مرغداران در هر کیلو مرغ ۵هزار تومان ضرر می‌کنند

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: باوجود تعیین قیمت مرغ گرم از سوی ستاد تنظیم بازار؛ شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد در واحدهای تولیدی را با قیمت کمتر خریداری می‌کند.

به گزارش مشرق، حبیب اسدالله نژاد اظهار داشت: مصوبه ستاد تنظیم بازار برای هر کیلوم مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است ضمن اینکه پس از این مصوبه، افزایش ۲۰ درصدی قیمت سویا ۵۰ درصد قیمت جوجه یک روز و ۱۴ درصدی قیمت ذرت نیز به تصویب همین ستاد رسیده است، با این حال شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ موجود در مرغداری‌ها را با قیمت ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای خط یک کشتار و ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای خط دو کشتار خریداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ایران نیازمند واردات تخم‌مرغ از عراق شد

وی ادامه داد: این موضوع در عمل باعث ضرر حداقل سه هزار تومانی واحدهای مرغداری می‌شود که با لحاظ افزایش قیمت مولفه‌های تولید این رقم به حداقل ۵ هزار تومان می‌رسد.

اسدالله نژاد خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که دولت قیمت مرغ گرم و زنده را اصلاح نمی‌کند، این در حالیست که قیمت مولفه‌های تولید افزایش یافته و برای جلوگیری از ضرر مرغداران اصلاح این قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ثبات نرخ مرغ در بازار

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی تولید برای مرغداران به صرفه نیست، احتمال ایجاد وقفه دیگر در تولید مرغ با کاهش جوجه ریزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم ستاد تنظیم بازار برای جبران خسارت مرغداران و جلوگیری از زیان بیشتر آن‌ها قیمت این محصول را اصلاح کند و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ مازاد را با قیمت مصوب از مرغداران خریداری کند تا به این ترتیب از تولید حمایت شود و از ایجاد بحرانی دیگر در بازار مرغ جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علـی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر مثل داستان گوشت (که گزارشش در چهارشنبه گذشته و در بخش خبری ساعت 14 پخش و معلوم شده که دست‌هایی در کار است که با لطمه زدن به تولیدکنندگان و دامدارن با هدف گرفتن امتیاز واردات گوشت است! و دو سه روز بعد هم دست یکی از منصوبین یکی از وزرا رو شد...!) در مورد مشکلات مرغداران هم واکاوی درست انجام بشه هیچ بعید نیست که ...!!!!!!!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    3 0
    مرغداران اشتباه میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس