اروپای عاصی هم دلار را کنار می گذارد/ تحریم های ایران درس عبرت اروپا شد - کراپ‌شده

اروپایی ها با عبرت گرفتن از تحریم های ایران، در حال تدوین طرحی هستند که از وابستگی اقتصاد منطقه خود به دلار کم و موقعیت جهانی یورو را تقویت کنند.

به گزارش مشرق، کمیسیون اروپا که از تحریم‌های یک جانبه آمریکا در دولت ترامپ خسته شده است، بر روی طرحی کار می‌کند تا از استقلال مالی و اقتصادی خود حمایت کند و از وابستگی این بلوک به دلار آمریکا بکاهد.

به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، این سیاست به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود. مقامات اروپایی تاکید دارند که «بازارهای مالی جهان بیش از اندازه به دلار آمریکا اتکا دارند.»

بروکسل با توجه به درس‌هایی که از همه گیری کرونا گرفته است، تلاش می‌کند تا راه هایی برای تقویت موقعیت یورو در جهان بیابد. بر اساس پیش نویس طرح کمیسیون اروپا، استفاده بیشتر از یورو در بازارهای مالی می‌تواند از اقتصاد در برابر شوک‌های مبادلات ارز محافظت کند و انعطاف پذیری سیستم مالی بین المللی را تامین کند و از آسیب پذیری اقتصاد جهان بکاهد. اقداماتی که موقعیت یورو را تقویت می‌کنند شامل بررسی قوانین شاخص‌های مالی اتحادیه اروپا و ترغیب آن به استفاده از یورو به جای دلار است.

این طرح قرار است روز سه شنبه تنها یک روز پیش از مراسم تحلیف جو بایدن منتشر شود. درحالی که مقامات اروپایی پیش از این از روی کار امدن دولت جدید در آمریکا ابراز امیدواری کرده بودند، اما این طرح نشان می‌دهد آنها برای بدتر شدن اوضاع آماده می‌شوند.

این طرح نشان می‌دهد بروکسل در مورد آسیب پذیری در برابر محدودیت‌های اقتصادی برون مرزی آمریکا نگران است. همانند آنچه در مورد ایران پس از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 3
    آینده ازآن ایران هست با افزایش بارندگیها ایران به کشوری سرسبز تبدیل خواهد شد و با آهنگ رشد صنعتی فعلی که قابل قبوله در چندین سال آینده توان کشوری صنعتی شدن رو داره و از جانبی با تحریمهای نفت و گاز این منابع ایران ماندگاری طولانی تری نسبت به منابع سایر کشورها خواهند داشت و در آینده ای نه چندان دور ایران هست کشورهای دنیا رو تحریم از بابت انرژی خواهد کرد و بخاطر تحریمهای فعلی وابستگی به نفت کمتر خواهد شد
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      2 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • رضا IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اروپا سگ دست آموز امريكاست ، مگه جرات دارند خودسرانه و بدون اجازه امريكا دست به اقدامى بزنند ؟! اهميت اروپا تنها از نظر سياسى و فرهنگيست و در مورد مسائل راهبردى و استراتيژيك كاملاً تابع امريكائى ها هستند
  • محمد از مشهد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    35 0
    وابستگی به یک ارز خاص غیر معقول واحمقانه است باید کشورها از این گونه وابستگی‌ها بدور باشند ایران هم باید کاری بکند
  • عبداله صباغ IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 2
    کشتی تایتانیک غرق خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس