کد خبر 1169922
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۸
وزیر امور خارجه قطر - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست وارد گفت‌وگو با ایران شوند.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای که بامداد سه‌شنبه متن آن منتشر شده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته وارد گفت‌وگو با ایران شوند.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری جهت برگزاری نشستی میان اعضای ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ که وبگاه این شبکه خبری گزیده‌ای از آن را منتشر کرده گفت: «دولت [قطر]امیدوار است که این اتفاق بیفتد و ما معتقدیم که این اتفاق باید بیفتد. سایر اعضای شورای همکاری هم چنین تمایلی دارند.»

هفته گذشته هم «مطلق القحطانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر گفت که کشورش آماده است بین ایران و عربستان سعودی وساطت کنند.

او سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه عربی «التلفزیون العربی» گفت که دوحه مانعی نمی‌بیند درصورت درخواست ریاض یا تهران برای وساطت بین آن‌ها ورود کند.

قحطانی گفت:‌ «هم عربستان سعودی و هم ایران همسایه قطر هستند و با آن‌ها روابط اقتصادی و همسایگی داریم و در قالب موسسه‌های بین المللی همکاری‌های مختلفی داریم، قطر برای وساطت بین آن‌ها خودش را تحمیل نمی‌کند ولی آمادگی خود در صورت درخواست این کشورها اعلام می‌کند».

قطر اخیراً توانست بحران دیپلماتیک خود با عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر را که بیش از سه سال به طول انجامیده بود حل و فصل کند.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر حدود سه سال و نیم پیش با متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تروریستی و نزدیک بودن سیاست‌هایش به ایران روابط دیپلماتیک با دوحه را قطع کرده و این کشور را تحت محاصره دریایی، زمینی و هوایی قرار دادند.

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با بلومبرگ برای تسهیل گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا هم اعلام آمادگی کرده است. او گفت: «چنانچه طرف‌ها از قطر بخواهند ما مذاکرات را تسهیل خواهیم کرد. ما خواستار این دستاورد هستیم. می‌خواهیم شاهد وقوع این توافق باشیم.»

وی اضافه کرد: «هر کسی که این مذاکرات را پیش ببرد و آن مذاکرات هر چه باشند ما از آنها حمایت خواهیم کرد.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده چنانچه آمریکا به توافق هسته‌ای برجام برگردد مذاکرات در چارچوب این توافق با واشنگتن را طبق روال سابق ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    12 7
    ما را با دوستان نادان تاملی نیست دشمن دانا که غم جان بود بهتر از آن دوست که نادان بود
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    20 23
    اشکال وزیر خارجه قطر این است که فکر میکند سران وابسته و فاسد کشورهای عربی مستقل هستند. اسناد و مدارک فساد و فحشای سران عرب در اختیار موساد و سیا است و اگر بخواهند از دستورات انها سرکشی کنند و دست از دشمنی با ایران بردارند اسناد منتشر میشود و انقلابی رنگی در ان کشور رخ میدهد و یکی دیگر از افراد فاسد همان خاندان جایگاه گاو شیرده را اشغال میکنند
    • احمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 0
      دقیقا البته تا جایگزین شدن شیر دوش جدید ، بایدن، باید صبر کنیم ببینیم میخواد هم بدوشه هم علنا اعلام کنه که اینا گاو شیرده ما هستند مثل ترامپ یا تو آغل و در خفا بدوشه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      3 0
      درود بر شما دقیقا" همینطوره ! شیوخ عرب کاملا" تحت کنترل آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند و هیچ اراده ای از خود ندارند .. ولی قطر حسن نیست خودش رو نشان داده و کار قطر ارزشمنده ..
  • ایران BE ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 1
    ما همه مسلمان هستیم . به امید اتحاد مسلمانان و همه گیری اسلام در جهان و نابودی اسرائیل چون متجاوز است
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    گفتگویی نداریم اول ضرر وزیان ما را بدهند بعد....
  • مسلمان IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 1
    امیدواریم ایران وارد مرحله تنش زدایی شود و روابط خود را با تمام کشورهای دنیا گسترش دهد باشد که موجب شکوفایی اقتصادی گردد .
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    موافق
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    قطر یعنی تهران بد هم نگفته وحرف تهران راگفته
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    هیچ کس از مناقشه نفعی نبرده دعا کنیم تا راهی که به صلاح ایران است هموار شود البته نیازمند حرکت بصیرتی است
  • سعید IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 1
    نیازی نیست که میانجیگری کنند عربستان مال ایران تمام کشورهای عربی مال ایرانن مجبورن بیان تک تکشون دست رهبر ببوسن چون ایران عزیز ابر قدرته
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    90 درصد دشمنی ها با ایران زیر سر امارات و عربستان هست و دارن 100 درصدی آمریکا و اسرائیل رو برای دشمنی با ایران تامین مالی میکنن بعد بشینیم باهاشون مذاکره کنیم؟؟ اول دشمنی ها رو بزارن کنار بعد یه فکری به حالشون میکنیم
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    400 ساله اروپایی ها تو این منطقه جنگ بین شیعه و سنی و قومیت های مختلف رو راه انداختن و دارن سود میکنن و ما شدیم اسباب بازی اونها بالاخره وقتشه با تمام اختلافات مردم منطقه که همه جزو با فرهنگ ترین و با ریشه و تاریخ ترین مردم جهان هستن متحد بشن و امنیتی که ازمون گرفتن باز پس بگیریم
  • احسانی پور US ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    عربستان بحرین امارات اینها برده آمریکا واسرائیل هستند مذاکره با برده ارزش نداره بایداول خودشان را ازقید آزاد کنند
  • رببعی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آمریکا کفتار کثیف جنایتکاری که چهل سال توطعه ودسیسه وجنایتکاری که دستش بخون مردم آلوده بوده وهم اکنون روب افول امپریالیسم آن قابل رویت است .برای چه باید دوباره با گرگ کنار یک میز نشست .؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس