شمس‎‌الدین حسینی: دلاری به نام ۴۲۰۰ اصلاً در بودجه دولت نیست/ پول‌های مخفی شده در بودجه دولت را آشکار می‌کنیم

"ظلم گرانی" کار کیست و راه استشفای آن چیست؟ این سؤالیست که باید در حاشیه روایت وزیر اسبق اقتصاد از بی‌تأثیری ارز ۴۲۰۰ تومانی پرسید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

روایت وزیر اسبق اقتصاد از بی‌تأثیری ارز ۴۲۰۰ تومانی

"ظلم گرانی" کار کیست و راه استشفای آن چیست؟

سیدشمس الدین حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی به تازگی در یک مصاحبه که جهان‌نیوز آنرا منتشر کرد، گفته است:

"این مردم هستند که باید بدانند و قضاوت کنند که چه آن ایامی که قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسید و چه هنگامی که قیمت مرغ ۳۰ هزار تومان بود و چه الان که ۲۰ هزار تومان است، هیچکدام آنها با نرخ ۴۲۰۰ تومانی نبوده است. یعنی به رغم آن که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مرغ و دام و اینها تخصیص پیدا کرد –اما- مرغ و گوشت و تخم مرغ به قیمت چندبرابر در بازار عرضه می‌شود."[۱]

*بلیّه‌ای که دکتر حسینی به آن اشاره کرده است ناشی از مشی لیبرالی دولت آقای روحانی و اصلاح‌طلبان در "عدم نظارت بر قیمت‌ها" و کنترل نکردن بازار است.

زیرا این آقایان معتقدند که بر اساس تعالیم آدام اسمیت؛ همواره یک دست نامرئی در بازار هست که بصورت خودکار قیمت‌ها را کنترل می‌کند و ورود حاکمیتی دولت به بحث قیمت‌ها از اساس اشتباه است!

این دیدگاه غلط اما در حالی است که اگر دولت بصورت معقول وارد بحث کنترل قیمت‌ها نشود؛ "سود محوری" قیمت‌گذار بازار می‌شود و مردم تبعات سنگینی را از بابت گرانی‌ها خواهند پرداخت.

از همین روست که می‌دانیم امیرالمؤمنین علی(ع) نیز با تازیانه در بازار کوفه گردش می‌کرد تا فروشندگان دست از پا خطا نکنند.

جالب است که شاگردان مکتب آدام اسمیت در ستاد مشترک دولت و اصلاحات حتی از پاپ هم کاتولیک‌تر شده‌اند و این بخش از تاریخ اقتصاد لیبرال در کشورهای لیبرال را نمی‌خوانند که در همین کشورها نیز گاهی مقادیر متنابهی از یک کالا به دریا ریخته می‌شود تا کنترل قیمتی صورت گیرد. و یا همینطور استفاده از ابزارهای مالی برای کنترل قیمت‌ها از بعدی دیگر.

همچنین است که باید دانست ظلمی که در بحث گرانی از سوی دولت آقای روحانی به مردم روا داشته می‌شود ناشی از رأیی است که اصلاح‌طلبان در دو انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ در دامن رأی مردم گذاشتند و راه استشفای آن نیز "رأی خوب" در انتخابات بعدی و انتخاب یک گزینه با همت جهادی و معتقد به نظارت بر قیمت‌ها از سوی مردم است.

***

ظریف: من و بایدن دوست نیستیم اما...

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت آقای روحانی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی که سایت اعتمادآنلاین آنرا بازنشر داد، گفته است:

"این‌که بعضی می‌گویند من با جو بایدن رفیق بودیم، هیچ دو مسئول خارجی با هم رفیق نیستند. من در زمانی‌که سفیر بودم و ایشان هم سناتور بود و یک مدت هم رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بود، با ایشان دیدار داشتم، بیشتر هم ایشان به نیویورک می‌آمدند، چون من اجازه رفتن به واشنگتن را نداشتم. دیدارهای متعددی داشتیم و بحث‌های متعددی انجام دادیم. ایشان آدم بسیار زیرکی است و در روابط خارجی بسیار متخصص است و در آمریکا بسیار هم عنصر خودی محسوب می‌شود. مانند آقای ترامپ نیست که یک عنصر بیرونی باشد و از بیرون خودش را به سیستم سیاسی آمریکا تحمیل کرده باشد. آقای بایدن از درون سیستم سیاسی و نخبگی سیاسی آمریکا بالا آمده و مراحل مختلف را طی کرده، بنابراین آدم کارکشته‌ای است و روش‌های کار در داخل امریکا را خوب بلد است."

او در این مصاحبه همچنین اظهار می‌کند: اطلاعات سپاه جایی است که  سریال «گاندو» را علیه من ساخته. از این صریح‌تر که نداریم، با این حال من وظیفه دارم که در خارج از کشور از این نهاد داخلی دفاع کنم.[۲]

*پیش از این، علی شکوری‌راد، فعال چپ و دبیر کل حزب اتحاد ملت بود که در اظهاراتی گفت:‌ ظریف با جو بایدن دوست بوده و اخلاقا باید پیروزی در انتخابات آمریکا را به او تبریک بگوید![۳]

مع‌الوصف ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که تعاریف پرطمطراقی که محمدجواد ظریف در خطوط ابتدای متن از جو بایدنِ آمریکایی کرده است را هیچ دشمنی علیه دشمنش می‌گوید یا خیر؟!

جالب اینجاست که گویا این آقایان از رفاقت قبلی خود با تیم اوباما_کری هم درس نگرفتند و قرار است هزینه‌های بیشتری از بابت این مشتاقی به آمریکا و مهجوری از وعده‌هایش نصیب دولت آقای روحانی شود...

***

آغاز فرایند "زوال هژمون" در صورتیکه انتقام حاج‌قاسم را نگیریم

انتقام سردار سلیمانی با انسداد توییتر ترامپ گرفته شد!

علی خرّم، از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان طی یادداشتی جنجالی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی، ترامپ را رئیس‌جمهوری خواند که توانسته ایران را به کشوری فقیر تبدیل کند!

حرفی که ما در وبلاگ مشرق دلائل غلط بودن آنرا برای مخاطبان محترم شرح کردیم.[۴]

خرّم اما در بخش دیگری از همین یادداشت می‌گوید:

"روند استیضاح ترامپ و بسته شدن کلیه راه‌های تدارکاتی و مراوداتی ترامپ با ارتش میلیشیای اراذل و اوباش توسط توئیتر، فیس‌بوک، یوتیوب و بقیه، از نظر حیثیتی، ضربه سنگینی برای یک رئیس‌جمهور قدرقدرت به شمار می‌رود. از این‌رو می‌توان گفت بدون هزینه ایران، قادر متعال، انتقام شهید سردار سلیمانی که با دستور مستقیم ترامپ ترور شد، بازستاند. نیرو و انرژی ایران، در این موقعیت خطیر، باید صرف سازندگی اقتصادی و رشد و توسعه کشور شود تا مقداری از آلام مردم رنجدیده‌مان تسکین یابد."[۵]

*هرچند قصد نگارنده از طرح این صبحت‌ها؛ یک تقلای ناچیز برای بلاگردانی از آمریکا و منصرف کردن حاکمیت ایران از انتقام خون اسطوره تاریخی خویش است اما کم‌خردی و تحمیق مخاطب در این عبارت‌ها نیز چیزی نیست که قابل کتمان باشد.

مخاطبان محترم باید بدانند که ایران اسلامی اگرچه در جبهه تقابلات خارجی با دشمنان تا دندان مسلحی مواجه است اما در داخل نیز با چنین جریانات و اشخاصی مواجه است که به اسم آزادی بیان و رسانه و روشنفکری؛ دقیقا مشغول پخت و پز غذاهای باب طبع دشمن و زمزمه مقولاتی در گوش جامعه هستند که هرگز به صلاح جامعه و ایران اسلامی نیست.

چه اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران انتقام حاج قاسم را در سطح اصولی آن نگیرد؛ عملا فرایند "زوال هژمون" شکل می‌گیرد و آمریکا پیروز میدان این تقابل با ایران خواهد بود.

تاباندن نور به این ابعاد تاریک از فضای سیاست ایران و روشن‌سازی چنین خطوط خطرناکی که خواسته یا ناخواسته "اصل استقرار نظام اسلامی" را هدف قرار می‌دهد، از مهمترین وظایف خواص در یک جامعه اسلامی است.

***

1_ http://www.jahannews.com/news/751875

2_ https://etemadonline.com/content/459329

3_ mshrgh.ir/1141390

4_ mshrgh.ir/1169235

5_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/306137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    69 5
    آمریکای شیطان صفت چه با ترامپ چه با بایدن تروریسته حالا این افساد طلب ها که میخوان با آمریکای تروریست رابطه نوکری برقرار کنند چه باید گفته. انشاالله مردم ۱۴۰۰ یه فرد انقلابی و جبهه رفته انتخاب کنند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      25 3
      دولت حقوق کارکناشو داد حالا امروز داره جو مثبت میده
    • حیدر صالح IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      9 0
      انتقام با انسداد تویتر ترامپ مثل زنگ در خانه دشمن را بزن و فرار کن
  • شرقی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    52 3
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      6 3
      من هم کاملاً قبول دارم که اصلاحات به ستون پنجم دشمن تبدیل شده و هماهنگ با آنها در داخل کشور کار می کند ولی وجود همین ها باعث می شود که آمریکایی ها به آنها دل خوش کنند و سراغ خیلی اقدامات سخت که برایشان پر هرینه هم هست نروند. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
    • ناشناس IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      9 1
      اصلاح طلبها عامل تفرقه بین ملت و بدبینی به نظام ۷۸۷۵هستند
    • امیر IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 10
      اصلاحات به فکر مردم است !
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    41 4
    اصلاح طلبان و اعتدالیون دشمنان داخلی راه حاج قاسم هستند.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      17 2
      واقعا، میگم خوب ایرانم بزنه ترامپ و پمپئو و اینها رو بکشه بعد اونها هم به انتقامش توییتر ظریف یا روحانی رو ببندن، نظرتون چیه؟؟!!!!!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    44 11
    خوشحالم که تا چند ماه دیگه دارید از صحنه مملکت برای همیشه حذف میشید آقای ظریف!
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 13
      یه زمانی با چراغ باید دنبال ظریف بگردید. شما محافظه کارها هیچ وقت قدردان نبودید. ظریف کامل نبود، اما کارهای خوبی کرد. اما حیف که یه عده دشمن پرور فرصت های خوب رو از دست میدن...
  • مهرناز IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    31 0
    اقای ظریف " شما سالیان دراز در امریکا زندگی کردید " تحصیل کردید "سوابق در روابط های خارجی وبین المللی داشتید " چگونه در متن برجام فریب وندی شرمن با معنای کلمه lift " از جانب شما لغو تحریم ها " در واقع تعلیق تحریم ها از جانب امریکا خوردید " شما متوجه نشدید ؟ تا قرصت دشمنی جدیدی باامدن ترامپ باایران " بالغو تحریم هاشکل بگیرد " اکنون با امدن بایدن عده ای فرصت طلب جاه ومقام " دوباره برجام برجام کنند.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    25 0
    سلام.اینطوری که پیش می بریم،یه وقت دیدید یه بازی کامپیوتری،علیه ترامپ ساختن،اینطوری انتقام ما گرفته میشه؟! اصلا مگه کشور امریکا توسط ترامپ کنترول میشه؟! ترامپ عروسک خیم شب بازی بیشتر نیست.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      25 1
      تازه خبر نداری اصلاح طلبا در جواب ترور سردار گفتن ترامپ اقه و خیلی بده و دوسش ندارن!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    30 0
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود
  • جمال IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    27 0
    آقای علی خرم بخواند تنزل انتقام سخت از آمریکا به انتقام ترور سردار سلیمانی، به مسدد سازی پیامهای تویتتری ترامپ، آرزوی بزرگ استراتژیست های کودن نظام سلطه است که با زبان لیبرالهای مرعوب وطنی و پیاده نظامهای روشنفکر نمای آنان قلمی می شود. باید به نظام ورشکسته آمریکا و لیبرالهای خودباخته از جمله جناب خرم تاکید کرد که این آرزو را حتما به گور خواهید برد. بدبخت وزارت خارجه ای که این آدمهای ضعیف النفس و لیبرال مسلک از سال 57 تا کنون نان آن وزارتخانه را می خورند و در سبد منافع استکباری دشمن تخم گذاری می کنند.
  • فدایی رهبرم IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    28 0
    ظریف انتقام شهید سلیمانی فقط ذلیلی ترامپ شمرزمان نیست اونهایی که با ترامپ همکاری کردند وداخل کشور پست کلیدی دارند امید واریم هر چه زودتر ذلیل ومسکین واعدام بشوند ان شاء الله
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      18 1
      یکی از مهمترین انتقامها ی شهادت شهید سلیمانی کنار گذاشتن جریان اصلاح طلبی غربزده و نفوذی از حاکمیت اسلامی است .واقعا از موشک باران عین الاسد مهمتر است .
  • همشهری IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    23 0
    سلام، خداوند لعنت کند همه فساد طلبان آمریکا پرست را، و داد دل مردم را از آنان بگیرد.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 25
    تعریفهای سیاستمداران از هم امری عادی است چه دوست و چه دشمن. ضمنا آقای ظریف از بایدن تعریف نمی کند بلکه دارد می گوید که با چه پیر گرگ کاربلدی باید مقابله کنیم.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      21 0
      شما یا خوابی یا خودتو زدی به خواب؛؛؛ برو یکبار دیگه متن صحبت ظریف برجامی رو بخون؛ شاید بفهمی چطوری داره بایدن رو بزک میکنه!!!!!!!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    13 2
    یه مژده هم بدیم خدمت جناب عراقچی! سیاست مدار بسیار بسیار بزرگ کل کائنات - خانم وندی شرمن یهودی که کریسمس!!!! رو بهشون تبریک میگفتین قراره بشه معاونی چیزی ! حالی به حولی ببینیم چیکار میکنی
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    13 0
    با این معرفی دقیقی که اقای ظریف از بایدن کرده که او از دل سیستم امریکایی بیرون امده ( سیستم فساد / قتل / غارت / خدعه و فریب ) حتما دکتر ظریف خواهد دانست که با چه جانور و شیطانی روبرو است . لذا باید حواسش را کاملا جمع کند تا کلاه برجام بر سر ایران مظلوم ادامه پیدانکند .
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    14 0
    ظریف میگوید با بایدن دوست نیستم اما ظاهرا دوستی و رابطه اش با جان کری و... همچنان ادامه دارد . سرنخها را هنوز کور نشده .
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    16 0
    اقای ظریف نمیگویم شما و همراهانتان در قصه پر غصه برجام عمدا خیانت کردید اما یقینا همانطور که حتی اخیرا دوستانان هم میگویند بخاطر ساده لوحی و نا کارامدی و عدم زیرکی و اعتماد به امریکاییها به کشور و مردم و اسلام وانقلاب بزرگنرین خیانت و ضربه وارد شد . که جبران ان دهه ها طول خواهد کشید .
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    15 0
    خداییش برجام رو چند دفعه خونده بودی ؟ شما که انگلیسیت خوبه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    البته در انسدار توییتر هم کمی زیاده روی شد .و نسبت به مستر ترامپ ظلم شد .
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      12 0
      من اگر جای ظریف بودم با خشونت زیاد ترامپ را تنبیه کرده و می گفتم ترامپ وای تو چقدر بدی دیگه باهات دوست بازی نمی کنم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    14 0
    تحریف همش تحریف تاریخ نیست تحریف اهداف آینده هم هست . البته بنیاد راکفلر شاگردان خوبی تربیت کرده
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      9 0
      کاملا درسته. اینا تربیت شده نیویورک هستند. خون شهید رهایشان نخواهد کرد.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    14 1
    انشالله انان که دارنددشمنی باکشور و مردم می کنبدانشالله ارزوهایشان رابا خودبگورببرند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    10 0
    اسلاحتلب
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 0
    اگر فردا بایدن یک گوشه چشمی نشان بدهد ظریف دوست قدیمی بایدن می شود ظریف آنقدر برای امریکا ظریف فکر می کند که بسته شدن توئیتر ترامپ را انتقام خون شهید سلیمانی می داند یعنی دیگر انتقام گرفتیم حالا روز از نو وروزی از نو پای میز مذاکره با وزیر خارجه بایدن و یک قهوه و واکینک در پیاده رو نیوییورک
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    10 0
    دوران بایدن باید دوران تحکم ایران باشد نه درخواست وخواهش ایران ما تیم دیپلماسی احتیاج داریم که نترس تر باشد تا حالا آمریکایی ها در مذاکرات یکجور ایرانی دیده اند درخلیج فارس جور دیگر به همین خاطر است که در مذاکرات طاقچه بالا می گذارند وبا تکبر نگاه می کنند اما در خلیج فارس شلوارشان را خیس می کنند ، دیگر موقع آن رسیده که برای مذاکرات هم از آن نوع ایرانی خلیج فارس بفرستیم تا حال آمریکایی ها را جا بیاورد
  • ق IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    8 0
    آقای ظریف آگاه باش!دوست بایدن منفعت صهیونیزم است
  • مجید مجیدی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    خوشم میاد ازت
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    این سؤالیست که باید در حاشیه روایت وزیر اسبق اقتصاد از بی‌تأثیری ارز ۴۲۰۰ تومانی پرسید...// قول دادم و روی قول خودم ماندم 100 روزه چنان تهولی در اقصاد و تولید راه بیاندازم که حالش رو ببری ! 7میلیارد دلار طلب از کُره به حَسابِ هفت هَزار هَزار هَزار دلار اگر بیاد در بازار دلار میشه پانزده هَزار .همانطوریکه با 18000000000 هیجده میلیارد دلار 4200 تومانی جهانگیری دلار را رسوندیم به زیر 30 هَزار
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 0
    اصلاحات وکارگزاران وامیدی ها غده سرطانی کشورند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    میگن چوب و که برداری گربه دزد فرار میکنه، ولی اگر چوب بر نداری گربه ب دزدی ادامه میده. داخل اب اگر تمساح باشه کسی در ان شنا نمیکنه. اگر تهدید نباشی بهت حمله میشه.  بهترین دفاع حمله است.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 2
    راست میگه اینایی که العام دارن دلسوزی میکنن اگه خودشون هم بودن هیچ کاری نمیتونستن با این احمق بازی های ترامپ بکنن بسه دلسوزی های الکی برای این مردم نجیب
  • خان داداش IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 1
    سلام با تشکر از نویسنده عزیز و سایت مشرق، بسیار بجا و دقیق نوشتید، سپاسگزاریم ب نظر بنده یکی از پایگاه‌هایی ک باید در انتقام خون سردار دالها از لوث وجود آمریکا و دشمنان انسانیت پاک شود، پایگاه‌های داخلیس احزاب، گروه‌ها، موسسات و افراد خودباخته ای ک دانسته یا ندانسته آب ب آسیاب دشمن میریزند خدا همه ی ما رو ب راه راست هدایت کند انشاالله
  • DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 0
    انتقام سردار سلیمانی با انسداد توئیتر ترامپ گرفته شد! شما ی جوک هستید !
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 2
    واقعا که چقد شمااصرار دارین این کشور را باز درگیر یک جنگ بکنید که یعنی انتقام بگیرین ولی نمیدونین که اونوقت هشتادمیلیون ادم باید تقاص انتقام شمارو پس بدن خدا عقل وخرد را به ادم داده تاکمی تدبیر کنه وگرنه ژاپن هم جنگ جهانی دوم میتونست انتقام بمب اتمی رو از امریکا بگیره ولی تدبیر وعقل امپراطور وقت جور دیگه ای مصلحت دید وژاپن در کمتر ازبیست سال تبدیل به برترین قدرت اقتصادی جهان شد ولی شما میخواین جهان ومنطقه را درگیر یک جنگ الکی وفرسایشی بکنین که یعنی انتقام بگیرین؟
    • محمد IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 2
      احسنت بر شما نمیدانم چرا بعضیا فکر میکنن ما برای جنگ بدنیا اومدیم؟؟؟ بجز جنگ دنیا چیز دیگه نداره؟؟؟
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 1
      احسنت کاملا موافقم سردار رفت تا جنگ به داخل کشور کشیده نشه. حالا شما میخاین جنگ به داخل کشور بکشونید می دونی چقد جوون بی گناه کشته میشن چقدر مادرا داغدار میشن وچه خانواده هایی بی سر پرست. بچه های مسئولین میخان برن جنگ اونا که خودشون اون طرف تو کانادا وامریکا وانگلیس هستند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    ای برادران شما ها اکثریت حرف حق را گفته اید از شما ها تشکر میکنیم که حرف دل تمام مومنین را میزنید
  • فرامرزی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 2
    سلام. چون آقای ظریف از واقعیاتی ک در مورد بایدن مطلع‌ است و بدان اعتراف کرده؟شده‌ مشیز‌گویی‌ بایدن؟ تو رو خدالطفااا‌ یک مقدار واقع بین باشید
  • مجتبی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 0
    با بستن توییت ترامپ انتقام گرفته شد یعنی به همین سادگی
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 0
    ظریف نماینده مردم ایران نبوده و نیست .هیچگاه از درد و رنجی که مردم طی این سالها کشیده اند حرفی نزده .فریب این ادم‌ را نخورید
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 0
    این دولت لیبرال از ابتدا .... ، جهانگیری گفت مردم من لیبرال هستم و مردم ناآگاه هم فکر کردن لیبرال یعنی سوپر من،
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 0
    ای کاش همه دولت وایادیش چرک زیر ناخن سلیمانی بودن، افسوس که نیستن
  • احمدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 1
    تاریخ به ما نشان داد که هروقت اصلاح طلبان سر کار اومدن خسارات جبران ناپذیر به ایران زدند انسانهای فرصت طلب و فاسد
    • من سلیمانی ام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      تو رو خدا کم اصلاح طلب و اعتدال و چپ و راست کنید مملکت رو بسازید فقر رو ریشه کن کنید عوض محکوم کردن هم فکری بحال گرانی و بیکاری کنید . تا این حرف و حدیث ها هست وضع مملکت همینه .
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 2
    من این حرف اقای ظریف که گفتند انتقام سردار سلیمانی با بسته شدن حساب تویترش گرفته شد را قبول دارم و درست می دانم که ترامپ ضربه مهلکی با بسته شدن حساب تویترش خورد در روزهای پایانی ریاست جمهوریش ...و انتقام سردار سلیمانی نیز بدین وسیله گرفته شد ....
  • ااا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    دوستی ظریف با بایدن مثه دوستی باخاله خرسه ست
  • حسن IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    شما انشاءالله 1400همه چیز را بدست می‌آورید آون وقت ببینیم مشکلات کشور را به گردن کی میاندازید
  • وطن دوست IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 1
    لیبرال‌‌‌=اصلاح طلب=سرمایه داری=غربزده=وطن فروش=خودفروش=دشمن ملت ایران
  • قاسم IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    شما اگه کسی بزنه تو رو بکشه، بعد اولیا دم جنابعالی از دادگاه بسته شدن اینترنت قاتل رو طلب میکنند؟ شما ها عزت نفس ندارید؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اصلاح طلبا جوون بابا خودتو جمع کنین
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    انتقام سردار سلیمانی وقتی گرفته میشه که شیطان بزرگ از منطقه ، اسرائیل کودک کش از روی زمین و ترامپ فاسد از صحنه روزگار محو بشه ...
  • علیرضا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    در برابر خون شهید بزرگی همچون حاج قاسم که به اعتقاد قلبی من عباس این دوره ما بود، هنوز هیچ انتقامی گرفته نشده، هر حرف و حرکتی که به ضرر اربابای غربی شون باشه باعث ناراحتی و نگرانی اصلاح‌طلبان میشه، خدارو شکر این مملکت رهبر و داره و همه دنیا میدونن که ایران اون چیزی نیست که این دولت داره بهشون معرفی میکنه، عمر سیاسیشون هم بزودی تموم میشه و امیدوارم ملت از انتخاب های اشتباه گذشته مون درس گرفته باشیم و دست این افراد و از سیاست مملکت کوتاه کنیم، ان شاء الله
  • BE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    ایشان آدم بسیار زیرکی است و در روابط خارجی بسیار متخصص است...منظور زیرک در دزدی و کلاهبرداری است! آخه اصلاح طلبان زیرک را اینجور تفسیر میکنند !
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    شغالی مانند ترامپ حتی ارزش گل زیر کفش حاج قاسم را ندارد حالا شما می‌گویید انتقام با بستن حساب توئیتر گرفته شد انتقام جان بی مقدار شغال زرد و پمپ کف کش و کوتاه شدن دست آمریکایی‌ها از منطقه و کوبیدن دهان کثیف صهیونیست‌ها است امیدوارم بار دیگری از این حرفهانگویید که در آن صورت با خشم ملت بزرگ ایران مواجه خواهید شد ظاهرا دولت روحانی و نزدیکان به این دولت واقعا قدرت سخن گفتن ندارند در عجبم با این حال چگونه اصرار به مذاکره دارند وقتی که حرف زدن را بلد نیست و سخنان ناپخته در وکنن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    کاش حرفهای قولهای پشت پرده این اصلاح خرابکاران رو میشد بعد می فهمیدیم چه گندی زدند هدفتون چه بوده
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    معتنابهی درست است نه متنابهی. معتنابه یعنی قابل اعتنا
  • ناشناس IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 1
    من از این نظرات واقعا تعجب می کنم دکتر ظریف هر نظری می دهد به مذاق خیلی ها خوش نمی آد !!! مگه چی گفته که این قدر دارید شلوغش می کنید !!!! تنفر از دکتر تا کی ؟؟؟؟!!!!
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      0 0
      ⁦:-|⁩واقعا!؟؟ ما از آقای ظریف متنفر نیستیم اما هیچ کس تاکید می کنم هیچ کس بعد از سردار حق ادامه این مذاکرات نکبت بار را ندارد گند برجام و.. در آمده مگر من مرده باشم که بگذارم سر خون سردار عزیزم مذاکره کنید خود آقا هم فرمودند اینها اول تحریم ها را لغو کنند بعد شاید به برجام برگردیم چرا دکتر آنقدر عاشق مذاکره ذلیلانه هستند که حاضرند پا روی خون سردار بگذارند انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده #دهان کسی را که بعد از حاج قاسم از مذاکره حرف بزند خورد خواهیم کرد👊🏻 مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل لطفاً منتشر کن مشرق
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اقای ظریف بیا طرف مردم باش درد مردم را ببین و ببین چه می خواهند با مردم اگر باشی هیچ چیز جلو دارت نیست
  • ناشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 3
    بزرگترین عیب این است که خود آن را داشته باشی و آن را در دیگران جستجو کنی !!! این آقا چند وقت پیش وزیر اقتصاد دولت اسبق بود !!!! که کارنامه ی موفقی نداشت !!!!
  • ناشناس IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    باعث تعصف است که دولت مملکت رابه حال خودرهاکرده وبه دست دلالان سپرده است.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اگه ۱٠تا ترامپ و ۱٠٠تا پومپئو محاکمه و اعدام بشن، جبران لاستیک ماشین سردار شهیدمون نمیشه
  • ناشناس IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 5
    جناب ظریف دوستت داریم ۰
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      0 0
      هرگز عاشقان مذاکره ذلیلانه را دوست نداریم و نخواهیم داشت
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    خدای اقا ظریف زحمت کشیدی تویتر ترامپ مصدود کردی زحمت بکش اینستا گرام و واتساپ این ترامپ هم مسدود کنید انتقام خون تمام شهدا از صدر اسلام تا امروز از ترامپ یکجا گرفتی. الحق خسته نباشید میگیم و دست شما و تمممممااااااااممممممم همکاران پرتلاش شما را میفشاریم به عنوان قدر دانی البته زیاد روی نکنید در حق ترامپ وایبر یا یوتیوپ ترامپ کار نداشته باشید همینقدر بسته الباقی مسدود کردنهای شبکه های احتماعی اجازه بدید دیگران زحمت بکشند و افتخارش کسب کنن
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 2
    مردبزرگ که بی همتاست در میدان نبرد دیپلماسی کسی نیست جز امیر دیپلماسی جهان محمد جوادظریف هرکجا هست خدایا به سلامت دارش
  • کرمانشاهی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    از سپاه دلاور انتظار داریم به هر نحوی که امکان دارد کسی که فرمان ترور سردار شهیدمان را بگردم گرفته ، انشاالله حذف نمایند .
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اصلاح طلب = ماله کش اعظم
  • محمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اینها روشنفکر نیستن. اینها فقط و فقط میخوان که مردم را گمراه کنند. و کشور را به سمتی سوق بدهند که آزادانه هر کاری که دلشون ميخواد بکنن. همین ها هستند که به اسم پیر و پیغمبر دارند. کیسه وسفره مردم را کوچک می‌کنند.
  • فرهاد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 0
    وقتی که انتقام یک شهید (شهید) (شهید) (شهید) با مسدود کردن حساب یک شخص قمارباز و خائن ‌، گرفته شود پس کجاست انقلاب اسلامی و شهیدان ‌، انتقام سردار با قطع حساب یک آشغال پس گرفته نمیشود.
  • عیدالله عباسی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 0
    مشکل کشور آقای ظریف نیست مشکل ما دولت تدبیر امید است باندانم کاریها کشور را به باد فنا داده است نیروهای کاری را کنارگذاشتن نیروهای تحمیلی سرکارآوردن پس نیروی تحمیلی کار را نمیتواند به درستی انجام بدهند باید هرشخص متخصص سرجای تخصص اش کار کند کشاورزی نمیتواند در اقتصاد کارکند مشکل کشور درچینش تخصص است چرا درنیروهای مسلح پیشرفت چشمگیری شده ولی دراقتصاد عقب مانده ایم دشمن هم را میخواهد نفوذی داریم دردولت باید فکرهای خراب را سرند کرد
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    به گفته ی فرمانده ی سپاه سردار سلیمانی قبل از شهادت انتقام خود را گرفته است پس دنبال انتقام نباشید.
  • بنده ی خدا IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    به نام خدا سلام وقتی یارانه ی ارزی بادلار 4200 تومانی برای نهاده های تولید مرغ داده میشه ومرغ مثلا کیلویی35000 تومان به مردم فروخته میشه یعنی یه مرغ گوشتی 2کیلویی با همه هزینه هاش20 تا 25 تومان تمام میشه و70000 تومان به مردم فروخته میشه یعنی دلار آزاد25000تومان منهای4200 مابه التفاوت آن20800 تومان برای هر دلار میشه که به جیب تولیدکنندگان و دلالان میره تازه اگر شبکه های مافیایی واردات، خودشان نهاده های یارانه ای رو به قیمت آزاد نفروشند که متاسفانه می‌فروشند وفقط برای ردگم کنی 10تاحداکثر 15 درصد آن رابه قیمت یارانه ای وبقیه را به قیمت آزاد در بازار عرضه کرده وبه دست تولید کننده می رسددرصورتی که این مابه التفاوت یارانه وآزاد متعلق به همه ی مردم ایران است. با سپاس
  • محمد IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 2
    سلام در حال حاضر اکثریت مردم ایران اصلاح طلب و طرفدار طیف اصلاح طلب هستن... اینهمه لعن و نفرین برای چیه؟ جمهوری یعنی تابع جمع بودن...لطفا به عنوان یک ایرانی مسلمان با دید احترام به اصلاح طلبان نگاه کنید...اگه اصلاح طلبان را نادیده بگیرید و فاسد بدانید یعنی ۷۶ درصد ایران راتخریب کردید..یه کم محترمانه برخوردکنید و تابع جمع باشید...ید الله مع الجماعت...
  • علی IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اقای ظریف ثابت کن که نظام را دوست داری واگر خیر خواه کشوری کاری انجام بده با هر کسی که توانش داری
  • محمد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    درمورده گرانی بایددیددراین دریاپرالتحاب چه کسی ماهی بیشتری گرفته امروزمردم بیدارن میدانندولی خودش بایدخجالت بکشداین خیانت درحق خون شهدای این مملکت است
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    یک کلام انشاالله خدا جواب این همه ریاکاریتونو بده که مردم رو بدبخت کردید خدا ازتون نگذره بحق پنج تن واگزارتون کردیم به ابلفضل عباس بزنه کمرتون
  • DE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    ظریف: من و بایدن دوست نیستیم اما... چیزامون خیلی دوره ...من تو با همیم اما دلامون خیلی دوره ... تو قولت رو زدی زیرش ...باور کن خیلی زوره.... واقعا مهد کودک برجام مهد کودک وزارت امور خارجه مهد مهد مهد
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اقای ظریف شما حکم پدر فرزند هستید واقعیت را کنمان نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس