کد خبر 1168094
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

همان‌طور که برای بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات، تبحر، تعهد و مهارت کارکنانشان بسیار مهم است، افرادی که جویای شغل مناسب هستند نیز بیش از هر چیز به حقوق و مزایای موقعیت کاری توجه می‌کنند. اغلب کارمندان در مؤسسه‌ای که کارفرما به نیازها و دغدغه‌هایشان اهمیت می‌دهد و برای بهبود شرایط آن‌ها تلاش می‌کند بازدهی بالاتری دارند. بیمه درمان گروهی یکی از راه‌های کم کردن دغدغه کارمندان یک مجموعه است. به روش‌های مختلفی می‌توان از مزایای بیمه درمان بهره برد اما یکی از این روش‌ها، استفاده از بیمه درمان گروهی است. در این مقاله قصد داریم شما را با بیمه درمان گروهی (بیمه درمان سازمانی)، پیش‌نیاز شرکت‌ها برای بیمه درمان و مزایا و معایب آن نسبت به بیمه درمان انفرادی آشنا کنیم. تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید. 

بیمه درمان شرکتی چیست؟

اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها کارکنان خود را به شکل پایه بیمه می‌کنند. اما این نوع از بیمه تمام هزینه‌های درمانی را جبران نمی‌کند و درصد قابل‌توجهی از مخارج بیماری و درمان به افراد تحمیل می‌شود. این روزها همه ما در جریان هزینه‌های قابل‌توجه بیمارستان و بستری و عمل‌های جراحی هستیم. بیمه درمان به‌نوعی تکمیل‌کننده و پوشش‌دهنده بیمه پایه است و انواع بیمه درمان به دو صورت بیمه درمان فردی و بیمه درمان گروهی یا بیمه درمان سازمانی برای شرکت‌ها قابل‌ارائه است.

بیمه درمان گروهی توافقی است که میان مدیران شرکت‌ها با مؤسسه بیمه موردنظرشان انجام می‌گیرد و طی آن، سازمان بیمه درمان متعهد به ارائه خدمات درمانی در قبال دریافت هزینه ماهیانه از سوی مؤسسه و کارکنان آن می‌شود.

خدمات ذکر شده توسط تیم شیم، همراه با مشاوره های رایگان انجام می شود.

برای استفاده از این خدمات به سایت زیر مراجعه کنید:

https://teemsheem.com/company-insurance/

برای استفاده از مزایای بیمه درمان گروهی، پیش‌نیازهایی برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده‌است. در گذشته بیمه درمان گروهی تنها برای کارکنان شرکت‌ها ارائه می‌شد اما در حال حاضر هر گروه و صنفی که برای هدفی مشترک جمع آمده باشند می‌توانند برای دریافت بیمه درمان اصناف اقدام کنند.

پیش‌نیاز شرکت‌ها برای بیمه درمان چیست؟

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که برای دریافت بیمه درمان گروهی اقدام می‌کنند لازم است از پیش‌نیازهای بیمه درمان مطلع باشند. این پیش‌نیازها از این قرارند:

1. حداقل تعداد کارکنان مجموعه باید 50 نفر باشند. درگذشته این تعداد 100 نفر بود و اخیراً برخی شرکت‌های بیمه با توافقات و شرایط خاصی به افراد زیر 50 نفر و تا حداقل 15 نفر هم خدمات بیمه درمان را ارائه می‌کنند. شرکت بیمه sos یکی از شرکت هایی است که این خدمت را انجام می دهد.

2. بین 70-80 درصد بیمه‌شوندگان لازم است از بیمه پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی برخوردار باشند.

3. برای افراد 60 تا 70 سال، هزینه‌های بیمه درمان گروهی تا 50 درصد افزایش خواهد داشت.

4. شرکت‌های بیمه درمان برای ارائه خدمات خود مدت زمانی را تحت عنوان دوره انتظار در نظر گرفته‌اند. طی این مدت، شرکت ارائه‌دهنده بیمه هیچ تعهدی در قبال هزینه‌های درمانی بیمه‌شونده ندارد. در بیمه گروهی درمان این مدت برای سازمان‌هایی با جمعیت کمتر از 350 نفر، 9 ماه و برای سازمان‌هایی با تعداد کارکنان بین 250 تا 1000 نفر 6 ماه است. درصورتی‌که تعداد بیمه‌شوندگان سازمان موردنظر بیش از 1000 نفر باشد دوره انتظار در نظر گرفته نخواهد شد.

مزایای بیمه درمان برای کارکنان شرکت‌ها چیست؟

· کارکنان شرکت‌ها می‌توانند از پوشش‌های درمانی گوناگونی برخوردار شوند.

· جهت پرداخت مبالغ ماهیانه هزینه بیمه درمان گروهی، امکان کسر مبلغ از حقوق کارمند وجود دارد.

· دوره انتظار در این نوع بیمه درمان کوتاه‌تر از بیمه درمان فردی است.

· اعضای خانواده شخص بیمه‌شونده نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

· نیازی به تأیید پزشک و ارائه گواهی سلامت در این نوع بیمه نیست.

چگونه بهترین بیمه درمان را برای شرکت خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین بیمه درمان گروهی به این موارد توجه داشته باشید:

1. شرکت بیمه با کدام مراکز درمانی قرارداد دارد؟

2. تعداد کارکنان مؤسسه شما چقدر است و کدام شرکت‌ها به شما خدمات بیمه ارائه می‌دهند؟

3. هزینه بیمه درمان و میزان پوشش‌دهی شرکت بیمه چقدر است؟

4. آیا برای دریافت هزینه‌های درمانی نیاز به دوندگی بسیار و ارائه مدارک متعدد است یا شرکت بیمه طرف قرارداد شما به‌راحتی مخارج درمان را جبران می‌نماید؟

سخن آخر

استفاده از خدمات بیمه درمانی و بیمه درمان یک تصمیم عاقلانه است. خصوصاً با افزایش قابل‌توجه هزینه‌های درمان در حال حاضر، بیمه درمان می‌تواند آسیب‌های ناشی از بیماری را تاحدی کاهش بدهد. علاوه بر این، استفاده از بیمه درمان گروهی با تمام مزایا و معایب آن، به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر است. اما پیش از هر چیز باید خواسته‌ها و توانایی‌های خودتان را بشناسید و از پوشش‌دهی و هزینه‌های شرکت‌های بیمه اطلاعات کافی کسب کنید تا بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس