پامپئو: ۳۶۵ هدف در روسیه مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند

وزارت امور خارجه آمریکا به تمامی دیپلمات‌های خود در کشورهای مختلف دستور داده است از ارسال هرگونه پیام در رسانه‌های اجتماعی خودداری کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا به دیپلمات‌های این کشور در کشورهای مختلف دستور داده در رسانه‌های اجتماعی هیچ پیامی منتشر نکنند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی به تمام دیپلمات‌های آمریکایی دستور داد «ارسال هرگونه محتوای برنامه‌ریزی شده را متوقف کنند» و هرگونه متنی را در نظر دارند منتشر کنند، تا اطلاع ثانوی پاک کنند.

در این یادداشت که به دست سی‌اِن‌اِن رسیده آمده است، از ارسال پیام‌های از قبل برنامه‌ریزی شده حساب‌های مهم وزارت امور خارجه آمریکا نیز جلوگیری شده است.

این دستور معمولاً پس از وقوع حملات تروریستی یا فجایع بزرگ در سطح ملی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر می‌شود.

با این حال «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنار «مایک پنس» معاون رئیس جمهور، «الکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقامات دولت آمریکا در حساب توییتری خود، حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره را محکوم کردند.

کاخ سفید روز پنجشنبه «گابریل نورونها» مسئول پیام‌های فارسی وزارت خارجه آمریکا در شبکه‌های اجتماعی را اخراج کرد. دلیل اخراج نورونها اقدام وی در انتشار پیامی در توییتر در انتقاد از اقدام ترامپ در تشویق به حمله به کنگره بوده است.

از سوی دیگر «چاد ولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای وقایع روز قبل در واشنگتن دی‌سی را «غم‌انگیز و منزجر کننده» توصیف کرد و نوشت، اینکه هواداران ترامپ «از خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی استفاده کرده‌اند امری غیرقابل‌قبول است».

این مقام دولت ترامپ افزود: «این اقدامات خشونت‌بار، خلاف وجدان بوده و نیازمند آن است که رئیس جمهور و تمام مقامات منتخب قویاً خشونت‌های دیروز را محکوم کنند».

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌بی‌سی»، کاخ سفید ساعاتی بعد از این بیانیه اعلام کرد ترامپ نامزدی ولف برای تصدی سمت وزارت امنیت داخلی این کشور را لغو کرده است.

چهارشنبه شب بود که همزمان با برگزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

ترامپ که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

در پی وقوع این حادثه شمار زیادی از رهبران و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف، آن را محکوم کرده و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و احترام به دموکراسی را در آمریکا خواستار شدند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب در نشستی خبری از «مایک پنس» معاون ترامپ درخواست کرد با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برکناری رئیس جمهور آمریکا را میسر کند. با این حال پنس این درخواست را رد کرد.

طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.

پلوسی تهدید کرده بود در صورتی که پنس استفاده از متمم ۲۵ را رد کند، استیضاح ترامپ را که از سوی «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا مطرح شده و پیش‌نویس لایحه آن نیز منتشر شده، پیگیری می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    3 0
    خفقان رو ببینید. آااااای ملت، آزادی بیان، دموکراسی و.... همه رو از بین بردن!!! ای داد ای بیداد!!! خخخخخخخخ
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 1
    لعنت به روسیه.انگلیس.امریکا.که در تمام این دوران و گذشته فقط خیانت به تمام بشریت و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران داشته اند
    • لیلا IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      وای چی چی ازاین آدم بدم مییادچقدرشکل آدم خرفت هاس
  • لیلا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    وای چی چی از این بدم مییاد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    به امید نابودی استکبار جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس