پنتاگون ۶۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا را به حالت آماده‌باش در آورد

منابع آمریکایی گزارش دادند که در پی اتفاقات شب گذشته در واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا حدود ۶۲۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی را برای حمایت از پلیس واشنگتن در صورت لزوم، به حالت آماده‌باش در آورده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری استارز اند استرایپز (Stars and Stripes) که به‌صورت تخصصی اخبار نیروهای مسلح آمریکا را پوشش می‌دهد، روز پنج‌شنبه گزارش داد که در پی تظاهرات گسترده حامیان دونالد ترامپ در واشنگتن که به تسخیر کنگره توسط آنها برای چند ساعت ختم شد، وزارت دفاع آمریکا امروز حدود ۶۲۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی این کشور را در ۶ ایالت ویرجینیا، پنسیلوانیا، نیویورک، نیوجرسی، دلاوِر و مریلند به حالت آماده‌باش در آورده است.

ببینید:

عکس/ حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که به‌شرط فاش نشدن نامش با پایگاه خبری استارز اند استرایپز مصاحبه کرده، در خصوص آماده‌باش این تعداد نیرو گفته است که نیروهای گارد ملی آمریکا ظرف چند روز آینده به‌تدریج وارد واشنگتن خواهند شد.

به‌گفته وی، اگرچه حدود ۶۲۰۰ نیروی گارد ملی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، اما تعداد دقیق نیروهایی که قرار است به واشنگتن اعزام شوند هنوز مشخص نیست و احتمالاً تعداد نیروهایی که به واشنگتن اعزام خواهند شد، بسته به شرایط کمتر از این رقم خواهد بود.

این مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که نیروهای گارد ملی قرار است به پلیس واشنگتن برای تأمین امنیت پایتخت آمریکا و نواحی اطراف تا روز ۲۰ ژانویه یعنی روز تحلیف جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، کمک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس