کد خبر 1166928
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
رأی‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب طرح استیضاح ترامپ

گروهی از نمایندگان حزب دموکرات امروز طرح استیضاح ترامپ را تقدیم مجلس نمایندگان این کشور کردند و بدین‌ ترتیب فرآیند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا درفاصله تنها ۹ روز به پایان دوران ریاست جمهوری وی کلیدخورد.

به گزارش مشرق،  «تد لیو» نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تقدیم مجلس نمایندگان شده است.

به موجب این طرح، دونالد ترامپ که هوادارانش چهارشنبه گذشته به کنگره آمریکا یورش برده و برای ساعاتی آن را تسخیر کردند، به دلیل «تحریک به شورش» استیضاح خواهد شد.

استنی هویر رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که جلسه رأی‌گیری برای استیضاح ترامپ احتمالاً روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

در صورت رأی آوردن استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، طرح استیضاح وی به سنا ارسال خواهد شد؛ جایی که برای برکناری ترامپ از قدرت باید دست‌کم دوسوم سناتورها با طرح استیضاح وی موافقت کنند.

ساعتی قبل طرح موظف کردن مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا به فعال‌سازی متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا به‌منظور خلع ترامپ از قدرت بدون نیاز به استیضاح از طرف کنگره نیز در مجلس نمایندگان آمریکا قرائت شد، اما بلافلاصله یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه با آن مخالفت کرد و بررسی طرح به فردا موکول شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس