قلیچ: اوساگونا را از کجا آورده اند؟/ هر مربی در دربی ببازد، بحث خواب خرگوشی را مطرح می کند

پیشکسوت استقلال گفت: هوادارانی که هنوز دنبال اسم استراماچونی هستند باید بدانند او رفت و دیگر هم برنمی گردد، گذشته گذشته و باید به فکری کمک کرد.

سرویس ورزش مشرق – استقلال در حالی به دربی رسید که محمود فکری پیشتر قولش را داده و به هواداران استقلال گفته بود به او و کادر فنی اش تا هفته هفتم و هشتم فرصت بدهند تا بتواند تیم را آنچنان که باید و شاید به هماهنگی و جایگاه اصلی اش برساند.

علیرضا نیکبخت واحدی در گفت و گو با مشرق، درباره چند و چون دربی و وضعیت تیم استقلال در پست های مختلف تیم استقلال حرف زد. او معتقد بود برنده شدن استقلال در دربی تعیین کننده وضعیت قهرمانی این تیم در این فصل است.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* استقلال آمادگی حضور در دربی را دارد؟

- درباره تیمی که در صدر جدول ایستاده که نمی شود زیاد حرف زد. استقلال بهترین امتیازات را گرفته و الان در صدر جدول است. من نمی دانم چطور عده ای می توانند به این تیم خرده بگیرند که استقلال زیبا بازی نمی کند؟ کدام تیم در این لیگ زیبا بازی می کند که استقلال را به این خاطر تحت فشار گذاشته اید؟ باید به تیمی که چنین پوست اندازی در ترکیب کادر فنی و بازیکنانش داشته فرصت داد. اتفاقا الان باید به استقلال انگیزه داد تا به این راهش ادامه دهد.

* از انتقادات ناراحت هستید؟

- بله! در همه سالهای گذشته بارسلونا هرگز نتایج ضعیف این فصل را نگرفته بود. چرا؟ چون رونالد کومان آمده و تیم پوست اندازی کرده است. پس چرا آنها اینقدر حرف از تغییر نمی زنند؟ چرا انتقاد نمی کنند؟ چون می دانند که باید به مربی و کادر جدید فرصت داد. همین محمود فکری اوایل می گفت تا هفته هفتم و هشتم به من فرصت بدهید، الان هم تیم از بازی هشتم به بعد فقط برده و در صدر است. دیگر چه می خواهیم!

* شاید این به خاطر سایه سنگین استراماچونی است؟

- بابا! به خدا گذشته ها گذشته! استراماچونی تمام شد و رفت! هوادار استقلال باید نقد را در نظر بگیرد! استراماچونی رفت و الان باید از محمود فکری حمایت کرد تا استقلال را به آنجایی که چند سال است نرسیده برساند. پس ما هم که در سال ۸۵ با امیر قلعه نویی آن تیم عالی را داشتیم تا آخر عمر بگوییم همان مربی و همان تیم باید در استقلال باشد؟ این که نشد منطق! باید به فکر آینده بود.

* وضعیت پرسپولیس در نتیجه گیری و جدول خوب نیست. دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

- دربی اصلا ربطی به جدول نداشته و اتفاقا خیلی وقتها شده که تیمی که در جدول پایین تر بوده آمده و برنده دربی شده است. تیمی در دربی بهتر بازی می کند که بازیکنان دربی بازتری داشته باشد. وگرنه به قوی و ضعیف بودن تیم ها نیست.

* فکر می کنید دربی روز کدام یک از بازیکنان استقلال است؟

- قطعا هر بازیکنی که روحیه بهتری داشته باشد راحت تر هم می تواند بازی کند.

* مهاجمان استقلال هم که در دربی آخر گل زدند و دیاباته هم پاس گل داد؟

- بله! این اتفاق خوبی بود که هر سه مهاجم استقلال از زیر فشار خارج شدند و باید این را به فال نیک گرفت. البته باید گفت میلیچ هم در دو دربی قبلی خیلی تأثیرگذار بوده و می تواند در دربی نقش مهمی را ایفا کند. هرچند که در این اواخر عده ای برایش حاشیه درست کردند.

* اوضاع خط دفاعی کمی نگران کننده نیست؟

- خب تغییرات زیاد و جدایی روزبه چشمی تا حدی تیم را در این خط دچار بحران کرد. سیاوش یزدانی و محمد نادری هم که مصدوم شدند. دیدیم که این دو بازی قبلی دانشگر را به دفاع چپ بردند. مرادمند هم تازه آمده و امیدوارم هماهمگی بین این نفرات هر چه زودتر ایجاد شود و نادری به بازی دربی برسد.

* اوضاع دروازه چطور است؟

- به اعتقاد من محمدرشید مظاهری همین امروز لیاقت پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی را دارد. او در دو بازی آخر نشان داد یک گلر کاملا حرفه ای است که در بالاترین سطح کار می کند.

* پیش بینی تان از بازی دربی؟

- امیدوارم استقلال برنده زمین را ترک کند و مطمئن هستم برد در این دیدار می تواند حکم قهرمانی استقلال در لیگ برتر را امضا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    9 6
    آفرین یکی حرف درست زد، استراماچونی تمام شد و رفت مث بقیه ی مربیای خارجی لیگ برترقبل وبعدش؛ الان خودمونیم و مربیای خودمون
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    5 3
    آفرین یکی حرف درست زد، استراماچونی تمام شد و رفت مث بقیه ی مربیای خارجی لیگ برترقبل وبعدش؛ الان خودمونیم و مربیای خودمون
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    9 9
    انشاالله استقلال برنده بدون چون وچرای دربی خواهدشدـ
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      9 9
      ده دقیقه ده نفره ایمون زاید یادت نره
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      13 16
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    8 11
    اگه مظاهری نبود تیم ته جدول بود با این همه مهره
    • اوا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      14 4
      پرسپولیس هم اگه لک نبود الان دسته دوم بود
    • FR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 12
      در جواب اوا : فعلا که 5 سال هست مال صدر جدولیم . دسته دو و سه رفتن تخصص شماست.
  • ع IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    3 2
    آقایان استقلالی همش‌شما دست‌از سر ما‌وردارید
  • یاسر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 2
    بله تاجی های.جان استرا رفت دیگه هم برنمیگرده الان باید از اقا محمود حمایت کنیم
    • محممدطاها IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 5
      آفرین واقا الان بتید از آقای فکری حمایت کنیم آقای فکری اگر می شود بازی استقلال و پرسپولیس برید
  • مجتبی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 1
    آقای واحدی آدم نباید نان به نرخ روز خور باشه هنوز صحبت های شما بعد از قهرمانی با پرسپولیس کبیر یادمان نرفته که گفتید: کی گفته من استقلالی هستم؟ من پرسپولیسیم و افتخار میکنم کاری کردیم که توی دوفصل به اندازه کل هشت، نه فصل استقلال گل زدید و در آخر استقلال در بازیکن کجا تغییر داشته؟ بازیکنان که حفظ و تازه تقویت هم شدند، اگر جای پرسپولیس بودید که خودکشی میکردید، بعد از ۴ هفته بازیکن تراز اول شما بخاطر یک مشت مدیر استقلالی از تیم جدا میشد؟ الان دیگه نه کرونا هست و نه وزیر و وکیل پرسپولیسی؟ اگر دوباره ورق برگشت نگید وزیر و همه پرسپولیسی هستند
    • گولیت IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 1
      من موندم که حقیقت مگه تعقیر میکنه، نه جناب حقیقت وزیر طرفدارتون ما مدرک اثبات شده است، بهتره خودتون به اون راه نزنید، اگر استقلالی به خاطر تفکر و جنبه بالا دیگر به روی شما نمیارن، نمیشه شما بگید که اینجور نیست، هر چند دیگر چقدر با مدرک ثابت کنیم به طرفداران پیروزی.
    • پیگیر فوتبال FR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 1
      وزیر تا ابد ورسپولیسیه به خدا فقط ما میخداهیم وزیر کاری به تیم ما نداشته باشه ۴ساله هروقت اوج گرفتیم با دستور ازبالا دست‌نشانده‌های وزیر ازجمله خلیل‌زاده استقلال و زمین زددرنهایت هم اومد تا جانماز اب بکشه به دروغ اومد گفت وزیر تا ۴صبح گفت استرا باید برگرده آخه پول تو حسابت بود وزیر دستور داد پولشو نده علاوه براون دستور برای برگشت نیازی به تا۴صبح بیدار موندن نیس دروغت شاخدار اومدی تا جانماز اب بکشی و پوکر فساد لنگ و پاک کنی ولی پوکر فساد با هیچ چیزی پاک شدنی نیست مارا به خیر وزیر نیازی نیست لطفا شرمرسان جناب سلطانیفر لطفا دست از سرتیم ما بردار
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 1
    لنگ و کیسه حکومتی فرزند بابا مسعود
  • ** IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 2
    قطعا پرسپولیس میبره نتیجه مهم نیست فقط و فقط برد پرسمولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس