کد خبر 1165306
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
پیش‌نویس لایحه استیضاح مجدد ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی شکست در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت و متعهد به انتقال منظم قدرت به دولت بعدی شد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» بامداد روز جمعه (به وقت تهران) در پیامی ویدیویی شکست در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را پس از چند هفته پذیرفت.

وی در این پیام ویدیویی با اشاره به تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط کنگره گفت که در حال حاضر تمرکز دولت وی انتقال منظم قدرت به دولت بعدی خواهد بود. 

ترامپ زمان کنونی را زمان آشتی و التیام بخشی توصیف کرد و گفت که خشم‌ها باید آرام شوند.

ترامپ در حالی شکست در انتخابات را پذیرفت که وی می‌بایست چند هفته پیش این اقدام را انجام می‌داد اما نه تنها این اقدام را انجام نداد بلکه صحبت‌ها و سخنرانی‌هایش باعث افزایش تنش‌ها شد به گونه‌ای که روز چهارشنبه طرفداران وی به ساختمان کنگره حمله‌ور شدند.

ترامپ در سخنرانی بامداد روز جمعه خود بابت تحریک طرفداران خود برای حمله به کنگره هیچگونه عذرخواهی نکرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیام ویدیویی خود گفت که ستاد انتخاباتی وی تمامی راه‌های قانونی برای اعتراض به نتایج انتخابات را سپری کرد و تنها هدف وی اطمینان یافتن از سلامت انتخابات بوده است.

چهارشنبه شب بود که همزمان با برگزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۴ نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مصمم به برکناری ترامپ هستند و در همین راستا، روند استیضاح وی را آغاز کرده‌اند این در حالی است که تنها ۱۱ روز تا پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ باقیمانده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بنده خدا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    15 1
    باز این ملعون شرف داره به موسوی و کروبی. اونها خسر الدنیا و الاخره شدن. در حالی که موسوی میتونست شکست رو بپذیره و ۴ سال بعد دوباره شرکت کنه و به احتمال زیاد رای هم میاورد. هر چند دولتش بعیده از روحانی بهتر میشد اما حداقل یکسال کشور به آشوب کشیده نمیشد و خودش هم اینجوری در حصر نمیموند.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    چرا(آمریکا،اسرائیل،غربیها واعراب...)وقتی برای ایران مشکل داخلی پیش میآید(انواع روشها استفاده میکنندبرای سرنگونی نظام،هرج،مرج وهیزم بیشتری ریختن روی آتش،انواع تهدید،تروردانشمندان،فرمانده هان،سربازان وخرابکاری تاسیسات درایران استفاده میکنند)ولی وقتی چنین اتفاقات وکشتارهای بزرگی درآمریکا و...رخ میدهد،ایران صمم بکم شده دست وپا بسته میشود وهیچ اقدامی نمیتواند بکند!؟(این نشان میدهد مسئولین کاملا خودباخته ومیترسندانواع امتیازات واموال انباشت شده شان ازدست برود!وهر(هارتوپورتی مسئولین میکنند- توخالی،کرک،پشمه برای امتیاز،حفظ سمت،پول وغارت بیشتره)
  • محمدایوب IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    6 1
    بازم این دیونه بازم این قمارباز بازم این زن باز بازم این جانی بالاخره ازخریتش دست برداشت اما اینجا میر حسین ترامپ ومهدی ترامپ و اصلاح طلبان مثل خودشون هنوز حاضر نیستند از. دست بردارن. خصوصا علی مطهری آخ آقای مطهری ...
  • ایران سرفراز IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    4 1
    قابل توجه فتنه گران داخلی سال ۸۸ در ایران بخصوص میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی که کمی مردانگی را از این نامرد مغرور متکبر که در مقابل قانون کشورش حداقل تمکین میکندو بایدن را رییس جمهور میشناسد و حرکت اراذل و اوباش طرفدار خودش را در حمله به کنگره محکوم میکند.... انسانم آرزوست……
  • میهن پرست ایرانی NL ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    بالاخره این دیوانه ترامپ رفت که قاتل سردار ما بود که امیدوار هستیم در دادگاه ایران زمین محاکمه شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس