کد خبر 1166048
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
کشف زمین‎خواری یک هزار میلیارد ریالی در ابهر - کراپ‌شده

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف ۱۰ هکتار زمین خواری در ابهر به ارزش یک هزار میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

به گزارش مشرق،   سردار رحیم جهانبخش اظهار کرد: در پی شکایت نماینده حقوقی سازمان حج و اوقاف و اهالی ابهر درباره تصرف غیرقانونی زمین وقفی به متراژ ۱۰ هکتار واقع در یکی از مناطق این شهرستان و تفکیک و فروش آن توسط فردی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: در تحقیقات صورت گرفته پلیس، مشخص شد فردی با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود، زمینی به متراژ ۱۰ هکتار متعلق به سازمان حج و اوقاف را به صورت غیرقانونی تصرف و پس از تفکیک به قطعات کوچکتر، آن را  به فروش رسانده است.

وی با بیان اینکه متهم شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش زمین‌ تصرف شده را یک هزار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه با تلاش پلیس و دستگاه قضا این زمین رفع تصرف شد، عنوان داشت: حفظ بیت‌المال و  آزاد سازی اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پیش از این نیز زمین‌خواری۲۰ میلیارد ریالی در خدابنده کشف شده بود، تصریح کرد: در پی شکایتی در ارتباط با تغییر کاربری این زمین، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته و با ادامه یافتن تحقیقات پلیس، مشخص شد، سه متهم با خریداری زمین کشاورزی بدون رعایت الزامات و مجوزهای قانونی از اداره مسکن و شهرسازی و شهرداری اقدام به تفکیک و تبدیل به قطعات خرد مسکونی و فروش به اشخاص حقیقی کرده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیاز آذری IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    3 4
    آخه ابهر هم شد جا!زمین خواری باید در بهترین مناطق باشد خاک بر سر این آفتابه دزدها و جوجه تبهکارها!
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 0
      خخخ . اینا آینده نگر هستن عزیزم ، اونجا رو دیدن بیهوده مونده، خواستن آبادِش کنن واس ملت ، حالا این گوشه کنارام یه ۱۰۰ میلیارد بخورن، چیزی نیس ک، مهم نیّیته!!
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      0 0
      تواصلن حالیت هستش که ابهر کجاستت، همچین میگی ابهرم شدجاااا!!!!؟،،،،، ازکدوم دهات داری پیام میدی عمووو
    • Alexfernandezii IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      0 0
      ابهر با داشتن کارخانجات مهم در سطح کشور و سرمایه گذاری بخش خصوصی مخصوصا توسط کشور های خارجی از جمله، ترکیه، هند، آلمان و ... همچنین از لحاظ موقعیت جغرافیایی یعنی نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن بر روی بزرگراه بین المللی و خط ریلی تهران_تبریز_استانبول خیلی جای و مهم و استراتژیکی است، در ضمن مطمئن باش دهات شما اصلا قابل مقایسه با شهر ابهر نیست
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    2 2
    زمین رو چجوری میخورن. مگه زمین روهم میشه خورد وا
  • شیراز IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    3 0
    شهرداری هاوبنیادمسکن فقط بلدهستن از کسی ک میادقانونی خونه خودشومقاوم سازی کنه یاتغییرات ایجادکنه دوبله سوبله پول وعوارض میگیره.. فقط نظارتشون معطوفه به خونه های نقلی مردم پایین شهر.. امانظارت را ول کرده توبالاشهرو... چون اکثرزمین خواری ها توسط قشرمرفع وبالاشهری اتفاق میافته گندش داره درمیاد.. شوراها. وشهرداری ومحیط زیستیهاچندتافقط امسال دستگیرشدن تفکراصلاحاتی ولیبرالی نابودکرده مسکن و...
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    بنیاد مسکن و جهاد و کشاورزی و منابع طبیعی در دوروی دامنه های شمالی خراقانات از شماالغرب استان همدان و جنوب غرب استان قزوین و از جنوب شرق استان زنجان در همه روستا فاجعه آفریده اند بهترین زمینهای کشاورزی را علی رغم موجودی زمینهای غیر قابل کشت متاسفانه از زمین های زراعی به مسکونی باعنوان طرح هادی تبدیل کرده اند - زمین های زراعی مولدی که ناله و نفرین زمینهای مولد ی را که انسان با تمام وجود حس می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس