کد خبر 1167848
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
بحران آمریکا| مشاور ارشدسناتور تندروی حامی ترامپ استعفا کرد - کراپ‌شده

همزمان با استعفای مشاور ارشد یک سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکایی، حدود ۶ هزار وکیل و دانشجوی حقوق نیز استعفای وی را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، یکی از مشاوران ارشد «تد کروز» سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا از مقام خود کناره‌گیری کرد. این در حالی است که هزاران وکیل آمریکایی نیز استعفای شخص وی را خواستار شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، دفتر کروز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد درباره استعفای «لورن بلر بیانچی» مدیر روابط عمومی دفتر او نوشته است: «سناتور کروز و لورن به توافق رسیدند که کناره‌گیری او بهترین کار است».

از سوی دیگر، نزدیک به ۶ هزار وکیل و دانشجوی حقوق در آمریکا از تد کروز و «جاش هاولی» دیگر سناتور جمهوری‌خواه درخواست کردند از مقام خود کناره‌گیری کنند.

در این طوماری که توسط آن‌ها به امضا رسیده آمده است: «سناتورها کروز و هاولی با تکرار بیانات خطرناک و بی‌پایه درباره انتخابات و رفتارهای مغایر قانون رئیس جمهور، مستقیماً موجب تحریک شورش ششم ژانویه شدند. اوباش خشونت طلب به کنگره حمله کردند و پنج نفر کشته شدند».

این متن می‌افزاید: «سناتورها کروز و هاولی همچنان در صحن سنا ایستاده و بر اعتراض بی‌اساس خود علیه خواست مردم اصرار دارند».

ظرف روزهای گذشته، شماری از سناتورهای دموکرات کنگره نیز از هاولی و کروز خواسته بودند هرچه سریع‌تر استعفای خود را اعلام کنند.

کروز و هاولی تا بیش از ۶۰ روز پس از انتخابات آمریکا همچنان از ادعای تقلب در انتخابات حمایت کرده و سعی داشتند در جلسه مشترک کنگره با امید تغییر در نتیجه انتخابات به نفع ترامپ، به آرای برخی ایالات اعتراض کنند.

روز برگزاری این جلسه در کنگره، عده زیادی از هواداران ترامپ در مقابل ساختمان این نهاد تجمع کرده و رئیس جمهور آمریکا در محلی نزدیک به کنگره، به ایراد سخنرانی و تکرار ادعای تقلب در انتخابات پرداخت.

در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا به ریاست پنس معاون رئیس‌جمهور و رئیس سنای این کشور برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۵ نفر شامل یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس