کد خبر 1169600
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
عکس/ افتتاح مجتمع پتروشیمی هگمتانه همدان

صنایع فولادی و پتروشیمی درخواست داده‌اند با توجه به وضعیت تولید پتروشیمی و فولاد در ایران، دولت هر چه سریع‌تر وزارتخانه‌های جداگانه‌ای برای این دو تشکیل دهد.

به گزارش مشرق، اخیراً انجمن کارفرمایان پتروشیمی و انجمن تولیدکنندگان فولاد نامه‌های مجزایی را که احتمالاً با هماهنگی صورت گرفته است به دولت داده‌اند که در این نامه‌ها به دنبال اعلام استقلال از وزارت صمت و وزارت نفت هستند.

  آنها درخواست داده‌اند با توجه به وضعیت تولید پتروشیمی و فولاد در ایران دولت هر چه سریع‌تر وزارتخانه‌های جداگانه‌ای برای این دو تشکیل دهد.

این موضوع بعد از اختلافات بین شرکت‌های پتروشیمی و وزارت نفت و همچنین فولاد با وزارت صمت ایجاد شد هرچند که پیشتر شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های گذشته نیز این موضوع را مطرح کرده بودند.

نکته جالب توجه در این است که دولت در پاسخ به این نامه‌ها اعلام کرده این موضوع می‌تواند در دولت بعد مورد توجه قرار گیرد و در دولت دوازدهم چنین تصمیمی گرفته نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 1
    برا هر چی باید وزارتخانه زد!؟ پس کل مردم ایران باید کارمند وزارتخانه ها شن!!!!!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    خخخخ چشم میزنیم براتون همین مونده
  • سعید IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    خیلی جالبه که هر دو این صنایع از رانت های دولتی بهره فراوان میبرند . رانت موجود در انرژی و مواد اولیه . مثلا گاز با نرخ یارانه ای دولتی برای اینها حساب میشود و همینطور سنگ آهن برای فولادی ها و در نهایت محصولشان با نرخ بالاتر از نرخ بین المللی به دست مصرف کننده داخلی میرسد ، آن وقت طلبکار هم هستند .
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      این طور نیست محصولاتشان ارزان تر از محصولات بین المللی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس