منع واردات واکسن آمریکایی نباید مساله‌ای سیاسی تلقی شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منع خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس کاملا علمی بوده و هیچ ارتباطی به منازعات سیاسی ایران و آمریکا ندارد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، در رابطه با علمی بودن بیانات مقام معظم در خصوص ممنوعیت خرید واکسن کرونا از آمریکایی‌ها، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در اینکه از آمریکا و انگلیس و همچنین از فرانسه واکسن خریداری نمی‌کنیم حکایت از بی‌اعتمادی نسبت به واکسنی که توسط این کشورها تولید می‌شود، دارد.

بیشتر بخوانید:

چطور می‌توان به دلسوزی آمریکا در "صادرات واکسن کرونا به ایران" اطمینان کرد!؟

وی عنوان کرد: احیاناً این کشورها بنا دارند از ایرانی‌ها به عنوان نمونه آزمایش واکسن‌های خود استفاده کنند و این یک نقطه نظر کاملاً علمی و کارشناسی است و ربطی به مناسبات سیاسی میان ایران و آمریکا ندارد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب روز جمعه ۱۹ دی ماه با طرح این موضوع که آمریکا در مهار بیماری کرونا ناموفق بوده و روزانه ۴ هزار کشته کرونایی می‌دهد، رسماً واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کردند.

رسانه‌های فارسی زبان از جمله بی‌بی‌سی فارسی پس از این اعلام از سوی رهبر انقلاب تلاش دارند این دستور را غیرعلمی و در راستای منازعات سیاسی جمهوری اسلامی و آمریکا القا کنند. در این راستا، سخنگوی وزارت امور خارجه از مذاکره ایران با چین و هند در خصوص خرید واکسن و همچنین همکاری مشترک با کوبا برای تولید واکسن کرونا خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن CH ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    7 2
    عزیزان ، شتر سواری دولا دولا نمی شود. اصلی ترین علت ممنوعیت واردات واکسن از امریکا، همان مناسباتِ سیاسی ایران و امریکاست. اگر غیر از این است، چرا در مورد کشورهای دیگر مثل چین و روسیه احتمال نمی دهید که آنان از طریق واکسن بخواهند به ما ضرر بزنند؟ اصلاً اگر دلیلِ سیاسی ندارد، چرا امریکا باید از طریق واکسن به ما لطمه بزند؟ پس می بینید که در هر حال قضیه جنبۀ سیاسی دارد و خودتان هم این را خوب می دانید. چه اصراری دارید که بگویید اینطور نیست؟
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    5 0
    عزیز الان این واکسن داره در کشورهای خودشون تزریق میشه /ازامیایشش رو هم قبلا انجام دادن
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      تزریق میشه ولی آزمایشاشو انجام ندادن، آدم به دشمن خونیش‌ اعتماد کنه خره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس