رزمایش پهپادی ارتش

حدود ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپادهای اکتشافی هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران در لبه فناوری به ویژه در ساخت انواع پهپاد قرار دارد.

به گزارش مشرق، صنعت‌ دفاعی ایران در کوران ۴۰ ساله تحریم‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان، روی ریل « ما می‌توانیم» قرار گرفته است ؛ امروز در حوزه‌های مختلف ساخت محصولات دفاعی از ناوشکن و جنگنده‌شکاری تا شناور، زیردریایی و انواع محصولات ریز و درشت دفاعی بر لبه فناوری حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نخستین‌های رزمایش پهپادی ارتش؛ برد ۲۰ تا ۲هزار کیلومتر

ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی ایران، امروز در فضای تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی، سیمرغ اقتدار دفاعی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران را به پرواز درآورده‌اند و ارتش، سپاه و وزارت دفاع به کارخانه تولید قدرت دفاعی در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از عملیاتی شدن تاپ‌اتک ایرانی تا سنگ تمام کرار در رهگیری هوایی

استکبار جهانی به سرکردگی رژیم جنایت‌کار آمریکا در کاخ سفید که اردوگاه تولید ماشین جنگی و آدم‌کشی با عنوان داعش و تکفیری‌ها در حال فعالیت است، اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی بزرگ برای اهداف شوم خود در منطقه غرب آسیا به ویژه رژیم صهیونیستی این عامل اصلی نا امنی در منطقه می‌داند.

پرنده هدایت‌پذیر از دور و هواپیمای بدون سرنشین اسامی (پهپاد) است، ظهور این تکنولوژی در صنعت دفاعی کشور با کاربری مخابراتی و ناوبری  و دیگر شئون حوزه نظامی، ایران را در فهرست کشورهای صاحب صنعت ساخت پهپاد در جهان قرار داده است، امروز پهپادهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، چشم تیز بین رصد تحرکات دشمن در منطقه هستند.

حدود ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپادهای اکتشافی هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران در لبه فناوری به ویژه در ساخت انواع پهپاد قرار دارد، نخستین پهپاد شناسایی ساخته شده در کشور «مهاجر» نام داشت که توسط جوانان انقلابی در جهاد دانشگاهی اصفهان ساخته شد.

زنجیره پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران

پهپاد «یَسیر»، نمونه مهندسی معکوس شده پهپاد «اسکن ایگل»، ساخت شرکت بوئینگ آمریکاست، این پهپاد از ۷ تا ۱۰ ساعت ساعت امکان پرواز دارد، پهپاد «کیان»، به عنوان هدف گمراه کننده برای پدافند دشمن و همچنین ارزیابی سامانه‌های راداری و انواع رادارهای مرسوم در دنیاست، «کیان ۲»؛ شناسایی، نقطه زنی و رهگیری ماموریت‌های اصلی آن عنوان شده است، این هواپیمای بدون سرنشین قادر است با مداومت پروازی بسیار بالا، اهدافی بسیار دورتر از مرزهای کشور را مورد هدف قرار داده و پدافند را از خاک دشمن انجام دهد.

«پهپاد کمان ۱۲»

«پهپاد کمان ۱۲»؛ ساخت نیروی هوایی ارتش جدیدترین پهپاد ساخت جمهوری اسلامی ایران است، سرعت این پهپاد حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی ۱۰ ساعت، با قابلیت برخاست از باندهایی با حداقل طول ۴۰۰ متر، شعاع عملیاتی ۱۰۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل محموله‌هایی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم و حداکثر وزن آن هنگام برخاست ۴۵۰ کیلوگرم از ویژگی‌های این پهپاد است.

«پهپاد حازم ۱،۲، ۳»؛ «پهپاد مهاجم»؛ پهپاد «فرپاد» «پهپاد کمان ۱۲»

«پهپاد کمان ۱۲»؛ جزو پهپادهای تولید شده در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، به عنوان هدف تمرینی برای این یگان ساخته شد، «پهپاد حازم ۱،۲، ۳» در ادامه این مسیر خودکفایی ساخته شد، ماموریت ارزیابی سامانه‌های راداری، شناسایی، محمول هوایی و عملیات روانی به این خانواده پهپادی سپرده شد، «پهپاد مهاجم» با مأموریت شناسایی، رزمی، پهپاد «فرپاد» با مأموریت شناسایی و رزمی از نمونه‌های پهپادهای دست پرتاپ برتر جهانی، نخستین پهپاد دست پرتاب ساخت نیروهای مسلح کشورمان است.

دانلود

نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش از روز ۱۶ دی به مدت دو روز برگزار شد، این پهپادها در میدان نبرد واقعی مأموریت‌های خود را انجام دادند، اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی، انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها، موشک‌های نقطه‌زن و همچنین بکارگیری گسترده پهپادهای انتحاری از جمله اقدامات در بخشعملیات این تمرین بزرگ بود.

اقتدار دفاعی ایران به عنوان سدی بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمن برای حظ امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است، دشمن بامشاهده اقتدار دفاعی ایران اسلامی جرئت تعرض به مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به خود نمی‌دهد، تنها با هدایت تجهیزات نظامی خود به منطقه و خلیج فارس می‌خواهد هیبت قدرت پوشالی این کدخدای جهان را حفظ کند.

امیر سرتیپ «عباس رمضانی» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تمرین بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: از زمان‌های نه چندان دور کاربران در اندیشه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین بودند، فکر ساخت این نوع هواپیماها با عنوان پهپاد شکل گرفت، از پهپاد در مأموریت‌های مختلف در سراسر دنیا استفاده می‌کنند.

وی افزود: هر کشوری که دنبال یک سروگردن بالاتر از کشورهای دیگر باشد در حال حاضر باید در بحث پهپاد حرف برای گفتن داشته باشد، این تکنولوژی در دنیا پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، این پرنده هدایت‌پذیر از راه دور انواع مختلفی دارد، اطلاعات از مباحث مهم نظامی است و پهپادها این مأموریت را دارند.

دانلود

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت آفند اطلاعات، پهپادها را ابزار مهم در تحقق این موضوع برشمرد و تصریح کرد: ارتقای سطح پرواز یکی از ویژگی پهپادهاست، اولین پهپاد ۱۹۱۳ به پرواز درآمد و در دهه‌های اخیر این تکنولوژی در مدار پیشرفت قرار گرفت و در جنگ‌های جهانی این تکنولوژی‌ها پیشرفت داشت و پهپادها در آن زمان برد ۳۰۰ کیلومتری داشتند.

رمضانی با تأکید براینکه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۷۳ از پهپاد استفاده کرد، اضافه کرد: امروز با وود تحریم‌ها ساخت پهپاد در صنعت دفاعی کشور بسیار رژیم آمریکا را ناراحت و نگران کرده است، اهمیت پهپاد صد چندان شده است، زیرا با مأموریت پهپادها نیروی انسانی از دست نمی‌دهیم و تلفات نداریم، یگان‌های عملیاتی ارتش و سپاه محل ساخت پهپاد شده‌اند، از مهاجر امروز به ابابیل و کرار دست پیدا کردیم.


مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تمرین بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ویترین محصولات دفاعی روز در ارتش، تصریح کرد: اقتدار دفاعی ایران در این رزمایش را به منصه ظهور گذاشته‌اند، نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی به قدرت آفندی دست پیدا کرده است.

وی افزود: ایران در زمینه پهپادهای عملیاتی دستاوردهای خوبی داشته است، «آرکیو ۱۷۰» را با قدرت زمین‌گیر کردیم و پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» را سرنگون کردیم، این اقتدار دفاعی ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

«الماس»، «ابابیل»، «آذرخش» و «کرار» از جمله پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور (پهپاد) هستند که در رزمایش تمرینی بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران خوش درخشیدند و پرواز شاهین‌های آشیانه ارتش در آسمان اقتدار دفاعی ایران را در معرض دید دشمنان قرار دادند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    13 0
    درود بر ایران
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 3
    شعار ندهیم اینکه در ساخت پهپاد یا موشک نقطه زن جز پیشرفته ترین کشورها هستیم و تقریبا در لبه فناوری هستیم اما در ساخت شکاری که به روز باشه هنوز راه زیادی در پیش داریم
    • NL ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      4 2
      شما فرض کن مهندس برق هستی، اما به هیچ عنوان از اسفاده و ساخت و طراحی دارو سر در نمیاری. پس شعار نده...
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    4 1
    پهپاد عالیه ولی جنگنده هم نیاز داریم.سوخو ۳۰ و ۳۵ حداقل ۷۰ فروند
    • سرباز IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      2 0
      خرید جنگنده اشتباهه. چون روسها یا چینی ها هیچوقت پشتیبانی نمیکنن و میشه قضیه سوخو 29. باید همین اف 14 ها رو مهندسی معکوس کنیم
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      1 0
      ما اصلا سوخو ۲۹ نداریم.میگ ۲۹ داریم که خود مهندسمان اورهالش میکنن در ضمن خرید جنگنده نیاز است اخه تا صد ساله دیکه نمیشه با این جنگنده ها موند. ای بابا اف ۱۴ چیه بابا.ما موتور اف ۱۴ هنوز نتونستیم کپی کنیم بعد میایم مهندسی معکوس کنیم؟ ی جکی بگید که حداقل بشه اجراش کرد
  • FR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 0
    پاینده ارتشیان دلاور وزحمت کش وطن درود بر شما
  • CA ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    3 1
    با کوچکترین کار احمقانه دشمن بایستی برد موشکها رو به بالای پنج هزار کیلومتر برسانیم و البته نیاز به ماهواره و شبکه کنترل از راه دور‌ و البته موشکهای ماهواره زن دشمن هم هست
  • سریال IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 3
    امروزه با توجه به موشک‌های بالستیک وپهباد وانواع توانایی‌های آنها دیگر جنگنده کاربرد چندانی ندارد
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      1 0
      خوبه نصف سوریه و عراق با حمله جنگنده های روسیه و ترکیه آمریکا ازاد شد.بهتره اطلاعات ندارید الکی چرت نگید.با تشکر.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      0 1
      استاد محترم پهپاد تو جنگ کاربردی نداره،چون سرعتش نصف جنگنده هست.رادارگریزیش کمه،قدرت حمل تسلیحاتش کمه،توانایی درگیریه هوایی بزرگ رو نداره،توانایی پرواز مداوم و سوختگیریه هوایی رو نداره.توانایی نفوذ عظیم و بمباران با حجم بالا رو نداره،خلبان پهپاد بدلیل اینکه پشت سیستمه شرایط جنگی رو درک نمیکنه و ..... کلی چیز دیگه بهتره الکی حرف نزنید
    • کاظم IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      همین مطالب رو محترمانه هم می تونید بگین چرا اینقدر عصبانی هستید تا یکی یه چیز گفت شما با این الفاظ جوابش می دین بنده خدا نظرش رو گفت خواه درست خواه غلط به هم احترام بگذارید و مهربان باشید
  • حسن IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 0
    یا حق تعالی
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    درود بر مدافعان ایران
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    آزادی بیان فقط مشرق نیوز -_-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس