کد خبر 1168997
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
آتش سوزی جنگل‌های پاوه

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از حریق سطحی ۱۴۰ هکتار از اراضی جنگلی در استان خبر داد و گفت: اغلب آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده و با تلاش شبانه‌روزی حافظان جنگل اکنون در هیچ نقطه‌ای حریق وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد قربانی لرد امروز در رشت با اشاره به آخرین وضعیت جنگل‌های گیلان پس از چند روز درگیری با آتش‌سوزی اظهار کرد: متأسفانه علیرغم هشدارهای مکرر و تلاش شبانه‌روزی قرق بانان، جنگلبانان و نیروهای امدادی ۱۴۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان درگیر آتش شده است.

وی با بیان اینکه تمام آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده، افزود: خوشبختانه غالب آتش‌سوزی‌ها در سطح جنگل‌ها و مراتع سطحی بوده و کمترین خسارت‌ها به درختان واردشده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان با اشاره به اینکه حدود یک هفته از وزش بادهای گرم و شدید در گیلان می‌گذرد، گفت: در طول این‌یک هفته ۸۱ گزارش حریق به یگان حفاظت اعلام‌شده و با حضور به‌موقع حافظان جنگل، حریق در کوتاه‌ترین زمان اطفاء شده است.

قربانی لرد با اشاره به بیشترین میزان حریق در سطح جنگل‌های گیلان بیان کرد: مراتع و جنگل‌های مناطق مختلف گیلان ازجمله آستارا، تالش، رشت، سیاهکل، رودسر، شفت و رودبار طی روزهای اخیر با آتش درگیر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از جنگل و مرتع استان آتش وجود ندارد، افزود: حفظ شرایط پایدار فعلی مستلزم هشیاری مردم به‌ویژه طبیعت گردان هست و باید همگان بر خود فرض بدانند تا از روشن کردن آتش در طبیعت به‌ویژه جنگل خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس