کد خبر 1168110
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
انفجارهای عدن

دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، با تکرار اتهام‌زنی علیه جنبش انصارالله مدعی شد که انصارالله در حمله اخیر به فرودگاه عدن دست داشته است.

به گزارش مشرق، «ابراهیم حیدان» وزیر کشور دولت مستعفی یمن‌ امروز (پنجشنبه)، بار دیگر اتهام‌ها علیه جنبش انصارالله در ارتباط با حمله اخیر به فرودگاه عدن را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ایرلو به تروریستی خواندن انصارالله توسط آمریکا

در تاریخ ۳۰ دسامبر، همزمان با ورود کابینه جدید دولت غیرقانونی «عبد ربه منصور هادی» به فرودگاه عدن (جنوب یمن)، در این فرودگاه چند انفجار به وقوع پیوست که ده‌ها تن کشته و زخمی به همراه داشت. 

به گزارش شبکه «الجزیره مباشر»، این مقام دولت مستعفی ضمن اتهام‌زنی مجدد به جنبش انصارلله یمن درباره حمله به فرودگاه عدن، مدعی شد که حمله اخیر با سه موشک میانبرد و فناوری‌های دقیقی صورت گرفته که در اختیار جنبش انصارالله قرار دارد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جنبش انصارالله یمن ضمن رد ادعای دولت مستعفی تأکید کرده بود که این حمله در پی تسویه‌ حساب‌های شخصی میان گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-مورد حمایت امارات) و خود نیروهای دولت مستعفی صورت گرفته است.

ابراهیم حیدان در ادامه با تکرار ادعای همیشگی متجاوزان سعودی و دولت مستعفی ادعا کرد که جنبش انصارالله یمن با تکیه بر کارشناسان ایرانی و لبنانی به چنین فناری دست پیدا کرده است.

پیشتر، «محمد البخیتی» عضو ارشد انصارالله ضمن رد ادعای دولت مستعفی، گفته بود: «انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد و اتهام‌زنی به ما در این خصوص [موضوعی] تکراری است تا اینگونه ما را وارد درگیری میان مزدوران کنند».

«محمد قیزان» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن نیز پیشتر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفته بود که نیروهای وابسته به گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب مسئول انفجارها به فرودگاه یمن و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد حاضر در این فرودگاه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس