دربی

کمیته داوران فدراسیون فوتبال رضا کرمانشاهی را برای قضاوت دربی پایتخت برگزید تا برای اولین بار در دوران قضاوتش این مصاف حساس را سوت بزند.

سرویس ورزش مشرق – پس از مطرح شدن اسامی داوران مختلف برای قضاوت دربی دور رفت بیستمین دور لیگ برتر سرانجام کمیته داوران نام رضا کرمانشاهی را به عنوان داور این مسابقه حساس اعلام کرد که هرگز سابقه قضاوت این دیدار را در کارنامه خود نداشته است.

بررسی قضاوت های این داور طی سالهای گذشته مشخص می کند او تاکنون ۸ بار دیدارهای تیم پرسپولیس و ۶ بار مسابقات استقلال را سوت زده است.

*آخرین قضاوت ها؛

برد پرسپولیس، تساوی استقلال!

رضا کرمانشاهی آخرین باری که برای یکی از دو تیم سرخابی پایتخت سوت زد به روز دوشنبه ۱۰ آذر سال جاری برمی گردد. یک ماه و ۱۲ روز پیش. مصاف بین پرسپولیس و شهرخودرو که با نتیجه ۰-۳ به سود پرسپولیس به پایان رسید. او همچنین ۵ ماه و ۱۹ روز پیش نیز دیدار تیم استقلال و نساجی قائمشهر را در تاریخ پنجشنبه دوم مرداد ماه سال جاری در لیگ نوزدهم سوت زد که بازی در پایان با نتیجه ۱-۱ مساوی تمام شد.

*اولین قضاوت ها؛

سرخابی ها برنده شدند!

این داور ۴۲ ساله اولین بار که با اعتماد کمیته داوران سوت قضاوت دیدارهای یکی از دو تیم بزرگ پایتخت را برعهده گرفت ۴ سال و ۱۰ ماه و ۲۲ روز پیش بود که مسابقه استقلال و ماشین سازی تبریز را سوت زد. استقلال در آن دیدار با نتیجه ۱-۲ برنده شد. کرمانشاهی در همان بازی محمد نصرتی را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کرده بود. کرمانشاهی دو ماه بعد در روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ مسابقه ملوان و پرسپولیس را در انزلی سوت زد. ۴ سال و ۹ ماه و ۲ روز پیش از این که بازی در نهایت با برد ۱-۲ پرسپولیس به پایان رسید.

*آمار سوتهای کرمانشاهی برای استقلال

رضا کرمانشاهی در همه این سالها ۶ بار داور مسابقات تیم استقلال بوده که حاصل این دیدارها ۲ برد، ۳ تساوی و یک باخت بوده است. این دیدارها به شرح زیر است:

لیگ پانزدهم؛ استقلال ۲ – ماشین سازی تبریز ۱(اخراج محمد نصرتی در دقیقه ۷۷ با کارت زرد دوم)

لیگ شانزدهم؛ پیکان ۱ – استقلال ۱

لیگ هفدهم؛ ماشین سازی ۱ – استقلال ۱

لیگ هفدهم؛ استقلال ۴ – پارس جنوبی جم ۰(اخراج روح اله سیف الهی در دقیقه ۲۱ با کارت قرمز)

لیگ هجدهم؛ استقلال خ – سپاهان ۱

لیگ نوزدهم؛ استقلال ۱ – نساجی قائمشهر ۱

*آمار سوتهای کرمانشاهی برای پرسپولیس!

این داور تهرانی در سالهای قضاوتش در لیگ برتر ۸ بار برای تیم پرسپولیس سوت زده که حاصل این تعداد ۷ برد و یک باخت برای قرمزپوشان پایتخت بوده است. این دیدارها به شرح زیر است:

لیگ پانزدهم؛ ملوان ۱ – پرسپولیس ۲

لیگ پانزدهم؛ پرسپولیس ۲ – راه آهن ۱

لیگ شانزدهم؛ نفت تهران ۰ – پرسپولیس ۲(اخراج نادر صفرزاده – دروازه بان ملوان با کارت قرمز در دقیقه ۵)

لیگ هجدهم؛ پرسپولیس ۲ – نساجی قائمشهر ۱(اخراج علی شجاعی در دقیقه ۶۳ با کارت زرد دوم)

لیگ نوزدهم؛ فولاد خوزستان ۲ – پرسپولیس ۱(اخراج شاهین ثاقبی در دقیقه ۸۹ با کارت زرد دوم)

لیگ نوزدهم؛ ماشین سازی ۰ – پرسپولیس ۱

لیگ بیستم؛ پرسپولیس ۳ – شهرخودرو ۱

*سوت چهاردهم؛ حساسترین سوت!

رضا کرمانشاهی که تاکنوی ۱۳ بار در مسابقات تیم های استقلال و پرسپولیس سوت زده این بار نهمین سوتش برای پرسپولیس و هفتمین سوتش برای استقلال را در حالی می زند که سرخابی های پایتخت رودرروی هم به میدان می روند و این چهاردهمین قضاوت او در کارنامه کاری اش برای این تیمها محسوب می شود. کرمانشاهی پیش از این هرگز قضاوت این دیدار را برعهده نداشته و قطعا این حساسترین دیدار او در همه سالهای داوری اش محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گلي زاده IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    از اصرار براي تغيير داور مشخه كه داوربازي را براي كي در مياره مثل هميشه
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    امروز پرسپولیس 12 نفره بازی می کنه. یار دوازدهم: رضا کرمانشاهی. بهانه گیری های پرسپولیس هم برای این بود که کمیته داوران تسلیم انتخاب کرمانشاهی بشه. فنونی زاده پیشاپیش گفته این دربی پنالتی به نفع پرسپولیس خواهد داشت!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      0 0
      گفتی فنونی راستی بادگیر اولسان و گرفت؟بیچاره نکنه توکشتی کره ای توقیفه!
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    واقعا باید تاسف خورد برای فوتبال این مملکت که اشخاص رنگی مثل این آقا دارن داوری میکنند!! وقتی همه سوتهای ایشان بنفع پرسپولیس و به ضرر استقلاله چه لزومی داره که ایشان داور شهرآورد بشه؟؟ داوری که نزد جامعه داوری هم به تعصب بیش از اندازه به پرسپولیس شهره است؟؟! ننگ بر این فوتبال ننگ براین داوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس