >>
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 4
    بعد کارت زرد دوم که باید اخراج بشه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    مگه امور بین الملل مترادف امور خارجه نیست؟ مگه تجارت بین الملل جزو امورخارجه نیست؟ چند تا کشور دنیا مثال بزنید که اسم وزارت امورخارجه اونا چنین پسوند و پیشوند های داشته باشد،
  • علی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    هر اسمی می گذارید فرقی نمی کند باید کار دست اهلش باشد وگرنه وضعیت همین است
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 2
    آفرین به مجلس باید عملکرد وزارت خارجه را تغییر داد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    میگم چرا بورسامروز کمی رشد کرد.
  • علی پور IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    چه کشف مهمی،خوش به حال تابلو سازها ،من هم میخواهم اسمم را عوض کنم،
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    این اسمها نیست که کار میکند بلکه تکلیف دان بودن دلسوز بودن وظیفه دان بودن وخود را مقابل خدا و خلق خدا پاسخگو دیدن است که کار میکند. مگر شرح وظائف هر دستگاهی مشخص و نوشته نشده ؟ چرا از کسانی که در این مملکت بی توجه به شرح وظائف و قوانین عمل میکنند بازخواست نمیشود؟
  • یک عاشق جامانده از اربعین حسینی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام اگر قرار است نام وزارت امور خارجه تغییر کند، لطفا به محتوا و بار معنایی آن هم توجه شود. امروزه همه بدنبال جنس خارجی و خارج رفتن و تماس با خارج و خارجی زندگی کردن را یک فرهنگ برتر بحساب می آورند. لازم است این تغییر نام این مشکل را هم حل کند. پیشنهاد من این است که بجای وزارت امور خارجه بگوییم وزارت امور بیگانگان تا همه بدانند تفاوت بیگانگان و خارجی ها (در فرهنگ عامه) چقدر زیاد است.
  • شهروند ارومیه IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 2
    سلام ما شاهد ظهور مدیریت نوین انقلابی در تاریخ مجلس شورای اسلامی هستیم و تحول بزرگ در فعالیت مجلس و این ماندگار خواهد بود چون مدرس که ماندگار شد در مجلس های گذاشته زیاد حرف زدند اما در عمل هم شاهد اثری در رشد نهال های انقلابی آنگونه که مدنظر انقلاب اسلامی بودنشدیم ریاست مجلس آقای قالیباف اثرات ماندگاری را در کشور ایجاد خواهد کرد واین حرکت تازه ایشان مبنی بر ایجادوزارت خارجه و تجارت و امور بین الملل یکی از افتخارات بزرگ ایشان خواهد بود پیشنهاد می کنیم امور فرهنگی را هم اضافه کنند یعنی سازمان توسعه تجارت از وزارت صنعت و معدن جدا و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از وزارت ارشاد جدا به وزارت امور خارجه ادغام شوند که در آنصورت افزایش بی سابقه در صادارت فنی و صنعتی و فرهنگی در کشور خواهیم بود باشد تا بستری شود بر ظهور مدیریت جهانی امام مهدی عج الله الفرجه برای بستر سازی انقلاب جهانی ایجاد عدالت جهانی با ظهور امام زنده و عدالت گستر انشاالله و توکل الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس