جوزپ بورل - کراپ‌شده

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران، اما گفت که از دیپلماسی برای تسهیل بازگشت آمریکا و ایران به اجرای کامل توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر «تعهد محکم و حمایت مداوم» این سازمان از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

بورل بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «برجام یک مؤلفه اصلی در ساختار عدم اشاعه هسته‌ای جهان است و دستاورد دیپلماسی چند جانبه‌ای است که به صورت متفق‌القول توسط شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ مورد تایید قرار گرفت».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی شورای اروپا، وی در این بیانیه مدعی شد: «ما عمیقاََ از گام‌های نگران‌کننده‌ای که ایران طی دو سال قبل برداشته ابراز تأسف می‌کنیم و یادآور می‌شویم که اتحادیه اروپا مکرراََ از ایران خواسته تا تمام اقدامات متناقض با تعهدات برجامی خودش را به عقب برگرداند».

این مقام اروپایی با ابراز نگرانی از غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در تأسیسات فردو، آن را «تحولی بسیار جدی» خوانده و افزود: «اقدام ایران همچنین با بندهای مشخص برجام درباره فردو همخوانی ندارد و به‌صورت بالقوه اثرات اشاعه‌ای حادی دارد».

بورل در ادامه ابراز نگرانی‌های بی‌اساس خود گفت: «در این برهه حساس، اقدام ایران همچنین خطر تضعیف تلاش‌هایی را دارد که با هدف تقویت فرایند دیپلماتیک موجود انجام شده بودند. ما از ایران می‌خواهیم از تنش‌زایی بیشتر اجتناب کرده و این مسیر حرکت را بدون معطلی بازگردد».

وی سپس تداوم همکاری کامل و به‌موقع ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را حیاتی دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسلمان IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    3 0
    دمت گرم انشاءالله همه چیز به حالت عادی برگرده مردم از فشار اقتصادی له شدند
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      4 1
      واقعأ دم مجلس انقلابی و جناب قالیباف گرم، شاید با فشار اونها این غربی‌ها نامرد بدقول آدم شدن و فشار از روی مردم برداشته شد!! از برجام و دولت بنفش که آبی گرم نشد!
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      0 0
      مجلس انقلابی و جناب .... خخخخ
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    7 1
    هر کی قبول دراه اینها در نهایت پر رویی هستن لایک کنه. رو که نیست سنگ پای بروکسله!
  • رضا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    خوشبختانه این پررو ها حداکثر می توانند ابراز نگرانی عمیق و نیمه عیق کنند.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    این مرتیکه از ترسش زر مفت میزنه،هر وقت ایران با عزت و صلابت جلوی این پست فطرت ها ایستادگی کرده،این بزدلها عقب نشینی کردند. ننگ بر دیپلماسی خفت بار و ذلت بار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس