وقتی مقصر مدیریت فضای مجازی در نقش منجی ظاهر می‌شود/ فرار به جلو آذری جهرمی به‌جای پاسخگویی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سوال از وزیر ارتباطات در خصوص تلگرام، مطالبه کاربران بود که با پاسخ آذری جهرمی مشخص شد وزیر یا بنای پاسخگویی ندارد و یا قدرت پاسخگویی در این خصوص از او گرفته شده است.

به گزارش مشرق، چندی پیش جمعی از نمایندگان طرح سوال از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات را در مجلس کلید زدند. بر اساس این گزارش نمایندگان از وزیر ارتباطات پرسیده‌اند که چرا وزیر بر اساس اسناد بالا دستی و همچنین ماده (۳)قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات ، مصوبه ۱۳۸۲.۰۹.۱۹ وظایف قانونی خود را به طور کامل انجان نداده است. 

متن سوال از وزیر ارتباطات به شرح ذیل است:

۱.ضرر مادی و معنوی ناشی از فعالیت پیام‌رسان تلگرام، حمایت همه جانبه از پوسته‌های فارسی هاتگرام و طلاگرام(تلگرام طلایی) که نهایتاً با حذف شدن آنها توسط سپر امنیتی گوگل رخ داد و اضطرار کاربران برای استفاده از فیلترشکن برای حضور در تلگرام اصلی را چگونه پاسخ می‌دهید؟

۲.جبران خسارت مالی و جانی ناشی از استفاده از بستر پیام‌رسان تلگرام در انجام عملیات تروریستی از جمله به شهادت رساندن تعدادی از کارکنان و مراجعین به مجلس را چگونه دنبال نموده‌اند؟

۳.خسارت اقتصادی ناشی از دخالت دو کانال تلگرامی(به استناد مطالب آقای سیف رئیس وقت بانک مرکزی مورخ ۹۷.۰۱.۲۶ در مجلس شورای اسلامی) در بالا بردن نرخ ارز را چه کسی پاسخگوست؟ جنابعالی چه اقدامی کردید؟ 

۴.محورهای مذاکرات و توافقات جنابعالی با آقای پاول دوروف رئیس تلگرام چه بود و کدام یک از تعهدات طرفین اجرایی شد و کدام یک عملی نشد؟

۵.چرا علیرغم قول‌های داده شده دو پوسته هاتگرام و تلگرام طلایی مستقل نشد و با چت سرور داخلی اداهم فعالیت نداد.

۶.چه اقدامات قانونی بین‌المللی یا داخلی برای نقض آشکار حریم خصوصی مردم ایران که در واقع یک عملیات تروریستی سایبری به حساب می‌آید، انجام داده‌اید؟ آیا تضمینی بر عدم تکرار چنین فعالیت‌های مجرمانه‌ای وجود دارد؟

۷.چرا حمایت کامل از پیام‌رسان‌های داخلی صورت نپذیرفت؟


در همین راستا خبرگزاری آنا گفت‌وگویی با عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

وزیر باید پاسخگو باشد که چرا و در کجا این هزینه‌ها صرف شده

- سوال از وزیر ارتباطات در خصوص کاربران تلگرام و هزینه‌های اضافه بر سازمانی که از آن‌ها دریافت شده ابتدا به صورت مکتوب مطرح شد. 

- وزیر باید پاسخگو باشد که چرا و در کجا این هزینه‌ها صرف شده و چرا به آن‌ها بازگردانده نمی‌شود.

- وزیر پاسخگوی سوال مکتوب نبوده و پس از این بی‌توجهی از ابزار تذکر کتبی استفاده شده است.

وزیر اعتنای لازم را به حقوق ملت نداشته است

- تذکر به وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس خوانده شد و متاسفانه علی‌رغم وجود قوانین جاری مجلس وزارت ارتباطات به این تذکر کتبی نیز پاسخ نداد و عملا وزیر اعتنای لازم را به حقوق ملت نداشته است.

- بر همین اساس و در راستای احقاق حقوق مردم سوالی را مطرح و اکنون در نوبت طرح در صحن قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند درباره تلگرام پاسخگو باشد

- سوال در خصوص تلگرام مطالبه کاربران بوده است که با پاسخ وزیر مشخص شد وزیر یا بنای بر پاسخگویی ندارد و یا قدرت پاسخگویی در این خصوص از او  گرفته شده است.

تا ریال آخر پول‌های مردم را پس می‌گیریم

- پای حقوق ملت ایستاده‌ایم و به دنبال آن هستم که تخلفات صورت گرفته را کاملا مشخص کنیم.

- مدیران باید نسبت به بیت‌المال، حق‌الناس، اموال عمومی و همچنین اعتماد عمومی مردم حساسیت‌ها و دقت‌های لازم را داشته باشند.

- وزیر ارتباطات اکنون باید با حضور در صحن علنی پاسخگوی نماینده ملت باشد و در همین راستا اطمینان دارم که مطمئناً روال‌ها به سمتی پیش خواهد رفت که به حول و قوه الهی تا ریال آخر پول‌های مردم را بتوانیم پس بگیریم. 

 به گفته نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  CDN‌های تلگرام در کشور مستقر بوده و باید بر اساس ترافیک داخلی هزینه‌ها محاسبه می‌شد اما به اشتباه و به عمد رقم‌های بالاتری از کاربران دریافت شده که این هیچ توجیهی ندارد، از این رو آقای وزیر باید پول مردم را پس بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 1
    هم نمی خواهد ــ چون مدافع سرسخت تلگرام است، هم نمی تواند
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    لطفا بیشتر توضیح دهید منظورتان چیست وقتی ملت خودشان فیلتر شکن استفاده می کنند می روند توی تلگرام وزیر باید چکارکند؟ راستی قربان دستتان حالا که می خواهید تا ریال آخر پولهای مردم را پس بگیرید ما بیست سال پیش برای سیم کارت ازمان یک میلیون تومان گرفتند بعد ها معلوم شد قیمتش به پول آن زمان پنج هزار تومان بوده لطفا پی گیری بفرمایید
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 1
    تلگرام پروژه امنیتی های دولت بود این کاره ای نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس