کد خبر 1165498
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
استیون ساند

هجوم هواداران خشمگین رئیس‌جمهور آمریکا به داخل ساختمان کنگره این کشور و آسیب دیدن تعداد زیادی از مأموران امنیتی، رئیس نیروی پلیس این مجموعه را به فکر استعفا انداخته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند «استیون ساند» رئیس نیروی پلیس کنگره ایالات متحده قصد دارد از سمت خود استعفا دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تصمیم ساند برای استعفا، یک روز بعد از آن اتخاذ شده که نیروی فدرال ساختمان کنگره به ناتوانی در تأمین امنیت این مجموعه و جلوگیری از ورود هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به کنگره متهم شد.

روز گذشته نیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ساند خواسته بود به دلیل بی‌کفایتی و عقب‌نشینی یگان ۲۰۰۰ نفری نیروی امنیتی کنگره در برابر تعداد کمتر هواداران ترامپ، از سمت خود کناره‌گیری کند.

بر اساس این گزارش، عدم مقاومت مأموران امنیتی کنگره در برابر حامیان ترامپ و معترضان، منجر به ورود آنها به اتاق‌های مهم از جمله دفتر کار پلوسی و همچنین به سرقت رفتن برخی اطلاعات امنیتی مهم شد.

کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

به نوشته رویترز، ریاست پلیس کنگره آمریکا هنوز به سوالات درباره خبر استعفای ساند پاسخ نداده است.

دادستانی فدرال واشنگتن گفته هر مأمور پلیس ساختمان کنگره که اهمال او در مقابله با مهاجمان و هواداران ترامپ محرز شود، تنبیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پلیس کنگره هنوز هم به سوالات درباره اینکه چرا محوطه ساختمان را حین شمارش آراء الکترال و پیش از رسیدن هواداران ترامپ مسدود نکرده یا نیروی پشتیبانی نخواسته بود، پاسخ نداده است.

پیشتر، اداره تحقیقات فدرال آمریکا با انتشار تصاویری از حامیان ترامپ که به ساختمان کنگره حمله کردند، از مردم خواست در شناسایی آنها کمک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس