ترامپ و بایدن - نمایه

بایدن با تروریست خواندن هواداران ترامپ که در ۷ ژانویه به کنگره این کشور حمله کردند و همچنین متوجه نمودن مسئولیت این اقدامات به ترامپ، عملا رییس جمهور فعلی آمریکا را رهبر تروریستها قلمداد کرده است.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تازه ترین واکنش به رخدادهای چهارشنبه ۶ ژانویه در واشینگتن که طی آن هواداران ترامپ به سمت ساختمان کنگره (کاپیتول) حمله کردند و با اشغال آن زمینه ساز کشته شدن ۵ نفر شدند، ضمن آن که این روز را «تیره‌ترین روز تاریخ» ایالات متحده آمریکا نامید، دونالد ترامپ را مسئول این رخداد معرفی کرد.

بایدن هواداران مسلح ترامپ را «تروریست‌های داخلی» خواند و نیروهای امنیتی را نیز به برخورد بیش از حد نرم با هواداران ترامپ متهم کرد.  

بیشتر بخوانید:

هواداران ترامپ روزچهارشنبه ۱۷ دی (۶ ژانویه) و در زمانی که کنگره آمریکا مشغول بررسی و تایید آرای الکترال مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر بود وارد ساختمان کنگره شدند و ضمن تخریب و غارت این مجموعه تلاش کردند که به نمایندگان حزب مخالف آسیب وارد کنند. در جریان یورش هواداران ترامپ یا به تعبیر جو بایدن «تروریست‌های داخلی» به ساختمان کنگره این کشور ۵ نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

اظهارات اخیر جوبایدن رییس جمهور منتخب آمریکا سخنانی بسیار مهم تلقی می شودکه در بطن آن «اعترافی دیر هنگام» نهفته است.

بایدن از سویی به صورت رسمی اعلام نموده که مسئول وقایع ۷ ژانویه در واشینگتن، ترامپ است واز سوی دیگر افرادی که با دعوت و هدایت ترامپ دست به این اقدام جنایتکارانه زده اند را تروریست داخلی دانسته است.

نتیجه منطقی حاصل از اظهارات بایدن این است که او ترامپ را رهبر تروریست‌های داخلی می داند و طبیعتا شخص دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا هم تروریست است.

اعتراف دیرهنگام بایدن موید این واقعیت است که در  چهار سال گذشته یک تروریست به همراه دار و دسته اش رییس جمهور ایالات متحده امریکا بوده و با در اختیار داشتن بزرگترین ارتش و زرادخانه هسته ای جهان با رویکردهای تروریستی در مورد کنشهای این کشور در مهمترین موضوعات نظامی و امنیتی تصمیم می گرفته است.

نگاهی به تصمیمات و اقداماتی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ در داخل و خارج از امریکا به وقوع پیوسته به روشنی اظهارات جوبایدن را تایید می کند.

بدون شک مهمترین نماد رفتار تروریستی ترامپ در طول دوران زمامداری اش در صدور دستور ترور  فرمانده عالی رتبه یک کشور در جریان سفر رسمی به کشور دیگر تجلی یافت.

ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان مقاومت که به اعتراف دوست و دشمن اصلی ترین نقش را در سرکوب تروریستهای آدمخوار داعشی در منطقه داشته اند، بطور قطع بهترین هدیه ای بود که رهبر تروریستهای جهان می توانست به هوادارانش بدهد.

دستگاه قضایی عراق به عنوان میزبان سردار سلیمانی اخیرا با صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که خود رسما مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفت زمینه محاکمه وی برای دست زدن به این جنایت را فراهم کرده است.

اگرچه جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی و فرماندهان مقاومت به نوعی از این اقدام حمایت کرد اما در شرایط کنونی و پس از اظهارات اخیر بایدن، او دو راه پیش رو دارد.

یا باید چون گذشته با تایید اقدام تروریستی ترامپ، همچنان در کنار وی بماندو ننگ حمایت از یک تروریست را(به اعتراف خودش) بپذیرد و یا شجاعت اعتراف رسمی به اشتباهش را داشته باشد و از صحبتهای قبلی خود عذر خواهی کند و زمینه محاکمه ترامپ در کشوری که این جنایت در آن رخ داده را فراهم کند و از تایید رفتار یک تروریست اعلام انزجار و برائت نماید.

در صورتی که جو بایدن مسیر برائت از ترامپ را در پیش نگیرد می توان نتیجه گرفت که  رییس جمهور امریکا در خصوص ارزیابی اقدامات تروریستی و افراد تروریست هم مانند بسیاری از موضوعات دیگر قائل به استاندارد دو گانه است. به عبارت دقیق تر در صورتی که یک تروریست و هوادارنش به کنگره امریکا حمله می کنند و باعث مرگ تعدادی از شهروندان امریکا می شوند باید آنها  را محکوم کرد اما اگر همین گروه، جنایتی بزرگتر و بی سابقه را در خارج از امریکا انجام بدهند باید از آنها تقدیربه عمل آید.

جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا می تواند این عرصه را به آزمونی برای راستی آزمایی اظهاراتش در مورد موضوعی بسیار مهم یعنی حمایت از تروریسم یا نفی آن مبدل سازد که موفقیت یا ناکامی اش منوط به شجاعت و صراحت است.

این‌ گوی و این میدان، طرفدار تروریسم هستید یا مخالف آن؟

منبع:نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    13 0
    یعنی این تروریست کثیف باعث شهادت سردار ملی ما شد. باید به دادگاه لاهه تحویل داده بشه و بعد باید رسما محاکمه و اعدام بشه !
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      همه نهادها و سازمان های بین المللی عمله و ابزار دست آمریکا و یهود بین المللی هستند مگر اینکه خودشون تصمیم بگیرند ترامپ جنایتکار را محاکمه کنند آنهم نه بخاطر جنایاتی که در دنیا رتکب شده بخاطر تحریک و تشویق به آشوب در آمریکا و اشغال کنگره آمریکا ... برای هر ملتی بتواند حق خود را از جهان بگیرد باید قوی شد .. حق را باید با زور گفت ..
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      اگه اینطور باشه و از نظر بایدن ترامپ تروریسته پس باید اعتراف کنه میرحسین و رهنورد و کروبی و جنبش سبز و طرفدارای داخلیش ( که الان 7 ساله دولت دستشونه با این وضع افتضاح کشور داری ) و طرفدارای خارجی انها که خودش و هیلاری و اوباما باشن هم تروریستند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    7 0
    خوب تروریسته دیگه شکی توش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس