واعظی: هیچ تماسی با تیم بایدن برقرار نشده است/ می‌خواهیم دولت سیزدهم بدون تحریم به مردم خدمت کند

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: امروز با اطمینان بیشتری می‌گویم که بنای ما بر این است که تحریم‌ها برداشته شود و دولت سیزدهم بدون تحریم به مردم خدمت کند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایران با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفتگوی کوتاهی انجام داده است. مهمترین بخش‌های سخنان واعظی در ادامه آمده است.

می‌دانستیم نباید در زمین آمریکا بازی کنیم

- دولت از ابتدا می‌دانست که برای آنکه امریکا را از نظر سیاسی در دنیا مفتضح کند و هم ما بتوانیم کار خود را انجام دهیم، نباید در زمین امریکا بازی کنیم. زیرا امریکا از زمان روی کارآمدن ترامپ دنبال آن بود تا با اعمال فشارهای مختلف، کاری کند ایران از برجام خارج شود.

- امریکا به این امید از برجام خارج شد که بلافاصله ایران هم از برجام خارج شود. اما ما براساس تحلیل و شناختی که از دنیا داشتیم، وارد این بازی نشدیم. زیرا در یک سالی که ترامپ سر کار بود، دیدیم که او تلاش دارد ایران را ریشه همه مشکلات نشان دهد و انگشت اتهام همه را به سمت ما برگرداند.

بیشتر بخوانید:

واعظی: شاکله بودجه ۱۴۰۰ تغییر کند، نمی‌توانیم اجرا کنیم

واعظی: اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه جنگ روانی است

واعظی: دستگاه‌ها موظفند قانون لغو تحریم‌ها را اجرا کنند

- ما به جای اینکه در زمین طراحی شده امریکا بازی کنیم و از برجام خارج شویم، در 5 مرحله که هر کدام دو ماه فاصله داشت، تعهدات خود را در برجام کاهش دادیم، اما درعین حال برجام را حفظ کردیم تا اگر شرایط جهانی بار دیگر تغییر کرد، بتوانیم برای احقاق حقوق خود یعنی رفع تحریم‌ها، در این بستر تلاش کنیم و هم بتوانیم در همین چارچوب برجام حقوق ملت ایران در سایر زمینه‌ها را نیز بگیریم.

نمی‌خواهیم دعوای حاشیه‌ای درست کنیم

مسأله امروز ما تأمین منافع ملی و حل مشکلات مردم است. از این رو ما اکنون نمی‌خواهیم این اشتباهی را که اینها (منتقدان دولت و برجام) در این هشت سال مرتکب شدند و مدام با حرف‌های خودشان، فشار را بر ما مضاعف کردند، برجسته کنیم یا به آن بپردازیم.

امروز نمی‌خواهیم به جای یافتن راه حل مشکلات مردم، دعوای حاشیه‌ای درست کنیم. ما قضاوت در این زمینه را به خود مردم واگذار می‌کنیم تا آنان درباره این مسأله داوری کنند.

هیچ تماسی با تیم بایدن برقرار نشده است

هیچ تماسی بین ایران و دولت منتخب امریکا برقرار نشده است. حرف‌هایی که مطرح می‌شود، براساس تحلیل‌ها است. ضمن اینکه مقام‌های دولت منتخب امریکا یعنی هم آقای بایدن و هم خانم کاملا هریس، معاون ایشان و هم سایر اطرافیان‌شان در دوران رقابت‌های انتخاباتی بسیار درباره برجام صحبت کردند. از این رو این گمانه‌ها (درباره رویکرد دولت آینده امریکا و رفع تحریم‌ها) بیشتر براساس حرف‌هایی که قبلاً زده شد، مطرح شده است.

می‌خواهیم دولت سیزدهم بدون تحریم به مردم خدمت کند

من دو یا سه ماه قبل براساس تحلیلی که داشتم، گفته بودم که پایان کار دولت فعلی امریکا است و ما ان‌شاءالله در آینده تحریم‌ها را می‌شکنیم و آنان را برمی‌داریم. در آن زمان بسیاری از این گفته تعجب کردند، اما امروز با اطمینان بیشتری می‌گویم که بنای ما بر این است که تحریم‌ها برداشته شود و دولت سیزدهم بدون تحریم به مردم خدمت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    جناب واعظی پنهان کاری و تحریف نفرمایید . متاسفانه سیاست خارجی دولت اقای روحانی مخصوصا تیم هسته ای نه تنها در زمین امریکا بازی کرد بلکه طبق قواعد و مدیریت و خواسته و منافع انها مسئله هسته ای موسوم به برجام را پیگیری کرد لذا اثار شوم و سوء ان برای سالیان دراز در اقتصاد و امنیت و اقتدار ایران بر جای خواهد ماند . مصالح و منافع و گفتمان عزتمدارانه ایرانی - اسلامی در برجام نادیده گرفته شد . و نتیجه ان به گفته دوستان خودتان هیچ است . یقینا در تاریخ از مدیران کنونی در صحنه سیاست و اقتصاد و فرهنگ به خوبی یاد نخواهد شد .
  • سید IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    آفرین خوب میتونید مردم را با گلابیهای نرسیده دنبال خودتون بکشید
  • CA ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    نگو بایدن بگو عزیز گندمی! جیگر خوشه ای پلاسیده بابا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس