کد خبر 1165681
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
بیکاری نمایه

تعداد بیکاران در آمریکا با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا روز به روز بیشتر میشود، ۵۰۰ هزار شغل تنها در بخش خدمات طی یکماه از دست رفت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شیوع بیماری کووید ۱۹ آمریکا را با موج جدیدی از بیکاری و از بین رفتن اشتغال مواجه کرده است تعطیلی رستوران ها به این بیکاری بیشتر دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

پرداختی های اندک در بخش خدمات رفاهی هم موید این مطلب است که حدود ۵۰۰ هزار شغل تنها در این بخش ها از دست رفته است.

اواخر ماه دسامبر حدود ۹۰۰ میلیارد دلار دیگر برای مبارزه با ویروس همه گیر کرونا در آمریکا به تصویب رسید و پیش بینی می شود که محرک های مالی بیشتری در دوره ریاست جمهوری جو بایدن به تصویب برسد.

همچنین خوش بینی های زیادی هم پس از کشف واکسن کرونا برای بهبود اوضاع اقتصادی جهان ایجاد شده است.بیماری کووید ۱۹ در آمریکا بیش از ۲۱ میلیون نفر را مبتلا کرده و ۳۷۵ هزار کشته برجای گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز تنها در ماه گذشته در بخش خدمات رفاهی آمریکا ۴۹۸ هزار شغل از دست رفته است که تعطیلی رستوران ها در این بیکاری بیشترین نقش را داشته است و این سومین سه ماهه است که روند افزایش بیکاری در این بخش ادامه دارد.

همچنین کاهش شدیدی در تدریس خصوصی به دلیل تعطیلی های اخیر دانشگاه ها پس ازایام تعطیلات شکرگزاری وجود داشته است، استخدامی های دولتی هم برای چهارمین ماه پیاپی با کاهش جدی مواجه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس