رشد 82 درصدی صادرات ایران در اقلام ترجیحی به اوراسیا - کراپ‌شده

طی یک سال اجرای موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد ایران و اوراسیا صادرات ایران در اقلام ترجیحی به اوراسیا ۸۲ درصد رشد کرد.

به گزارش مشرق، حجم تجارت کشورمان با مجموع پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، طی ۵ آبان ۹۸ تا ۵ آبان سال جاری، ۳میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۳ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار) رشد ۸ درصدی داشته است.

صادرات ایران به اوراسیا به لحاظ ارزش طی بازه زمانی ۵ آبان ۱۳۹۷ تا ۵ آبان ۱۳۹۸ معادل ۸۴۲ میلیون دلار و صادرات ایران به اوراسیا طی بازه زمانی ۵ آبان ۱۳۹۸ تا ۵ آبان ۱۳۹۹ یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی ۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۰ درصد رشد داشته است.

لذا با  رشد ۳۰ درصدی صادرات طی بازه زمانی مذکور، کسری تجاری با آن اتحادیه به میزان ۲۴۱ میلیون دلار بهبود یافته است.

واردات ایران از اوراسیا طی بازه زمانی ۵ آبان ۱۳۹۷ تا ۵ آبان ۱۳۹۸ از نظر ارزشی ۲ میلیارد و ۳۱۹ میلیون دلار بوده و طی بازه زمانی ۵ آبان ۱۳۹۸ تا ۵  آبان ۱۳۹۹ از نظر ارزشی ۲ میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار بوده است که بر این اساس واردات نیز در مدت مذکور ۴ صدم درصد رشد یافته است. 

* رشد ۸۲ درصدی صادرات ایران به اوراسیا در اقلام ترجیحی

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اقلام ترجیحی طی یک سال اجرایی شدن موافقت‌نامه نسبت به دوره مشابه ۲ درصد رشد داشته است. این رشد در اقلام مشمول تخفیف ۹۹ درصد بوده است. 

بررسی جدول فوق، رشد ۸۲ درصدی صادرات ایران به اوراسیا در اقلام ترجیحی طی یک سال اجرای موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد ایران و اوراسیا را نشان می‌دهد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس