کد خبر 1168381
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کرونا در انگلیس| کادر درمانی از ارتش درخواست کمک کرد

با گسترش شدید شیوع ویروس کرونا در انگلیس، کادر درمانی این کشور از ارتش درخواست کمک کرد.

به گزارش مشرق، با افزایش سرسام‌آور شیوع ویروس کرونا در انگلیس و رکورد موارد ابتلا و مرگ و میر، کادر درمانی این کشور از ارتش درخواست کمک کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، در همین راستا دویست متخصص پزشکی ارتش انگلیس به بیمارستان‌های اصلی لندن گسیل خواند شد تا در بخش مراقبت‌های ویژه، به نیروهای «خدمات ملی سلامت» کمک کنند.

علاوه بر این، ۱۵۰ سرباز نیز به بیماران کرونایی و امور غیر پزشکی بیمارستان‌ها رسیدگی خواهند کرد تا فشار کاری پرستاران تا حدی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

ابراز نگرانی مرکل درباره شیوع ویروس انگلیسی

شناسایی دو نوع متفاوت از کرونا در آمریکا

مدیرعامل مُدرنا: کرونای جهش یافته از بین نمی‌رود

در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از کادر درمانی شهر لندن در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند که ۶۰ درصد از آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا هستند.

در همین حال، شمار بیماران کرونایی که در  لندن بستری شده‌اند، روز پنجشنبه به ۷۸۴۰ نفر رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. در سرتاسر انگلیس، نزدیک به ۳۳ هزار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

مقامات انگلیسی پیش‌تر هشدار داده‌اند نوع جدید ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، تا هفتاد درصد قدرت شیوع بیشتری نسبت به نوع قبلی دارد. با این حال به نظر می‌رسد اقدامات دولت انگلیس در مهار ویروس کرونا موفقیت چندانی نداشته است.

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس روز چهارشنبه به اقدامات اشتباه و کند عمل کردن دولت  هنگام اعلام سومین مرحله از اعلام محدودیت‌ها در این کشور اشاره کرد. وی افزود که بر اساس داده‌ها مشخص بود که به اقدامات سفت و سخت‌تر برای مهار سریع گونه جدید کووید-۱۹ نیاز است. گفت،

«کریس ویتی» مدیر ارشد پزشکی انگلیس نیز در این خصوص گفت، این کشور در حال ورود به چالش برانگیزترین هفته های خود از زمان ابتلا به بیماری همه گیر کروناست، زیرا بیمارستان‌ها با ازدحام بسیار مواجه شده و سردخانه‌ها پر شده‌اند.

تنها ظرف هفت روز گذشته، ۷۴۲۱ شهروند انگلیسی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس