کد خبر 1168125
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
شرایط بازگشایی مدارس در ایام کرونا/اصل بر آموزش حضوری است

وزیر آموزش و پرورش، درباره آموزش حضوری دانش آموزان و شرایط بازگشایی مدارس در ایام کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی، در اولین برنامه زنده «گفتگو با شما» که به طور زنده از شبکه شاد پخش شد، گفت: این اولین گفتگوی من با شما در پاسخ به پیام‌هایی است که شما همکاران فرستادید و هدف من این است که هر هفته به نکاتی که بیشترین توجه همکاران را به خود اختصاص داده است، صحبت کنم.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی با بازگشایی مدارس موافقت کردند؟

وی درباره حضوری شدن مدارس، افزود: مطالعات بین المللی حاکی است اگر زیرساخت‌های فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل باشد، آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استان‌هایی داریم که به این ابزارها دسترسی ندارند. مشکلات اقتضا می‌کند به آموزش حضوری فکر کنیم. در بسیاری از کشورهای دنیا مدارس اولین مکان بودند که تعطیل شدند و با توسعه آگاهی‌ها و ارزیابی‌ها، به تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند امروز این سیاست در کشورهای زیادی حتی با میزان ابتلاء و فوت بیش از ما جریان دارد.

حاجی میرزایی افزود: مطالعات نشان می‌دهد تأثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد اما مطالعات این را نیز می‌گوید که دور بودن دانش‌آموز از مدرسه با تبعات متعددی روبرو است. مدرسه تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه مدرسه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی دارد.

وی اضافه کرد: اصل بر این است که مدرسه باز باشد البته با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی؛ هر زمان که متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبرو است ما تبعیت می‌کنیم اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که آموزش‌ها حضوری باشد اما با الزاماتی همراه باشد.

وزیر آموزش و پرورش به شروط بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم زمانش اکنون است. دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند. سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد ما با این کار سلامت و آموزش را قابل اهمیت می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بنده خدا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    13 0
    جناب آقای وزیر محترم . دورهمی خانوادگی کمتر از ده نفر است ولی بخاطر ممنوع شدنش از ساعت بیست ویک به بعد جریمه داره . چطور انتظار دارید بچه کلاس اول ماسک بزنه دست تو چشم و صورتش نبره.در حالی که پنجره ها بخاطر سرما بسته است.وزیر محترم بهداشت هم فرمودند باز گشایی مدارس زوداست ونگران موج جدید کرونا در بهمن واسفند هستند.
  • شهروند IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    13 1
    وزیر محترم خودش میدونه چی میگه ما مردم تو باغ نیستیم .این اقا یه بیست روز اول مهر مدارس رو باز کرد تا غیر دولتی ها پولشون رو بگیرن حتما الان هم نظر داره باز مدارس رو باز کنه تا مابقی پول رو بگیرن تنها چیزی هم که مهم نیست سلامت دانش آموزان و مردم است
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته که آموزش ها حضوری باشد یا آموزش و پرورش؟؟دارن علنی میگن که بازگشایی مدارس زود است.. آفرین زمانیکه تلفات دادیم قربانی کرونا بیشتر شد آنوقت بفکر دوباره تعطیل کردن مدارس باشید.. از شما انتظار بیشتری نیس..
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بازگشایی مدارس در حال حاضر شدیداً اشتباه است و این کار بازی با جان مردم است پس لطفاً این اشتباه را مرتکب نشوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس