جزئیات جلسه غیر علنی مجلس درباره نرخ ارز و یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس جزئیات جلسه غیر علنی مجلس درباره نرخ ارز، فروش نفت و یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس، گفت: در این جلسه آقای الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین سید شمس‌الدین حسینی درباره لایحه بودجه نکاتی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات قالیباف درباره جلسه غیرعلنی مجلس

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره فروش نفت، یارانه‌ها و نرخ ارز در سال ۱۴۰۰ نکاتی مطرح شد، افزود: دولت نرخ ارز را در لایحه بودجه سال آینده ۲۵ هزار تومان پیش‌بینی کرده است که ما در مجلس آن را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، ادامه داد:دولت سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی اختصاص داد که این رانت در اختیار برخی از افراد قرار گرفت و مردم هیچ اثری از ارزانی‌ها ندیدند؛ ما در مجلس به دنبال این هستیم که تا شیوه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را اصلاح کنیم.

ابوترابی با بیان اینکه درباره میزان فروش نفت درسال ۱۴۰۰ نیز در جلسه غیر علنی نکاتی مطرح شد، اظهار کرد: مجلس فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت را در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده است و اگر دولت تا یک میلیون و پانصد هزار بشکه فروخت، باید ۳۸ درصد آن را به صندوق توسعه ملی اختصاص دهد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تأکید کرد: نمایندگان مجلس به دنبال تغییر ساختار و تحول بنیادی در لایحه بودجه به نفع مردم هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس