کد خبر 1166594
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

ما را چه شده است؟ چرا این قدر نسبت به هم بدبین هستیم؟ چرا مسئولیت کارهای خودمان را برعهده نمی گیریم؟ چرا هر چه مشکلات، موانع، کمبود است را به دیگران حواله می‌دهیم؟ چرا سهم کوتاهی، ناکارآمدی و عقب ماندگی‌هایی که داریم را به "دشمن خارجی" ارجاع میدهیم؟ براستی چرا این قدر تند، تلخ و کم تحمل شده‌ایم؟

به جامعه خودمان بنگریم جوری حرف می‌زنیم و رفتار می‌کنیم که گویی عقلی در پشت تصیمات ما قرار ندارد؟ تا بحال روسای جمهور پیشین از نداشتن اختیارات لازم سخن می گفتند.

اخیراً جناب روحانی در برداشت آزادی از قانون اساسی بکلی منکر نقش نظارتی، پرسشگری قوه مقننه نسبت به دولت شده است!

چندی قبل ایشان از مردم خواست هر لعن و نفرینی که دارند به ترامپ و کاخ سفید حواله دهند چرا که مسئولیت وضعیت موجود کشور، گرانی، تورم، ... برعهده آنها می باشد؟ در این میان رییس قوه مجریه بالاخره معلوم نکردند که پس دولت محترم چکاره است؟!

به قوه مقننه بنگریم، مجلسی که قرار است" تراز و انقلابی" باشد؟ مواضع و سخنان نسنجیده، غیر کارشناسی نسبت به مسائل کشور و سیاست خارجی بر زبان جاری می‌کنند که دستمایه طنز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ماهواره ای شده است! مجلسی که انتظار داریم عصاره فضایل ملت باشد آیا بدون پشتوانه علمی وکارشناسی باید سخن بگوید و درباره طرح‌ها و لوایح که سرنوشت کشور را تعیین می کند این گونه خام و نسنجیده اعلام موضع کند؟

قوه قضاییه دارد زحمت دو قوه دیگر را یک جا متحمل می‌شود؟! حدود وظایف و اختیارات قوا و پذیرش اصل تفکیک قوا مستلزم تمرکز هر قوه در حوزه کار خود است.

اگر اصول مندرج در سند تحول قوه قضائیه که مبتنی بر "احیای حقوق عامه، اصلاح مجرمان، نظارت بر حسن اجرای قانون، پیشگیری از وقوع جرم، تظلم خواهی و رسیدگی به شکایات و گسترش عدل را قوه قضائیه در سپهر وظایف خود قرار دهند اقدام بس ارزنده انجام داده است.

در بحث کرونا، واکسن و مقررات (پروتکل) بهداشتی، ببینید چه می کنیم؟ استاد دو قطبی سازی هستیم.

این همه دانشمندان و عالمان دنیا و ایران در تلاش شبانه روزی هستند که برای مقابله و مهار ویروس منحوس کوید ۱۹ و به حداقل رساندن تلفات انسانی و مادی که متوجه جامعه بشری شده است کار کنند. ما داریم این سرمایه‌های اجتماعی و این افتخارات بزرگ که موجب غرور ملی است را با دو قطبی سازی‌های بی حاصل هدر می دهیم؟ ماه ها که حالا به سال رسیده است منتظر واکسن بودیم، حالا واکسن ایرانی و خارجی و در مواردی مقاومت در برابر واکسن زدن را داریم تبدیل به پویش می کنیم؟! واقعا داریم کجا میرویم؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 0
    واکسن خارجی نمی زنیم، خلاص. حالا حمله کنید به مجلس یا دفاع کنید از دادگستری و ربط و بی ربط رو مخلوط کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس