کد خبر 1169651
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

به گزارش مشرق، "محمد مفید" طی یادداشتی در کانال خود در پیام رسان ایتا نوشت: هر چه مشکلات داریم از پشت گوش انداختن و عدم توجه جدی به حرف‌های رهبر و ولی جامعه است. می‌پرسید چرا؟ یک نمونه‌اش را ذکر می‌کنم.

این متن را باهم بخوانیم:

"البته من یک نگرانی مختصری دارم - که مربوط به امروز هم نیست؛ سال‌هاست که این نگرانی را دارم - و آن این است که باید اقتصاد ملت ایران از نفت جدا شود. این مسأله را اخیراً به دولت خدمتگزار ابلاغ کرده‌ایم که برایش برنامه‌ریزی کند و در حال برنامه‌ریزی است و کارهایی هم انجام داده است. ما باید کاری کنیم که ملت و دولت ایران، وابسته به نفت خود نباشند. چون متاسّفانه، امروز در دنیا نفت به سیاست‌های بین‌المللی، کمپانی‌ها و غارتگران بزرگ و جهانخوران و مستکبران وابسته است. در حقیقت، نفت در مشت آنهاست. هر گاه بخواهند، قیمتش را پایین می‌آورند، تولید را کم یا زیاد می‌کنند، یکی را از دور خارج یا وارد دور می‌کنند! نفت مال ماست؛ اما سیاستش در دست دیگران است! چنین سرمایه‌ای مایه دردسر است."

این صحبت برای سال ۱۳۹۹ نیست. برای دهه ۹۰ هم نیست. برای دهه ۸۰ هم نیست. این صحبت‌ها در فروردین سال ۱۳۷۵ بیان شده و طبق بیان ایشان، این دغدغه پیش از آن نیز برایشان مطرح بوده و قطعا قبل از آنکه در سخنرانی عمومی بیان شود، در جلسات خصوصی به مسئولین تذکر داده شده است.

یکی از عمده دلایل سختی شرایط اقتصادی که امروز گریبان کشور را گرفته است، ناشی از تحریم‌های نفتی است. نفت ایران تحریم است و نمی‌تواند آن را بفروشد. ما اگر این نهیب و تذکر و دغدغه رهبر را جدی گرفته بودیم، حداقل ۲۵ سال فرصت داشتیم تا در شرایط سخت کنونی گرفتار نباشیم.

نکات و تذکرات ایشان محدود به نفت و اقتصاد نیست. در همه زمینه‌ها ایشان سال‌های سال پیش از جامعه خود حرکت می‌کند و غفلت از دغدغه‌های ایشان، نتیجه‌ای جز گرفتاری خود ما نخواهد داشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 18
    اگر این تذکرات ضمانت اجرایی داشت وضع مان این نبود ! صرف تذکر ره به جایی نمی برد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس