به گزارش مشرق، محمد علی صمدی، نویسنده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این عکس در ۱۸۹۳ ثبت شده است. نفر نشسته، «جرج» و نفر ایستاده «نیکلای» نام دارد. پسر خاله تشریف دارند. چند سال بعد، «جرج» پادشاه انگلستان شد و «نیکلای» پادشاه روسیه.

یعنی به مدت هفت سال، پادشاهان دو کشور رقیب و دشمن، پسرخاله بودند. هر دو شان هم نوه دختری پادشاه دانمارک تشریف داشتند. ضمنا جناب «جرج» پسر عموی عیال جناب «نیکلای» هم بودند(به عبارتی، مدتی، «ادوارد هفتم» پادشاه انگلیس، هم عموی ملکه ی روسیه و هم، شوهر خاله تزار بود). گرفتید اوضاع رو؟ این از پیچیدگی های خاندان های سلطنتی اروپا است که تا پیش از جنگ‌جهانی اول، مسئله ای به شدت رایج بود و اگر به خاطر دردسرهای آلمان، اسم فامیل هایشان را عوض نمی کردند، الان معلوم بود که چه نسبت هایی با هم دارند.

این فامیل بازی تو در توی سلطنتی میان کشورها، در تاریخ سیاسی ایران، اصولا غیرقابل درک بود و هست. تلاش رضاخان برای تقلید از این سبک هم به جایی نرسید. هیچ رقمه جور درنمی آمد.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 1
    پادشاهی سوئد و اسپانیا و آلمان هم فامیل بودند! جالبه همه این پادشاهی ها باهم جنگ داشتند. تا صد سال پیش این کشورهای اروپایی هر روز باهم جنگ داشتند. بعد از کمونیست و ورود فاشیست های هیتلری صحنه سیاسی به جنگ های کثیف کشیده شد و دامنه‌اش بسیار گسترده تر شد! بدبختی های امروز بشر بخاطر ادامه هیتلریسم بصورت مخفی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس