حزب‌الله، تروریستی خواندن انصارالله یمن را به‌شدت محکوم کرد - کراپ‌شده

جنبش حزب‌الله لبنان ضمن اعلام همبستگی با جنبش انصارالله یمن، اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن این جنبش را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (دوشنبه)، در بیانیه‌ای به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آمریکا، امروز، ادعا کرد در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور، جنبش مقاومت انصارالله یمن را «سازمان تروریستی خارجی» اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، در بیانیه حزب‌الله آمده است: «اعلام وزارت خارجه آمریکا در خصوص قصد تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن و سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر عزیز [این جنبش] و برادران مجاهد او، اقدامی جنایتکارانه و هدف آن کاستن روحیه مردم یمن است».

حزب‌الله در ادامه تأکید کرد: «هدف از این اقدامات آمریکا مجازات هر آن کسی است که هیمنه و استبداد آمریکا را رد می‌کند و اشغالگری صهیونیست‌ها علیه فلسطین و ورود به جنبش شوم عادی‌سازی روابط با [رژیم صهیونیستی] را بر نمی‌تابد».

در ادامه این بیانیه آمده است که جنبش حزب‌الله «به‌شدت این گام خصمانه و ظالمانه را محکوم می‌کند و همبستگی خود را با جنبش انصارالله یمن و رهبری شریف و شجاع آن اعلام می‌دارد».

بر اساس این گزارش، در ادامه بیانیه مذکور همچنین تأکید شده است: «جنبش انصارالله یمن طی چند سال گذشته پرچم دفاع از ملت مظلوم یمن را در دست داشته و این گام تنها ثبات و پایبندی این جنبش به حق مشروع و مقدس [انصارالله] در دفاع از مردم یمن را دو چندان خواهد کرد».

اعلام امروز «مایک پاپمئو» وزیر خارجه فعلی آمریکا علیه انصارالله یمن در حالی بود که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، ایران را به دخالت در این جنگ متهم کرد.

«محمد علی الحوثی»  عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به این اقدام واشنگتن، سیاست‌های دولت ترامپ را نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم دانست و گفت که یمن نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    نفس هاى آخرشونه ، هيج غلطى نميتونند بكنند ، عنقريبه كه ترامپ بى پدر و وزير دزد و حرامزاده اش پمبئو مثل سگ كشته شوند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس