ائتلاف حاکم، اکثریت پارلمانی ایتالیا را از دست داد

با اعلام خروج یک حزب از دولت ایتالیا؛ ائتلاف حاکم، اکثریت پارلمانی خود را از دست داد و کشور وارد یک بحران سیاسی جدید شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ماتئو رنتزی» نخست وزیر پیشین و رهبر حزب «ایتالیا ویوا» چهارشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که این حزب از دولت خارج شده و ۲ وزیر آن نیز استعفا خواهند کرد.

رنتزی به برنامه‌های «جوزپه کونته» نخست وزیر فعلی در مورد نحوه صرف کردن کمک‌های اتحادیه اروپا برای احیای اقتصاد ایتالیا معترض است.

وی پیش‌تر بارها تهدید کرده بود که از دولت کونته خارج خواهد شد.

حزب دموکرات و جنبش پنج ستاره که از شرکای دولت ائتلافی هستند از رنتزی خواسته بودند تا در بحبوحه شیوع کرونا و تلاش برای واکسیناسیون شهروندان، از دولت خارج نشود.

ایتالیا همواره با بحران‌ها، تنش‌ها و رسوایی‌های سیاسی روبرو بوده است. از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون بیش از ۶۰ دولت در این کشور بر سر کار آمده و تغییر کرده‌اند.

بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا به کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند که حدود ۸۰ هزار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

برآوردها حاکی است که بحران شیوع کرونا در ایتالیا باعث شده است تا تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس