کد خبر 1168842
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

اگر شما صاحب یک کسب ‌و کار هستید یا به نوعی در اداره کردن یک کسب‌وکار مشارکت دارید، ممکن است موضوع انتخاب و استفاده از نرم‌ افزاهای مالی برای‌تان سؤال باشد. اما حقیقتاً چرا شرکت ها به نرم افزارهای مالی نیاز دارند؟

آیا اگر هیچ سیستم کامپیوتری برای ثبت داده‌های مربوط به مشاغل مختلف وجود نداشته باشد، چه اتفاقی می‌اُفتد؟ برای پاسخ به چنین سؤالی باید مزایا و موارد استفاده از سیستم‌های مالی را بررسی کرده تا سرانجام بتوانیم برای خرید نرم افزار مالی متناسب با شغل خود، اقدام کنیم. اما تهیه و خرید نرم‌افزار هم به آگاهی نیاز دارد و استفاده از هر سیستم حسابداری برای مشاغل و کوچک و بزرگ، متفاوت است. شرکت فراپیام به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان نرم‌افزارهای حسابداری در داخل کشور، می‌تواند راهنمای ما در این زمینه باشد.

چرا شرکت‌ها به نرم افزارهای مالی نیاز دارند؟

قطعاً هر کسب و کاری با هدف ایجاد «سود» راه‌اندازی می‌شود.حالا اگر کسی نتواند سود و زیان کسب‌ و کار خود را به درستی حساب کند، عملاً کار وی نتیجه موردنظر را در پی نخواهد داشت. اگر کسی نتواند اطلاعات مربوط به کسب و کارش را به درستی بررسی کند، ممکن است به جای ایجاد سود، وارد مسیر ضرردهی شده و حتی انرژی، نیروی جسمی و خلاقیت وی نیز هدر برود.

پس یادداشت کردن تمام زوایای مربوط به یک کسب‌وکار و محاسبه آن‌ها، جزء لاینفک کسب‌وکار است. حسابداری به اندازه‌ای اهمیت دارد که غافل شدن از آن به قیمت نابودی کسب‌وکار تمام می‌شود. اما برای بررسی صورت‌های مالی و جوانب کار، راه‌های مختلفی وجود دارد.

برخی از افراد هنوز هم از روش‌های قدیمی و یادداشت‌های دستی برای محاسبه سود و زیان کار خود استفاده می‌کنند، اما بخش عظیمی از صاحبان مشاغل، برای پی بردن به وضعیت اقتصادی شغل خود، به خرید نرم افزار مالی مناسب روی می‌آورند.
سیستم‌های حسابداری به افراد این امکان را می‌دهند تا در کنار بررسی سود نهایی کار خود، گزینه‌های دیگری از قبیل گزارشات روزانه، ماهانه و سالانه، موجودی انبار، اطلاعات پرسنل، مدیریت فروش، تعیین بودجه و ... را نیز بررسی کرده و همیشه به یک شمای کلی از کار خود دسترسی داشته باشند.

مردم از چه زمانی از نرم‌افزار های مالی استفاده می‌کنند؟

اگرچه سابقه حسابداری دستی قدمت بسیار بالایی دارد و به دوران رومی‌های باستان برمی‌گردد، اما استفاده از سیستم‌های حسابدرای نرم‌افزاری، سابقه چندان طولانی ندارد. مردم از دیرباز با یادداشت‌های دستی و صورت‌مالی‌های سنتی خود گرفته بودند و استفاده از نرم‌افزار برای ایشان قابل قبول نبود.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که نرم‌افزارهای حسابداری در مراحل ابتدایی ارائه شدن، امکانات متنوع نرم‌افزارهای امروزی را نداشتند و نمی‌توانستند اطلاعات جامعی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار دهند. خوشبختانه امروزه این امر به درستی محقق شده و کارایی سیستم‌های نرم‌افزاری حتی قابل مقایسه با روش‌های سنتی نیست.
افراد با درک کارایی این سیستم‌ها، به استفاده از آن‌ها روی آوردند. پس اگر شما هم در آستانه‌ی ایجاد یک کسب‌وکار هستید یا در محاسبات کاری خود به مشکل برخورده‌اید، چاره‌ی مشکل شما، خرید نرم افزار مالی و استفاده صحیح از آن است.

نرم افزار های حسابداری

گفتیم که نرم‌افزارهای حسابداری تنوع فراوانی دارند و هرکدام از آن‌ها برای کسب‌وکارهای خاصی استفاده می‌شوند. برخی از نرم‌افزارهای عمومی در بازار وجود دارند که هر فردی می‌تواند برای محاسبات خود از آن‌ها کمک بگیرد، اما اگر این نرم‌افزارهای عمومی نمی‌توانند 100٪ نیازهای محاسباتی شما را انجام دهند، باید به فکر استفاده از یک سیستم اختصاصی‌تر باشید.

قطعاً نرم‌افزار حسابداری که یک فروشگاه کوچک از آن استفاده می‌کند، با سیستم حسابداری پزشکان فرق دارد؛ همچنین نرم‌افزار مالی خرده‌فروشان با سیستم عمده‌فروش‌ها متفاوت است. در واقع نمونه فعالیت، محصولات، خدمات و شیوه محاسبه سود این کسب‌وکارها شبیه به هم نیست و همین امر هم سبب می‌شود تا اطلاعات حسابداری آن‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

برخی از صاحبان مشاغل برای دستیابی به سیستم موردنظر خود، به برنامه‌نویسان مراجعه می‌کنند و از ایشان می‌خواهند تا یک سیستم کاملاً اختصاصی با شغل‌شان طراحی کند.
قطعاً پیاده‌سازی سیستم‌های حسابداری کار سخت و زمانبری است.

بنابراین یک برنامه‌ی اختصاصی هم ممکن است در مراحل اولیه با مشکلات زیادی همراه باشد. گزینه‌ی بهتر، استفاده از نرم‌افزارهای مالی اختصاصی و از پیش طراحی شده است که از طریق سایت «فراپیام» قابل دسترسی هستند.  

فراپیام، عرضه‌ کننده‌ی انواع نرم افزار های مالی

فراپیام را می‌توان یکی از ارائه‌دهندگان برتر انواع سیستم‌های نرم‌ افزاری مالی به حساب آورد که سابقه‌ی درخشان آن، کیفیت محصولاتش را ثابت کرده‌اند. فراپیام با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه عرضه‌ی این سیستم‌ها توانسته است جامع‌ترین و اختصاصی‌ترین نرم‌افزارها برای مشاغل مختلف را در اختیار آنان قرار دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

- نرم‌ افزارهای خدمات پس از فروش

- نرم ‌افزارهای یکپارچه مالی

- نرم ‌افزار فروشگاه اینترنتی

- اتوماسیون اداری

- نرم ‌فزارهای مالی برای شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک

- وب سرویس ارتباطی

- و .....

فراپیام همچنین با ارائه‌ی دیگر خدمات مربوط به مشاغل، توانسته است خدمت‌رسانی عمده‌ای به تمام کسب‌وکارهای قدیمی و نوپا ارائه دهد. اما موضوع نرم‌ افزارهای حسابداری، فراتر از هر موضوع دیگری در کسب‌وکارها قرار داشته و قبل از رسیدگی به دیگر جنبه‌های کاری، نیاز به بررسی و تهیه دارد. بنابراین شما نیز باید این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهید.

خرید نرم‌ افزار مالی متناسب با شغل‌تان در فراپیام

هدایت، بررسی و گزارش‌گیری از حجم وسیعی از داده‌ها در شرکت‌های بزرگ و انعطاف‌پذیری و سهولت در استفاده‌ی سیستم‌های مالی برای شرکت‌های کوچک، از ویژگی‌های عمده‌ی محصولات فراپیامی هستند.

شما صاحب هر کسب‌وکار کوچک، بزرگ، نوپا با پرسنل زیاد یا پرسنل کم باشید، در هر صورت می‌توانید برای تهیه و خرید نرم افزار مالی متناسب با کسب‌وکار خود به https://www.farapayam.com مراجعه کنید. کاربران با هر سطح دانش و تحصیلات، به راحتی می‌توانند از نرم‌فزارهای مالی این شرکت استفاده کنند. شما با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید خطای انسانی محاسبات را به حداقل رسانده و با اطمینان از محاسبات مالی خود بهره بگیرید.  


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس