کد خبر 1166485
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
دیدار رئیس جمهور عراق با رئیس سازمان الحشد الشعبی - کراپ‌شده

رئیس جمهور عراق در دیدار با رئیس سازمان الحشد الشعبی این کشور که به تازگی توسط آمریکا تحریم شده با هرگونه مداخله در امور داخلی عراق ابراز مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز یکشنبه با هرگونه مداخله در امور این کشور مخالفت کرده و بر احترام به حق حاکمیت عراق تاکید کرد.

وی این سخنان را در کاخ «السلام» و در جریان استقبال از «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا رئیس حشد شعبی عراق را تحریم کرد

این دیدار تنها دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا الفیاض را به بهانه نقض حقوق بشر در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده که صالح و الفیاض در این دیدار آخرین تحولات امنیتی در این کشور را بررسی کرده و بر ضرورت تقویت حاکمیت دولت و سازمان‌های امنیتی در تحقق امنیت و ثبات تاکید شد.

در این بیانیه آمده که دو طرف بر احترام بر حق حاکمیت عراق و رد هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور تاکید کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گذشته، در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن الفیاض در لیست تحریم‌های آمریکا مدعی شد که تحریم علیه این مقام عراقی با موضوع نقض حقوق بشر مرتبط است.

این اقدام واشنگتن با محکومیت گسترده شخصیت‌ها و مقامات سیاسی عراق همراه شد و وزارت خارجه عراق دیروز (شنبه - ۹ ژانویه) طی بیانیه‌ای از این تصمیم واشنگتن علیه یک مقام رسمی دستگاه امنیتی این کشور ابراز شگفتی کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی تعجب و تاکید می‌کنیم که چنین تصمیمی غافلگیرکننده و غیرقابل قبول است و ما با عنایت تمام،کلیه تصمیمات وزارت خزانه‌داری آمریکا در حق عراقی‌ها را با دولت کنونی و جدید در واشنگتن پیگیری و برای رفع عواقب آن تلاش خواهیم کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    برهم صالح غربگرا ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس